Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Strzały, dopalanie w wydechu.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Tadi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 11 sty 2012, 23:37

[B4 2.3 NG] Strzały, dopalanie w wydechu.

Post autor: Tadi88 » 24 sty 2012, 15:02

Witam, raz kolejny muszę zapytać zacne towarzystwo o radę. Otóż mam delikatny problem, który na razie nie przeszkadza w jeździe, ale na pewno tak nie powinno być.

Przy schodzeniu z obrotów, redukcja czy po prostu popuszczanie gazu słychać jak by w tłumiku dopalały się resztki benzyny, takie bulgotanie w wydechu.

Czym to może być spowodowane ?

maciek1006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:09

Post autor: maciek1006 » 24 sty 2012, 15:18

za bogata mieszanka ? nie spala wszystkiego i leci w wydech ?

Tadi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 11 sty 2012, 23:37

Post autor: Tadi88 » 24 sty 2012, 15:43

maciek1006, nom własnie nie wiem czy za bogata, może problem tkwi w czymś innym. Bo na benzynie, to bardzo słabo słychać, ale tez tak robi, za to na po zamknieciu przepustnicy bulgocze strasznie. Gazownik powiedział ze muszę najpierw ogarnąć to dopalanie na benzynie, później on mi ustawi Gaziwo.

darek995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 21 paź 2010, 13:05
Lokalizacja: Turek/ Konin

Post autor: darek995 » 24 sty 2012, 15:53

tez tak miałem gdy miałem gaz, benzyna była ok a na gazie dopały ale było to dla mnie przyjemne i nic z tym nie robiłem spalanie LPG było w normie i chodziła tak do końca swoich dni (crash) .

Tadi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 11 sty 2012, 23:37

Post autor: Tadi88 » 24 sty 2012, 16:41

Tylko że na Pb też tak mam.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 24 sty 2012, 16:44

rozrzad sprawdz, cisnienie na garach. Oczywiscie najpierw upewniajac sie czy caly uklad zaplonowy ok.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 25 sty 2012, 16:10

Za bogato latasz i dlatego tak się dzieje.

Tadi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 11 sty 2012, 23:37

Post autor: Tadi88 » 25 sty 2012, 16:17

luk448 pisze:Za bogato latasz i dlatego tak się dzieje.
A może tak troche jaśniej, było by pomocne bardziej ;/

Skoro wiesz co jest, to napisz ładnie co zrobić żeby tak nie było, a jak nie wiesz to po co piszesz ;/

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 25 sty 2012, 16:33

Bardzo prosze pisze Ładnie co ja bym zrobił.
Tadi88, sprawdź
- zwróć uwagę na układ zapłonowy(kable,świece,palec,kopułka) kiedy to ostatnio zmieniałeś??
-sondę lambda czy jest dobra.
-czujnik temperatury dwupinowy bo być może cały czas auto jeździ na "ssaniu" i wzbogaca Ci przez to mieszankę
-zobacz wtryskiwacz rozruchowy
-sprawdź czy nie masz plamy paliwa na filtrze powietrza bo wtedy do dolotu zasysana jest mieszanka paliwowo-powietrzna.

Tadi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 11 sty 2012, 23:37

Post autor: Tadi88 » 25 sty 2012, 17:26

luk448, Bardzo dziękuje ;)

Palec rozdzielacza zmieniony, świece również, kopułkę będę zmieniał, kable wyglądają dobrze, nie mają przebić.

Sonda jest ok, gazownik porównywał jej parametry z parametrami swojej sondy wkładanej do tłumika.

Jak sprawdzić ten czujnik ? Chodzi o ten na obudowie termostatu ?
Mam taką jazdę że czasem nie pokazuje mi temp silnika na zegarach, ale nie wiem czy to ten sam czujnik za to odpowiada.

[ Dodano: 2012-01-25, 17:29 ]
Aha, gdzie mogę dostać te budziki (jeśli dobrze rozumie chodzi o antywybuchy ) Bo szukałem na allegro, i nic, może źle wpisywałem ;/

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 25 sty 2012, 18:05

Tadi88, w Ng sa dwa czujniki.Ten od zegarów jest 3/4 pinowy taki duzy zaraz przy termostacie pod pompą wspomagania.3 pinowy czujnik wystepuje w autach bez klimatyzacji 4 pinowy jest do aut z klimą.Tylko nie kupuj tego czujnika firmy AutoLog bo kłamie jak cholera.Kup Behr'a.Cena ok 200zł a ori ze 400.Polecam żeby s najpierw sprawdził połączenia kabli i przeczyścił czujnik i może to Ci ę uchroni przed wydatkiem.Drugi dwupinowy daje sygnał do kompa i kosztuje około 100 ki.O te budziki,grzybki,gwizdki czy jak je tam zwał popytaj u gazowników.
http://allegro.pl/gwizdek-grzybek-m24-z ... 23168.html
http://allegro.pl/grzybek-gwizdek-antyw ... 04740.html

Tu masz tylko przykładowe aukcje.Ja mam u siebie troszke inne i metalowe.Dużo niższe od tych z linka.

Tadi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 11 sty 2012, 23:37

Post autor: Tadi88 » 28 sty 2012, 22:12

Narazie znalazłem nieśczelność w układzie dolotowym powietrza, Guma między przepływkoą a kolektorem jest od spodu dziurawa. Nie wiem jaki ma to związek ze szczelaniem w tłumik, ale może po zmianie coś się poprawi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl