Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

b4 ABK - jedyny w polsce projekt turbo !

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
kwiatu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 22 lut 2010, 14:43
Lokalizacja: wawa Ursus-Gocław

Post autor: kwiatu88 » 25 sty 2012, 00:25

Na to wychodzi ze lepiej uturbić i później oddać do gazowania. Bezpieczniej i mniej pospolitego pierd@%@lenia. Mario zapodaj poradnik, krok po kroku, ewentualnie więcej fotek. Mozesz podać dane częsći które wykorzystałeś, turbo konkretnie jakie od jakiego modelu itd...?

Awatar użytkownika
piox2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 26 lut 2010, 23:12
Lokalizacja: BSU 68LC

Post autor: piox2 » 25 sty 2012, 18:09



Macie filmik jak to działa :D

ksenonn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 wrz 2011, 07:19
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: ksenonn » 25 sty 2012, 18:14

wygląda to dość ciekawie, chyba tam jakaś jest nieszczelność, co tak po przegazowaniu napompowało tą rurę od powietrza nie rozsadzi jej? Jak to jeździ?

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 25 sty 2012, 18:54

ksenonn ciśnienie ją tak pompuje przez brak upustu i po odjęciu gazu jak duża przepustnica się zamknie to zostaje wąski przesmyk na małej przepustnicy ( dobrze kombinuje ?? ) :) z doświadczenia nie daje tej gumie za długiego żywota :) chodzi to dość ciekawie :) byłeś się przejechać ?

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 25 sty 2012, 19:05

Ja bym jednak zainwestował w większe wtryski. Tutaj może brakować tego paliwa na wyższych obrotach.
Ciekawe jak tam ze spalaniem takiego ABK Turbo :-D

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 sty 2012, 19:08

Skoro małe konie, to wieksze cisnienie na listwie paliwowej załatwi problem nie ma potrzeby pchac sie w wieksze wtryski.

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 25 sty 2012, 19:13

karolas123 pisze:wieksze cisnienie na listwie paliwowej załatwi problem
Wszystko zależy od tego jak mocno będzie dmuchnięty. Przy większych wtryskach można go śmiało mocniej doładować, a co za tym idzie więcej koni i niutków co przekłada się na większy banan na mordce, a jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia ;-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 sty 2012, 19:28

Ok ale nas jednak blokuje to ze te nie mamy zbytnio jak tego stroic, i to tylko dorazne rozwiazanie. Poza tym nik niewie ile to zniesie...

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 25 sty 2012, 21:37

Brawo za inwencje.
Nie wróże długiego działania tego wynalazku. Czym to jest sterowane?? Bo ori ecu nie podleje tyle paliwa, ile dmucha teraz turbo?? I bez zaworu upustowego to turbo zaraz poleci do śmieci.

Ciekawe ile to pożyje?? Wiecej jak 0,4 bara nie zniesie.
Co ze spalaniem stukowym??
Jakie EGT??

Powodzenia.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 sty 2012, 21:50

Dlaczego bez zaworu upustowego turbo zaraz padnie? Znasz kogoś komu przytrafiła sie taka historia?

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 25 sty 2012, 22:11

no to tak :) zasięgnąłem trochę języka z osobami które na silnikach z T i uturbianiu straciły zęby :) jak im pokazałem ten projekt to pojawił się uśmiech na twarzy i padły stwierdzenia :
na dmuchnięciu rzędu 0.3 auto dostanie max 10 kucy
powyżej 0.5 ten silnik nie wytrzyma presji ( lub bardzo krótko pociągnie )
doładowanie rzędu 0.3 bara da się uzyskać przy silnym wietrze i szybkiej jeździe bez T :)

Ogólnie kazali pogratulować za pomysł ( za wykonanie nie bo dziwią się że ta guma jeszcze nie zrobiła bum )

moim zdaniem dla przyrostu mocy rzędu 10/15 koni gra nie warta świeczki :) bo to wtedy sztuka dla sztuki :) nie mniej jednak wielkie gratki za podjęcie wyzwania :)

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 25 sty 2012, 22:12

karolas123 pisze:Dlaczego bez zaworu upustowego turbo zaraz padnie? Znasz kogoś komu przytrafiła sie taka historia?
Wiesz po co jest zawór upustowy?? Efekt surge zabije turbo.
Nie znam jakiegokolwiek projektu turbo bez blow offa.
Bez sterowania elektroniki i tak na szybko skleconego.

Dlatego kibicuje i oby się udało.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 sty 2012, 22:32

chmiel25, Zapomnijmy tu o reszcze projektu skupmy sie na efekcie surge. Widziałeś kiedys turbo z doładowaniem nie wiekszym niż 1 bar z zabitą przez surge turbiną? Ja nie widziałem. Po drugie, ten silnik nie bedzie poprawnie pracował w zaworem upustowym atmosferycznym. Należało by załozyc DV przed turbine. Nie dawno na rf była duza dyskusja na temat tego jak zbyt mały zawór lub jego brak zabija turbo. I wyszło ze tek naprawde nikt nie wie czy to tak naprawde surge zabija turbo. W książce Corkego Bella "Maximum boost" tez nie jest nic na ten temat powiedziane.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 25 sty 2012, 22:43

Szczerze powiem ci że nie widziałem a wiecej czytałem. Ale też nigdy nie widziałem silnika z dołożonym turbo bez DV czy blow offem.
Czytałem rozprawke na temat surge u Alberta w Audi ale tam surge pojawiało się wtedy kiedy była lekko uchylona przepustnica i nie utwierał zawór. bo nie miał podciśnienia.
Nawet my z Mrozem mieliśmy problem z surge w dieslu Żeby nie uszkodzić turbiny.

Ogółem bawicie się fajnie. Może coś z tego wyjdzie metoda prób i błędów.

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 25 sty 2012, 22:46

Pamiętajcie, że seryjne 2,2t 10V nie ma ani DVa ani BOVa i turbosprężarki żyją po dziś dzień. Istotne jest tu niskie ciśnienie doładowania. Przy 0,4 - 0,6 bara surge nic nie zabije.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl