Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] wtrysk rozruchowy - który czujnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[ABK] wtrysk rozruchowy - który czujnik

Post autor: rafalaudi1 » 24 sty 2012, 18:50

Witam,
Który czujnik odpowiada za wtrysk rozruchowy w ABK. Ostatnio coś mi nie palił za dobrze z rana i doszedłem do wniosku że to może być problem z wtryskiem rozruchowym.
Jak podpinałem kompa pod kompa to wyszło mi że jest usterka czujnika temperatury. Myślałem że to od czujnika który wymieniłem gdy żle wskazywał mi termometr płynu chłodzącego na desce (czujnik siwy).
Skasowałem błąd jako zwiazanyny z wcześniejsza usterka.
Dzis wykręciłem wtrysk rozruchowy i badałem czy daje paliwo i oczywiście okazało się że nie daje.
Moje pytanie który czujnik odpowiada za informację dla kompa o koniecznej pracy wtrysku rozruchowego? Czy to niebieski na kroćcu przy głowicy czy ten niebieski na wężach idących do kabiny?
Może się mylę i to żaden z nich? Proszę o rady i sugestie.

Przy jakiej temperaturze lub ponizej jakiej działa wtrysk rozruchowy.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 24 sty 2012, 19:02

tematów troche o tym bylo szukajka nie gryzie
sprawdz czy wogule na wtyczke idzie napiecie,czesta przypadłość ze po tylu latach masz tam przewód zagiety i kawalek za wtyczka potrafi sie przerwac i nie widac tego gołym okiem.
dobrze to oblukaj bo potrafi sie naderwac w srodku ze tego nie zobaczysz

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 24 sty 2012, 19:33

+ napewno jest podawany, nie sprawdzałem czy masa idzie na rozruchu.
Gumę z podpięcia do wtrysku ściągnęłem i przewody do są ok.
Teraz tylko który to czujnik?
Ten na przewodach co idą do kabiny jest zdeka zalany płynem który gdzieś wyciekł albo coś innego go zalało.

[ Dodano: 2012-01-24, 19:35 ]
Czytałem ale nie wiem nadal który to czujnik.
Jak coś to pozostanie regulator ciśnienia.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 24 sty 2012, 20:16

Niebieski czujnik dwu pinowy w króćcu przy głowicy, temperatura silnika do ECU.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 24 sty 2012, 21:31

krisiun1, dzięki.
Jak go zmienie to okaże się czy to czujnik czy regulator ciśnienia.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 25 sty 2012, 10:02

czujnik kup ori bo nie polecam zamiennikow rozne odczyty daja

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 25 sty 2012, 15:45

sprawdzales rezystancje tego czujnika to ze sobie bład wyskoczyl nie musi sie kwalilifokowac do wymiany

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 25 sty 2012, 22:52

zgodnie z zasadą wszystko ori czujnik zamówiony w http://www.rafalaudi1.partner2.pl/index ... Itemid=112
Następny krok to regulator ciśnienia.
Auto ma chodzić tak jak powinno bo nie ma tanich rozwiązań :)

[ Dodano: 2012-01-27, 15:40 ]
Czujnik wymieniony - pali na dotyk.
Koszt ori 69 zł.
Przy okazji ustąpił problem migających kontrolek które jak sądziłem były związane z wytartymi szczotkami na alternatorze - przy okazji regulator napięcia tez wymieniłem :)

[ Dodano: 2012-02-06, 19:36 ]
Na ciepłym nie chciał palić przez padnięty regulator ciśnienia - kupiłem toprana za 59 zł i jest dobrze.

edwardn8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2015, 18:21
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: edwardn8 » 28 lis 2015, 12:26

Podepnę się pod temat bo przy temperaturze około 0 również mam problemy z odpalaniem, gdy jest cieplej nie ma problemu, po rozgrzaniu silnika również. Z tego schematu wywnioskowałem że plus jest po stacyjce ten sam co na regulator biegu jałowego i to sie zgadza bo jest przejście i +12V na niebiesko-czarnym przewodzie. Minusem powinno sterować ECU jeśli się nie mylę w trakcie rozruchu, ale u mnie jest na czerwonym przewodzie od razu masa. W trakcie rozruchu na zimnym na czerwonym pojawia się +5V. O dziwo te 12V po włączeniu stacyjki nie uruchamia wtrysku, lecz po podpięciu go na krótko z aku się załącza. Na wtyczce od wtrysku jest znak + i tam podpiąłem tego plusa po stacyjce, a czerwony czyli masę do tego drugiego i nic się nie dzieje, jakby masa masie nie równa, a po zetknięciu przewodu z komorą silnika wtrysk startuje. Miałem podpiętę tak jak na zdjęiu. Może mi ktoś wyjaśnić jak to powinno być?

Silnik ABK B+G sekwencja. Wymieniłem palec rozdzielacza, kopułke, świece, czujnik niebieski nie oryginalny i przy temp 0 stopni wskazuje 5.4-5.7kohm. Pozostały tylko przewody ale podczas pracy i pryskaniu wodą nie widziałem przebicia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2015, 14:01

edwardn8, a z odłączonym czujnikiem próbowałeś? bo wtedy ecu widzi temp -40°C i powinien się na chwilę włączyć.
Niby czujnik w normie bo powinien wskazywać od 5-6,5 koma

edwardn8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2015, 18:21
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: edwardn8 » 30 lis 2015, 19:45

Tak, odłączałem niebieski czujnik i wtedy na przewodzie niebiesko-czarnym jest +12V a na tym czerwonym pojawia się +5V względem masy tylko podczas rozruchu. Wtrysk potrzebuje 12V czy 5V mu wsytarczy? Dziwne rzeczy się dzieją których nie do końca rozumiem, mam
+12V na niebiesko-czarnym po zapłonie i 5V na czerwonym podczas rozruchu, a później jest tam masa. Czyli w konsekwencji po zapłonie mam na stykach 12V, a w trakcie rozruchu 7-8V tak jakby 2 plusy dochodziło i wychodził taki potencjał. A jak podłączałem na krótko wtrysk to żeby ruszył musiałem dać + na ten brązowy.

[ Dodano: 2015-11-30, 19:45 ]
Mam u siebie sterownik 38-pinowy, na czujniku temp cieczy dochodzi +5V, wyjście idzie na 11 pin ecu, jest przejście bo sprawdzałem i dalej z 5 pina ecu idzie przewodem czerwonym na wtrysk rozruchowy, również jest przejście. Wychodzi na to że to jest do tego schemat. Zastanawia mnie czemu ecu wysterowuje +5V na wtrysk skoro powinna być masa. Sprawdzałem we wtyczce to przy wyłączonym zapłonie masę mam na pinach nr 1,2,23,24,25,26 i 35. Czy gdzieś jeszcze być powinna? Po zetknięciu brązowego przewodu od wtrysku przy włączonym zapłonie paliwo jest wtryskiwane. Ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak? Nie mam ecu na podmiankę.

Zastanawiam się nad założeniem przekaźnika który w trakcie rozruchu będzie podawał masę na wtrysk, ale to rozwiązanie wtryskiwało by paliwo również przy gorącym silniku co chyba nie jest wskazane. Nie wiem jak uzależnić to od temperatury. Ewentualnie dołożę zwykły przycisk w aucie i będę go wciskał w trakcie rozruchu jak będzie zimno.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 lis 2015, 19:55

5V masz zapewne bo wtryskiwacz nie jest sterowany stałym napięciem 12V tylko przerywanym. A zwykły miernik ci tego nie zmierzy i uśredni zakres napięć jakie dostanie pomiędzy odświeżeniem odczytu na wyświetlaczu. Najlepiej byłoby to mierzyć oscyloskopem.
edwardn8 pisze:a na tym czerwonym pojawia się +5V względem masy tylko podczas rozruchu.
Na odłączonej czy podłączonej kostce to mierzyłeś?

edwardn8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2015, 18:21
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: edwardn8 » 30 lis 2015, 22:00

Niestety nie mam dostępu do oscyloskopu, jedynie przeciętny multimetr. Te +5V na czerwonym wyszło przy odłączonej wtyczce od wtrysku i odłączonego czujnika cieczy. Przy załączonym wtrysku i odłączonym czujniku cieczy i konfiguracji niebieski (+ po stacyjce) do brązowego i czerwony do szarego na zaciskach jest jakieś 0.4 V, podczas rozruchu skoczy może do 1V, tyle jest w stanie wychwycić miernik. Spróbuje jutro na zimnym silniku pomierzyć wartości.Może mam za słaby akumulator bo przy rozruchu napięcie spada do ok 9.5V.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 lis 2015, 22:13

Najlepiej wykręć ten wtryskiwacz i zobacz na zewnątrz czy działa. Chyba w którejś książce było opisane ile powinno z niego wylecieć paliwa.

edwardn8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2015, 18:21
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: edwardn8 » 01 gru 2015, 06:11

Wykręcałem ten wtryskiwacz odpalałem auto przy wyjętym czujniku cieczy, auto odpaliło, świstało ale wtrysk nic nie nalał. Wtrysk zaczął lać dopiero po przyłożeniu siwego do masy. Dzisiaj rano mierzyłem napięcie na wtrysku podczas rozruchu i było 0.4V, rezystancja czujnika cieczy wynosiła 4.7kohma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl