Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi b4 1z] problem z hamulcami zażegnany??

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 15 lis 2011, 19:24

Mam ten sam problem. Tarcze (już drugie) po wymianie przez ok.2000km ok, potem bicie. Też się zastanawiam, może łożysko, piasta, przegub..... ale sam nie wiem. Nie wydaje mi sie jednak, że poduszka pod skrzynia ma na to wpływ. Natomiast sanki - to może być. Założyłem tarcze TRW. Mam dwie takie audiczki i w obu wymieniałem takie same tarcze. W jednej jest OK, super cisza, a w drugiej (tam gdzie biło wczesniej) po tych 2000km znowu bicie. Ręce opadają!!! Pomocy!
Dodam jeszcze, że tak jak koledzy piszą, byłem na przeglądzie i zawiecha OK, sprawdzali dokładnie, bo kumpel ma ta stację i pilnowałem. Tracze sprawdzane na bicie na tokarni - nawet te stare sa OK. Te bolce w zaciskach wymienione - nic nie dało. Ciekawe jest jednak to, że po wymianie tarcz na nowe przez 2000km nie biło nic. Ciekawe to jak cholera. Wymienie jeszcze łożyska w kołach i napisze, czy to co dało.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 lis 2011, 21:51

Zmień sposób hamowania wykorzystuj silnik a objawy znikną. Przegrzewasz tarczę. Owszem tarcze sprawdzałeś ale pewnie tylko jak są zimne pod wpływem temperatury mogą być inne.

Podstawowa zasada jak hamuje to hamuje a nie trzymam na hamulcu kilka metrów delikatnie hamując, tym bardziej że masz nie wentylowane łatwo je uwalić.

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 15 lis 2011, 22:15

a zaciski odbijają jak będą brać to też może telepać kierownicą a albo klocek źle się układa

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 16 lis 2011, 08:24

u mnie było podobnie i przy wymianie tylnych tarcz okazało się,że z prawej strony klocek chodził tylko po zewnętrznej stronie a wewnętrzna była całkiem zardzewiała...tak jakby zacisk był zapowietrzony ...a nie był na 100%....hamulce nie działały zbyt dobrze ,sprawdziłem wszystko okazało sie ,że przewód od pompy wspomagania był nieszczelny przy połączeniu z serwem i podciśnienie do wspomagania było zbyt niskie....teraz jest ok...

Rgg32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 cze 2009, 20:16
Lokalizacja: Olecko/Suwałki

Post autor: Rgg32 » 09 gru 2011, 21:42

Z przodu w jednym zacisku urwał sie odpowietrznik,bo zmieniane były zaciski i tarcze,jest bicie to możliwe ze przez to powietrze w jednym zacisku mam bicie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 gru 2011, 08:15

Z przodu w jednym zacisku urwał sie odpowietrznik,bo zmieniane były zaciski i tarcze,jest bicie to możliwe ze przez to powietrze w jednym zacisku mam bicie?
jeśli zmieniałeś tarcze i bicie nadal występuje to sprawdź czy nie masz nigdzie luzów i trzeba dobrze wyczyścić piastę w miejscu gdzie styka się ona z tarczą.
Co do odpowietrznika to jakoś go wykręć i odpowietrz hamulce bo to niebezpieczne szczególnie że idzie zima.
A przez powietrze nie będzie bicia co najwyżej będzie ściągać przy hamowaniu bo to kolo słabiej hamuje.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 24 sty 2012, 19:47

Jarewa pisze:Zmień sposób hamowania wykorzystuj silnik a objawy znikną. Przegrzewasz tarczę.
Nie ma czegoś takiego jak "przegrzewanie tarcz" tarcze się nawęglają ;-) Co do pomysłu z hamowaniem silnikiem może i ma to sens; chociaż nie jestem zwolennikiem tego typu rzeczy, bo dość szybko można uwalić skrzynie. Problem tkwi w samych hamulcach i należy dojść w czym on tkwi i go wyeliminować, a nie pisać komuś, że jakby hamował silnikiem było by dobrze.

Też miałem ogromny problem z telepaniem na kierownicy podczas hamowania (można poczytać sobie o tym na pierwszej stronie tego tematu). Ostatnio audiana została oddana do mechanika, który porządnie wyczyścił przednie piasty, przetoczył 4 tarcze hamulcowe, do przodu musiał dać już nowe klocki, bo stare wygladały tragicznie. Co prawda przejechałem dopiero jakieś 800km od tego zabiegu zabiegu, ale różnica jest ogromna kierownica podczas hamowania ani drgie ;-)
Nareszcie czerpię przyjemność z jazdy tym autem, a nie tak jak wcześniej szlak mnie trafiał gdy miałem dotykać pedału hamulca :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sty 2012, 20:49

tomekk666 pisze:Nie ma czegoś takiego jak "przegrzewanie tarcz" tarcze się nawęglają
Jest jest i to i to. Ale mi głównie chodzi o to że tarcze się odkształcają od temperatury. Mają swój zakres pracy.

Firmowe auto klocki co 5tyś/km i nie byle jakie firmowe wysoka półka. Gdzie przy innym kierowcy kiedyś klocki starczały na dużo dużo więcej.

Ale o tym bardziej wie zawodowy kierowca ciężarówki czy z górki hamować delikatnie silnikiem czy nożnym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl