[B4 ABK]wielki problem z obrotami i moca na benz i lpg
[B4 ABK]wielki problem z obrotami i moca na benz i lpg
witam
zwracam sie do Was z prosba rozwiazania zagadki jaka jest problem z praca mojej 80tki problem polega na :
- miedzy 2 a 3tys auto ma szarpniecie po ktorym dopiero jedzie
- kiedys sporadycznie teraz dosc czesto jest tak ze auto w ogole nie wchodzi na obroty, jakby sie dusilo, nie wkreca nic a nic, w ogole bez szans na jakas jazde... chyba ze pare razy wrzuce bieg i na sprzegle bede pilowac, jest tak ze wejdzie na max 4tys obrotow, kiedys taki problem trwal chwile i autko normalnie jezdzilo a teraz juz tak kolorowo nie jest
- auto czasami tez nie rowno pracuje... ;/
mam silnik 2.0 115km gaz sekwencje, przewody i swiece NGK wczoraj zmieniane, filtry prawie ze nowe....
prosze o pomocc bo juz nie wiem co robic
ps. przepraszam jezeli to juz bylo ale nie znalazlem nic konkretnegp wiec prosze by nikt nie spamowal piszac bym uzywal szukaj :O
zwracam sie do Was z prosba rozwiazania zagadki jaka jest problem z praca mojej 80tki problem polega na :
- miedzy 2 a 3tys auto ma szarpniecie po ktorym dopiero jedzie
- kiedys sporadycznie teraz dosc czesto jest tak ze auto w ogole nie wchodzi na obroty, jakby sie dusilo, nie wkreca nic a nic, w ogole bez szans na jakas jazde... chyba ze pare razy wrzuce bieg i na sprzegle bede pilowac, jest tak ze wejdzie na max 4tys obrotow, kiedys taki problem trwal chwile i autko normalnie jezdzilo a teraz juz tak kolorowo nie jest
- auto czasami tez nie rowno pracuje... ;/
mam silnik 2.0 115km gaz sekwencje, przewody i swiece NGK wczoraj zmieniane, filtry prawie ze nowe....
prosze o pomocc bo juz nie wiem co robic
ps. przepraszam jezeli to juz bylo ale nie znalazlem nic konkretnegp wiec prosze by nikt nie spamowal piszac bym uzywal szukaj :O
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Może być zapłon ale nie musi. Bardziej obstawiałbym przepływomierz. Miałem podobne objawy.
Żeby zobaczyć pzrepływkę to należy wykonać dwie rzeczy:
- zdjąć wąż z przepływomierza i sprawdzić jak chodzi klapka. Czy jest prosta, nie zacina się. Ogólnie mechanicznie ma być bez zarzutu.
- zdjąć ta czarną pokrywkę i tam jest płytka z dwoma ścieżkami. To jest potencjometr. Tam gromadzą się różne syfy i jest na to środek. Nazywa się kontakt PR. Psikasz, robi się mała pianka i delikatnie wycierasz chusteczką higieniczną. Najlepiej ruchami jak idą ścieżki.
To najprostsza i najtańsza metoda diagnozy przepływki.
Mogą to być również czujnik temperatury niebieski i do przelutowania przekaźnik 30
Żeby zobaczyć pzrepływkę to należy wykonać dwie rzeczy:
- zdjąć wąż z przepływomierza i sprawdzić jak chodzi klapka. Czy jest prosta, nie zacina się. Ogólnie mechanicznie ma być bez zarzutu.
- zdjąć ta czarną pokrywkę i tam jest płytka z dwoma ścieżkami. To jest potencjometr. Tam gromadzą się różne syfy i jest na to środek. Nazywa się kontakt PR. Psikasz, robi się mała pianka i delikatnie wycierasz chusteczką higieniczną. Najlepiej ruchami jak idą ścieżki.
To najprostsza i najtańsza metoda diagnozy przepływki.
Mogą to być również czujnik temperatury niebieski i do przelutowania przekaźnik 30
mhmmm kurde ciemny jestem w silinkach benzynowych jak ten zaplon mozna sprawdzic, ustawic ??Francis1982 pisze:Może być zapłon ale nie musi.
- zdjąć wąż z przepływomierza i sprawdzić jak chodzi klapka. Czy jest prosta, nie zacina się. Ogólnie mechanicznie ma być bez zarzutu.
- zdjąć ta czarną pokrywkę i tam jest płytka z dwoma ścieżkami. To jest potencjometr. Tam gromadzą się różne syfy i jest na to środek. Nazywa się kontakt PR. Psikasz, robi się mała pianka i delikatnie wycierasz chusteczką higieniczną. Najlepiej ruchami jak idą ścieżki.
a co do weza Kolego to masz na mysli ta rure gumowa co idzie od przeplywomierza do przepustnicy ??? moglbys najprosciej opisac krok po kroku co mam zrobic ? :PP
a czujniki temp z trojnika wymienilem moze z 4dni temu...
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tak. Chodzi o tą gumę. Trzeba zdjąć tą okrągłą opaskę na przepływomierzu (nie na przepustnicy), przy reflektorze masz dwa cieniutkie wężyki, które trzeba wyjąć. Tylko ostrożnie bo te kolanka gumowe do wytrzymałych nie należą. Następnie zostają chyba 4 zawleczki z pokrywy filtra powietrza. Jest jedna, do której jest trochę paskudny dostęp. Znajduje się ona pod przepustnicą. Tam przyda się ktoś z cienką ręką, bo od spodu trzeba odhaczyć. Zdejmujesz pokrywę i widzisz takie okienko kwadratowe. Jest ono na zatrzask. Wysuwasz i są tam 4 śrubki na klucz 10. Odkręcasz i masz już wymontowany przepływomierz. Klapki (bo w cumie są dwie i stanowią całość) mają chodzić płynnie (po prostu pchasz palcem) w całym zakresie. Klapka musi być prosta. A druga rzecz to pokrywa elektroniki przepływomierza. Trzeba ją z wyczuciem zdjąć. Trochę psiknąć kontakt PR (specjalny środek do czyszczenia potencjometrów) na ścieżki i po chwili jak pisałem delikatnie wytrzeć. Zostaje tylko środek Kontakt PR po pozostałe środki ( wd40, alkohol, rozpuszczalnik, benzyna) mogą (a raczej na pewno) uszkodzić układ. Przy okazji możesz wymienić sobie filtr powietrza.
[ Dodano: 2012-01-27, 10:03 ]
A jeżeli zapłon był dobry to sam się nie przestawił. Jak już to może ci szwankować cewka.
[ Dodano: 2012-01-27, 10:03 ]
A jeżeli zapłon był dobry to sam się nie przestawił. Jak już to może ci szwankować cewka.
jest kolejny problem ;/ jechalem wczoraj autem i cos sie stalo ze auto strasznie bylo czule na pedal gazu, pozniej zauwazylem ze samo mi sie wkreca na obroty i doslownie musialem jechac naciskajac prawie ciagle pedal hamulca bo mi samo sie rozpedzalo.... pozniej przestalo samo gazowac i teraz jest cos takiego ze samo mi ciagle gazuje na 1100 - 1300 obr/min i jak dotkne deliktanie pedal gazu to strasznie wysoko wchodzi na obroty... do 5000 ;/ w ogole bez mozliwosci jazdy zima bo ciagle jest tak jakbym go gazowal - wiadomo mieli tymi kolami pomozcie !
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Silniczek krokowy do przeczyszczenia. Najpierw acetonem moczyć jakieś 24h ale potem trzeba go nasmarować. Można WD. Ale prawidłowa "konserwacja" krokowca to wyczyszczenie go środkiem do czyszczenia płynu hamulcowego i późniejsze zastosowanie smaru w spraju. No i do sprawdzenia elektryka zasilania listwy wtryskowej. Masz dostęp do Vag-a? Może tam się coś urodzi.
Francis1982 pisze:Silniczek krokowy do przeczyszczenia. Najpierw acetonem moczyć jakieś 24h ale potem trzeba go nasmarować. Można WD. Ale prawidłowa "konserwacja" krokowca to wyczyszczenie go środkiem do czyszczenia płynu hamulcowego i późniejsze zastosowanie smaru w spraju. No i do sprawdzenia elektryka zasilania listwy wtryskowej. Masz dostęp do Vag-a? Może tam się coś urodzi.
jestem przed wyplata to w sumie na nic nie mam
czyli w zwyklym acetonie go trzymac 24h ??a pozniej czyms go nasmarowac ?? typu jakis smar czy cos w spray ?? listwa wtryskowa ohh szok jak ja najlepiej sprawdzic ?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mimo wszystko polecam środek do czyszczenia płynu hamulcowego i smaru w spraju. A listwa.... jedyne co można zrobić to sprawdzić połączenia. Wtyczki, no i czy nie ma gdzieś przetartych kabelków. Jak masz sekwencję to niemal pewne jest, że gazownik to zdejmował i może coś gdzieś nie gra. Ale to raczej do oceny wizualnej. Najlepiej jak podepniesz auto pod kompa.
przeczyscilem dzis przepustnice i silniczek krokowy takim srodkiem/preparatem do czyszczenia gaznikow nastapnie odloczlem i podloczylem akumulator i przez jakis czas silnik normalnie pracowal (dalej byly i sa szarpniecia miedzy 2 a 3tys opbrotow) oraz znow zaczely skakac obroty tak gdzies od 200, 400 do ja wiem 1200... co jeszcze moge zrobiccccc ???
ps ale jest lepiej bo sam mi nie gazuje/nie wchodzi samoistnie na obroty oraz nie jest tak czuly pedal gazu....
ps ale jest lepiej bo sam mi nie gazuje/nie wchodzi samoistnie na obroty oraz nie jest tak czuly pedal gazu....
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Objawy podobne do uszkodzonego przekaźnika 30. Pod kierownicą masz taka półkę, którą trzeba odkręcić (nasadka 8). Chyba 3 śruby są. Jak ją wyjmiesz jest tam do góry nogami taka kosteczka z numerem 30. Spróbuj wyjąć i odpalić. Jak pracuje tak samo to masz winowajcę. Wystarczy zdjąć obudowę i poprawić wszystkie luty (lutownica i odrobina kalafonii żeby odświeżyć luty. A jak nie czujesz się z tym pewny to możesz kupić drugi. Koszta niezbyt spore. Chyba w 30 PLN się powinieneś zmieścić.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
jestem z bialegostoku
i jak mialem strzaly gazu to odrazu odlaczylem instalacje lpg (wtedy byla jakiejs 2-3gen) zmienilem przeplywke - nie podlaczalem gazu, podlaczylem go dopiero wtedy gdy zalozylem nowa instalacje gazowa - SEKWENCJE, jestem jej pewien jak swojej plci :O
po tych czynnosciach mi autko tez delikatnie pare razy jakby strzelilo, takie przynajmniej sprawialo to wrazenie
maniekgr - masz na mysli taka czesc (chyba jakis czujnik u dolu, tak?) na przepustnicy do ktorej jakis tam przewod jest podlaczony ??
EDIT :
dodam ze dzis znow mi zaczal sam pare razy przyspieszac...
i jak mialem strzaly gazu to odrazu odlaczylem instalacje lpg (wtedy byla jakiejs 2-3gen) zmienilem przeplywke - nie podlaczalem gazu, podlaczylem go dopiero wtedy gdy zalozylem nowa instalacje gazowa - SEKWENCJE, jestem jej pewien jak swojej plci :O
po tych czynnosciach mi autko tez delikatnie pare razy jakby strzelilo, takie przynajmniej sprawialo to wrazenie
maniekgr - masz na mysli taka czesc (chyba jakis czujnik u dolu, tak?) na przepustnicy do ktorej jakis tam przewod jest podlaczony ??
EDIT :
dodam ze dzis znow mi zaczal sam pare razy przyspieszac...