Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 ABK] Pytanie o temp i olej - bierze :(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
greko81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 sie 2007, 20:50

[80 b4 2.0 ABK] Pytanie o temp i olej - bierze :(

Post autor: greko81 » 27 wrz 2007, 19:10

Witam. Moje pierwsze pytanie jest następujące. Otóż jak to jest z tą temp w naszych perłach? Otóż w mojej niuni mam taką sytuację, że na trasie temp jest lekko poniżej 90 stopni, a w mieście, w korkach wzrasta mi do ok 100 stopni, wskaźnik pokazuje lekko poniżej 100 stopni, a wody nie gotuje. Mam sie tego obawiać czy poprostu to dzielnie przyjąć? Bo z moich obserwacji na forum jest to częsty problem.

Niestety 2 pytanie jest troszkę trudniejsze. Otóż moja perełka bierze olej na trasie. I to nie mało, ponieważ na trasie 1500 km wyssała ok 1,5 l . W mieście nie mam takiego objawu. Ciśnienie jest ok, nie kopci i olej nie dostaje sie do układu chłodniczego. Co mam z tym fantem robić? Moi fachowcy stawiają na uszczelniacze lub pierścienie, ale czy mogą to być pierścienie jeśli ciśnienie jest ok? Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2007, 09:01 przez greko81, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 wrz 2007, 19:19

Co do temperatury - wskaźnik lubi sobie pokłamać :-) . Jak chcesz się upewnić to weź dobry termometr i porównaj wskazania.

Jeśli chodzi o olej, to bez bliższej znajomości z mechanikiem może być ciężko coś zdiagnozować. Na 99% uszczelniacze są do wymiany, bo nie sądzę by ktoś je wcześniej wymieniał. Ale żeby sprawdzić czy pierścionki są ok. to trzeba by zrobić pomiar sprężania łącznie z próbą olejową. Samo ciśnienie oleju niewiele mówi ponadto, że panewki i pompa oleju są raczej w porządku.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 27 wrz 2007, 20:21

Moim zdanie temperatura masz jak najbardziej w normie .A jeżeli chodzi o olej to zależy z jakimi predkościami podróżujesz w trasie bo jeżeli od 140kmh do końca licznika to nie dziw się że pali olej, nawet z nowymi uszczelniaczami jak będziesz cisnął to bedzie palił olej taki to już urok tego silnika :-P

greko81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 sie 2007, 20:50

Post autor: greko81 » 27 wrz 2007, 20:47

Na trasie zawsze staram się utrzymać stałą prędkość i jest to ok 100- 120km/h . Bardzo rzadko jeżdżę szybciej. Wiadomo że jak jakiś opel czy coś takiego obok mnie jedzie to coś mnie pchnie aby trochę przycisnąć, ale nie szaleję.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 28 wrz 2007, 07:50

Na gazie masz wyższą temperaturę i oleju też więcej idzie. Ale 1,5L to chyba ciut przesadnie. Musisz uważać i dolewać co 500 km.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 28 wrz 2007, 10:40

W niektórych seriach silników Audi pierścienie olejowe zużywały się niewspółmiernie szybciej niż pierścienie odpowiedzialne za kompresję. Może po prostu masz silnik z takiej serii i pierścienie olejowe są kiepskie a górne - sprawne trzymają kompresję.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 wrz 2007, 11:42

mnie jak zaczął brać olej jakieś 2,5 l na 10000km to teraz wygląda tak: Obrazek Obrazek Obrazek
głowica wet i zawory do roboty i uszczelniacze...

punk

Post autor: punk » 28 wrz 2007, 13:54

Mi palił około 2 l na 3000 km. wymieniłem uszczelniacze i nie bierze nic. Na twoim miejscu zrobiłbym to równolegle z pomiarem spreżu. A druga sprawa, to u mnie mimo, że silnik spalał trochę mniej oleju niż Twój, przy ruszaniu i po dodaniu gazu po dłuższym hamowaniu silnikiem, pojawiał się wyraźny obłoczek białego dymu. Jeżeli jesteś pewien, że Twój nie kopci, to może poprostu masz gdzieś wyciek?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 paź 2007, 10:02

U mnie też bierze olej 2l na 5000 km wycieków nie ma ale bede wym uszczelniacze bo auto przed kupnem pond pół roku stało prawie nie ruszane

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl