Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] po wymianie żarówki w tylniej klapie nie zamyka zamek

ODPOWIEDZ
dziela

[B3] po wymianie żarówki w tylniej klapie nie zamyka zamek

Post autor: dziela » 27 sty 2012, 21:27

Dzień dobry,

to mój pierwszy post na tym Forum.

Jestem posiadaczem A80 B3 od tygodnia. Przeglądałem to forum już kilkanaście razy, jednak dzisiaj dopadł mnie problem, którego, bez Waszej pomocy nie rozwiąże.

Otóż wymieniałem żarówkę w tylnej klapie. Po udanej czynności zauważyłem, że centralny nie zamyka klapy. Widzę, że zamek pracuje - pompka zamka sprawia, że cięgno pompki się porusza, ale nie wyłącza zamka.
Dodatkowo nie mogę przekręcić kluczyka w tylnej klapie (nie wiem czy to problem od teraz czy od dawna)

Podejrzewam, że być może coś się przesunęło podczas wymiany żarówki - co spowodowało, że mechanizm zamykania klapy nie działa.

Pomogłoby zdjęcie, patrzyłem już na jedną fotkę na tym forum ale nie mogę zauważyć różnic między tym zdjęciem a moim zamkiem:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 24d26a65fc

Proszę o pomoc, bo klapa otwarta:(
Ostatnio zmieniony 27 sty 2012, 21:53 przez dziela, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 27 sty 2012, 21:33

_uwaga

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 sty 2012, 23:23

na otwartej klapie zobacz co ci ewentualnie haczy, oraz wypnij ten haczyk i wtedy tez zobacz jak to ci dziala, zauwaz ze ten haczyk mozesz wyregulowac, tzn jego odleglosc, popatrzysz i dasz rade

dziela

Post autor: dziela » 28 sty 2012, 07:04

Szara80tkaTdi pisze:na otwartej klapie zobacz co ci ewentualnie haczy, oraz wypnij ten haczyk i wtedy tez zobacz jak to ci dziala, zauwaz ze ten haczyk mozesz wyregulowac, tzn jego odleglosc, popatrzysz i dasz rade
Dzięki Kolego.
A możesz przybliżyć na jakiej zasadzie to działa? Trochę po omacku działam teraz bo nie wiem jak działa mechanizm

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 28 sty 2012, 08:55

to w ktorym kolwiek miejscu zdejmij wezyk, oraz dmuchnij mocniej oraz zasysnij powietrze w tym wezyku i wszystko ci bedzie jasne :->

w klapie jest silownik na powietrze i przesuwa dzwigienke a ona przesuwa zamek w klapie

dziela

Post autor: dziela » 28 sty 2012, 09:12

Szara80tkaTdi pisze:to w ktorym kolwiek miejscu zdejmij wezyk, oraz dmuchnij mocniej oraz zasysnij powietrze w tym wezyku i wszystko ci bedzie jasne :->

w klapie jest silownik na powietrze i przesuwa dzwigienke a ona przesuwa zamek w klapie
No wałśnie tutaj potrzebuję doprecyzowania, czy dźwigienka przesuwa wkładkę zamka czy zaciska się na dolnej części zamka tak by wciskanie zamka nic nie dawało

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 28 sty 2012, 15:50

tzn ja mam b4 i umnie sa dwie dzwigienki, bo mam silownik pneumatyczny, ty natomiast prawdopodobnie masz bez tego silowniczka i prawdopodobnnie masz tylko zamykanaie i otwieranie z kluczyka, moj blad bo nie przyjzalem sie wczesniej ze ty masz b3

tu np masz foto jak jest w b4

Obrazek

dziela

Post autor: dziela » 28 sty 2012, 21:26

Szara80tkaTdi pisze:tzn ja mam b4 i umnie sa dwie dzwigienki, bo mam silownik pneumatyczny, ty natomiast prawdopodobnie masz bez tego silowniczka i prawdopodobnnie masz tylko zamykanaie i otwieranie z kluczyka, moj blad bo nie przyjzalem sie wczesniej ze ty masz b3

tu np masz foto jak jest w b4
Dzięki Kolego, jednak mam tak jak Ty.

Rozebrałem wszystko i wszystkie pojedyncze części wyglądały ok - działały.
Idąc za radą z któregoś z postów zrobiłem kąpiel olejową zamkowi - bo nie obracał się kluczyk.
Po kąpieli, kluczyk zaczął się obracać i centralny wrócił....

Zatem jest sukces, ale co było nie tak - nie wiem.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 28 sty 2012, 21:30

dziela pisze:Po kąpieli, kluczyk zaczął się obracać i centralny wrócił....
rdza wewnatrz

mialem to tez kiedys u siebie, ale zapomnialem calkowicie ze to tez sie moze zdarzyc, i ja np strzykawka nalalem oleju i do dzis dziala

dziela

Post autor: dziela » 28 sty 2012, 21:46

Szara80tkaTdi pisze:
dziela pisze:Po kąpieli, kluczyk zaczął się obracać i centralny wrócił....
rdza wewnatrz

mialem to tez kiedys u siebie, ale zapomnialem calkowicie ze to tez sie moze zdarzyc, i ja np strzykawka nalalem oleju i do dzis dziala
Lałem porządnie do środka olej ale to było za mało (lub za krótko)

Wystarczyło 10 minut zatopienia w oleju silnikowym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl