b4 ABK - jedyny w polsce projekt turbo !
cześć chlopaki idąc na skróty, kupilem kolektor wydechowy od passata b5 1,9 tdi . audicoska glowica posiada uniwersalne mocowanie kolektora wydechowego. DO AUDI 2.0 E pasuja kolektory napewno - passat b4-b5, golf 3-4, 80 b3-b4 . oczywiscie wszystko to z silnikami 1,9 tdi . wiecie na co wpadlem ? ta przerobka jest tak kurw* prosta ze zaluje ze tyle sie bawilem , nie myslac wcale. . . sluchajcie - kolektor wydechowy mozna kupic na allegro juz za 20 zł, do tego turbine od tego samego auta + odcinek wydechu od tego także auta . to są 3 elementy ktore sa potrzebne do moda, w audi 80 b4 1,9tdi korora silnika wyglada identycznie jak u mnie, wiec kolektor nie bedize czepial ani o ssacy ani o łape silnika , wszystko pasuje jak ta lala. oczywiscie są też schody .... nie wjedziemy windą na piętro pssssst ;p przewody olejowe, atakujący od czujnika oleju, zwrotny do miski ( dziureczka i przykrecone to ladnie ) co do odprezenia są to 2 uszczelki spryskane stalą nierdzewną w sprayu. MUSZE WAM SIE POCHWALIC ; D wczoraj moja samica odpalila ! i chodzila jak odrzutowiec haha na obroty wkreca sie dosc agresywnie, jak prace z wydechem pojdą na przód to wstawie filmik, bedzie to drugi filmik uturbionego 2.0E ( anglik, cabrio . wpiszie na youtube - audi 80 2.0E turbo ) intercooler jest pominiety w systemie, ale pochodzi on od peugota. 40x80cm. jeszcze ciekawostka, przplywke podlączylem przed turbiną . auto nie odpala na podlączonej przeplywce w takim ustawieniu. odlącze i odpala elegandzko . czy musze przeplywomierz zamocowac w miejscu gdzie bedzie mierzyl przeplyw powietrza , tego co wychodzi z turbiny ? weście pomóżcie ; )
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
no panowie ! auto zachowuje sie jak samolot ; ) wszystko gra, odpala bez problemu, nie dlawi, trzyma obroty podłączylem smarowanie, kupa dymu przejechalem sie, okazalo sie ze turbina do wymiany, uszczelniacze puscily chyba, w dolocie nawet oleju sie nazbieralo. takze czekam na nowa turbine i zawor upustowy. to konieczne.. samu wiecie dlaczego ; ) w jaka moc celuje ? okolo 150 hp chcialbym miec przynajmniej ; ) jak dojda czesci, wrzuce filmik . pokaze Wam to, ze takie kombinacje naprawde dzialają ; ) pozdro !
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
marioT, Może nie założyłeś restryktora na przewód smarowania i wywaliło uszczelniacze? Zawór upustowy odpuść sobie auto bedzie zalewać przy tej przepływce. Lepiej mieś delikatne surge niż meczyć sie z gasnacym silnikiem po odpuszczeniu gazu. Pewnie juz z 0,3 doładowania bez ruszenia cisnienia paliwa usmaży ten silnik szybciutko.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
kwiatu88, np. do sterownika LPG KME diego G3 jest fajny nieoficjalny soft, który pomaga wystroić auto uturbione tylko na LPG (ma wygodną tabelę korekcji czasu wtrysku dla podciśnienia/nadciśnienia w kolektorze) chyba było opisane gdzieś na portalu gazeo. Firma auto dakar z lublina go ma, i z powodzeniem wypuszczają auta tym wystrojone. Na razie chyba nie wyciekł ten soft do internetu więc nie wiem jak jest z jego zdobyciem. Nie wiem czy KME Nevo niema już w standardzie takiej korekty...
I oczywiście abyś miał wtryskiwacze i reduktor z zapasem bo zazwyczaj gazownicy dają za słabe.
marioT, wykonałeś jakiś zabieg w celu korekcji dawki paliwa czy po prostu poskładałeś wszystko z nadzieją że zadziała :mrgreen:
I oczywiście abyś miał wtryskiwacze i reduktor z zapasem bo zazwyczaj gazownicy dają za słabe.
marioT, wykonałeś jakiś zabieg w celu korekcji dawki paliwa czy po prostu poskładałeś wszystko z nadzieją że zadziała :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak podzespoły z zapasem
Jeśli będzie rodzaj wtryskiwaczy dobieranych wydajnością (czyli taki których wydajności nie zmienia się przez rozwiercanie dysz) to lepiej trochę za duże niż za małe. Reduktor też trzeba dający radę (nie sugeruj się deklarowanymi mocami który obsłuży reduktor bo 90% producentów zawyża ten parametr).
A co do przeprogramowania to raczej większość typowych warsztatów montujących lpg nie zna się na tuningu. Raczej lepsze podzespoły też będzie trudno wyegzekwować powiedzą że to co zamontują da radę a wsadzą to co zwykle.
Znalazłem ten aryków a tym Fiacie CC, jeszcze jest/był w Lublinie fiat uno turbo też zrobione na kme diego z softem auto dakar.
Jeśli będzie rodzaj wtryskiwaczy dobieranych wydajnością (czyli taki których wydajności nie zmienia się przez rozwiercanie dysz) to lepiej trochę za duże niż za małe. Reduktor też trzeba dający radę (nie sugeruj się deklarowanymi mocami który obsłuży reduktor bo 90% producentów zawyża ten parametr).
A co do przeprogramowania to raczej większość typowych warsztatów montujących lpg nie zna się na tuningu. Raczej lepsze podzespoły też będzie trudno wyegzekwować powiedzą że to co zamontują da radę a wsadzą to co zwykle.
Znalazłem ten aryków a tym Fiacie CC, jeszcze jest/był w Lublinie fiat uno turbo też zrobione na kme diego z softem auto dakar.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
zlozylem wszystko z mysla, ze to zadziala .. i zadzialalo ; ) restryktora nie zalozylem, ta turbina przed zamontowaniem lezala w garazu ( bez oleju ) okolo 3 lat . to wplynelo na to ze teraz jest do wyjeb. czy zalozenie restryktora w takim stanie zmniejszyloby kopcenie z wydechu ? jezeli ktos podjąby sie mojego projektu, chetnie udziele niezbednych wskazowek lub zrobie poradnik, uwierzcie mi ze zaczynac od zera i bez zadnych inf. jest NAPRAWDE trudno . pozdro !
[ Dodano: 2012-01-24, 23:21 ]
!StaSiu - kolektory wydechowe od 1.9tdi roznia sie miejscem i rodzajem mocowania turbiny. oczywiscie zeby wszystko pasowalo, trzeba go troche przyszlifowac, bo kolektor ssacy w pewnych 4 miejscach zapiera sie, zaznaczasz, szlifujesz i dajesz po 2 podkladki pod kolektor wyd. on automatycznie oddala sie, co umozliwia luzne przykrecenie kolektora ssacego .
[ Dodano: 2012-01-24, 23:21 ]
!StaSiu - kolektory wydechowe od 1.9tdi roznia sie miejscem i rodzajem mocowania turbiny. oczywiscie zeby wszystko pasowalo, trzeba go troche przyszlifowac, bo kolektor ssacy w pewnych 4 miejscach zapiera sie, zaznaczasz, szlifujesz i dajesz po 2 podkladki pod kolektor wyd. on automatycznie oddala sie, co umozliwia luzne przykrecenie kolektora ssacego .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ale jak sterownik benzyny też ogarnia doładowanie. Tu nie sprecyzowałem że chodzi o sytuację gdy uturbia się silnik i idąc drogą oszczędności stroi się tylko sterownikiem gazu (tak że na benzynie nie da się jechać z doładowaniem). Zresztą chodzą słuchy że ludzie stroją benzynę sterownikami lpg.karolas123 pisze:Ale przeciesz sterowniki lpg bez problemu ogarniaja auta doładowane, nie ma z tym zadnego problemu.