[ABC+LPG] strzela przy odpalaniu na benzynie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
[ABC+LPG] strzela przy odpalaniu na benzynie
Witam od jakiegoś czasu mam problem z samochodem strzela podczas odpalania na benzynie,
myślałem zę może wtryski od gazu przepuszczają i napełniaja gazem kolektor..ale wyjeździłem wszystko, wyłączyłem gaz ..wyjąłem bezpiecznik
i testując sama benzynę też się tak dzieje
-stwierdziłem że może za mało paliwa i wymieniłem filtr paliwa.... żadnej poprawy
-wyjąłem wiec kolektor skleiłem górną i dolną pokrywę na klej do szyb <ok> bo uszczelki są nie do dostania ..teraz nic nie ssie powietrza i ma wolne obroty 700 a nie 900 jak wcześniej
niestety problem nie zniknął..co mogę jeszcze sprawdzić i w jaki spoób??
myślałem zę może wtryski od gazu przepuszczają i napełniaja gazem kolektor..ale wyjeździłem wszystko, wyłączyłem gaz ..wyjąłem bezpiecznik
i testując sama benzynę też się tak dzieje
-stwierdziłem że może za mało paliwa i wymieniłem filtr paliwa.... żadnej poprawy
-wyjąłem wiec kolektor skleiłem górną i dolną pokrywę na klej do szyb <ok> bo uszczelki są nie do dostania ..teraz nic nie ssie powietrza i ma wolne obroty 700 a nie 900 jak wcześniej
niestety problem nie zniknął..co mogę jeszcze sprawdzić i w jaki spoób??
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 16:02 przez boskijacek447, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Świece maja max 5000-6000km wymianiałem je w sierpniu bo miałem BERU tytanowe i były średnie więc założyłem NGK do tego silnika
Kable wymianiane były prawie rok temu.. fakt że na używane ale 10 razy lepsze niż bosch którego kupiłem u mnie w sklepie
wykręce jeszcze te świece i zobacze co sie dzieje może będzie jakas niespodzianka..ale jak odpali to już ładnie chodzi
Kable wymianiane były prawie rok temu.. fakt że na używane ale 10 razy lepsze niż bosch którego kupiłem u mnie w sklepie
wykręce jeszcze te świece i zobacze co sie dzieje może będzie jakas niespodzianka..ale jak odpali to już ładnie chodzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Wizuanie kable wyglądaja dobrze.. a nie powinno być tak że po odpalaniu silnik słabo by chodził albo strzelał przy dodawaniu gazu ??
problem jest tylko podczas odpalania... bez względu czy ciepły czy zimny silnik
Przewody musze znaleć ale coś lepszego bo te bosch'e pourywały się po niecałym roku.. chyba były za miekkie :evil:
Ja myślałem jeszcze że moze regulator ciśnienia benzyny nie działa jak trzeba albo moduł zapłonowy
ale nic zacznę od świec.. bo mam jeszcze w zapasie 4szt
problem jest tylko podczas odpalania... bez względu czy ciepły czy zimny silnik
Przewody musze znaleć ale coś lepszego bo te bosch'e pourywały się po niecałym roku.. chyba były za miekkie :evil:
Ja myślałem jeszcze że moze regulator ciśnienia benzyny nie działa jak trzeba albo moduł zapłonowy
ale nic zacznę od świec.. bo mam jeszcze w zapasie 4szt
Kolego czasami tez takie coś miałem, ale to może być wina kolektora gdzeis zasysa za dużo powietrza a z tego ze jest na ssaniu i dużo powietrza moze powodowac strzał, wiec zaczoł bym od uszczelnienia kolektora.
Mam poodobnie ale to czasami, ale tylko na zimnym raz na poł roku tak mi sie zdarzy, i przewody jak juz to tylko Beru, żadne Sentech to jedna wielka Lipa, a za wykonanie ich nie dał bym nawet 70 zł tyl sa warte. Można jeszcze psiknąć odświeżyć styki w przewodach.
Mi jak teraz zimą odpali to tak chwile na jeden gaz nie działa i myślę że któryś przewód do wymiany ale może zasniedział.
Mam poodobnie ale to czasami, ale tylko na zimnym raz na poł roku tak mi sie zdarzy, i przewody jak juz to tylko Beru, żadne Sentech to jedna wielka Lipa, a za wykonanie ich nie dał bym nawet 70 zł tyl sa warte. Można jeszcze psiknąć odświeżyć styki w przewodach.
Mi jak teraz zimą odpali to tak chwile na jeden gaz nie działa i myślę że któryś przewód do wymiany ale może zasniedział.
Re: [B4 ABC] Strzela przy odpalaniu na benzynie
jak masz gaz to może przepuszczać ci reduktor gaz przez podciśnienie (membrana uszkodzona) i dostaje sie do kolektora gaz. Jak zgasisz samochód wyciągnij wężyk od podciśnienia reduktora. Przyjdz za jakiś czas nałóż z powrotem i odpal
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
mam sekwencję..więc raczej to nie to tym bardziej, że wyłączyłem już gaz wyjąłem bezpiecznik i jeździłem na smej benzynie tym bardziej, że gaz sie skończył wcześniej
Kolektor jest poklejony klejem do szyb i szczelny bo silnik równo chodzi i ma wolne obroty=700obr/min, gdyby ssał powietrze byłoby na pewno więcej
Przewody właśnie licze żę nie będą kosztowac 200zł bo takie będą gorszą od obecnych..boscha na pewno już nie kupie
jak tylko będzie troche cieplej to zajmę się świecami i przeczyszcze styki na kablach (bez ogrzewanego garażu cięzko cokolwiek podziałać)
Kolektor jest poklejony klejem do szyb i szczelny bo silnik równo chodzi i ma wolne obroty=700obr/min, gdyby ssał powietrze byłoby na pewno więcej
Przewody właśnie licze żę nie będą kosztowac 200zł bo takie będą gorszą od obecnych..boscha na pewno już nie kupie
jak tylko będzie troche cieplej to zajmę się świecami i przeczyszcze styki na kablach (bez ogrzewanego garażu cięzko cokolwiek podziałać)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
wystraczy wężyk podciśnienia. Chyba że przepuszczaja wtryskiwacze to możesz odpiąć zasilanie wtryskiwaczy (np wyjście LPG lotnego z parownika lub filtra) pamietając o tym by nie przłączać na gaz lub wyjąc bezpiecznikboskijacek447 pisze:OK to jeszcze odłącze gazownie , zobacze co się dzieje
i podziele się spostrzeżeniami... tylko niech sie ociepli bo boje sie ze połamie jakies plastiki
Witam,posiadam Audi 80,b3 w automacie,do niedawna autko odpalało j jezdziło bez problemów,dwa tygodnie temu przyjechałem z żoną z pracy pod dom na gazie,dodałem gazu i szybko przełączyłem na benzynę żeby po weekendzie mi bez problemu odpalił,auto zgasło i już nie chciało zapalić,kręciłem aż akumulator mi padł,okazało się że palec pod kopułką się upalił,po wymianie nowego też nie odpalał,nie było w ogóle iskry,czytając tu na forum sprawdziłem czujnik hala,okazało się ze czujnik miał upalony środkowy kabelek,wymieniłem nowy czujnik i też brak iskry,wymieniłem cewkę i to samo,czytając dalej na forum wymieniłem kable i to samo,wymieniłem moduł zapłonowy oryginał od innej audi i iskra jest,ucieszyłem się że już zrobione ale nie do końca,gdy chcę odpalić to strzela mi z tłumika i w filtrze powietrza,nie odpala tylko strzela,przy strzale hamuje rozrusznik,czasami z bólem go przepuści a czasami jak strzeli to zatrzymie w miejscu,proszę bardzo o pomoc bo już mam ręce rozłożone,nie wiem co robić,wymieniłem już wszystko co możliwe,wydałem trochę kasy i auto dalej nie chodzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak nie wykręcałeś całego aparatu to zapłon powinien być ok.
Jak ktoś wcześniej przy wymianie rozrządu spieprzył ustawienie wałka pośredniego a później przestawił zapłon po swojemu aby było dobrze to kable będą iść inaczej.
Najlepiej ustawić silnik w pozycji jak do wymianu rozrządu i wtedy palce powinien pokazywać na kabel I cylindra a dalej 1-3-4-2.
Jeszcze można sprawdzić czy palec przekaże iskrę na I cylinder gdy jest skierowany na nacięcie na obudowie aparatu na tym zdjęciu jest zaznczone
Jak ktoś wcześniej przy wymianie rozrządu spieprzył ustawienie wałka pośredniego a później przestawił zapłon po swojemu aby było dobrze to kable będą iść inaczej.
Najlepiej ustawić silnik w pozycji jak do wymianu rozrządu i wtedy palce powinien pokazywać na kabel I cylindra a dalej 1-3-4-2.
Jeszcze można sprawdzić czy palec przekaże iskrę na I cylinder gdy jest skierowany na nacięcie na obudowie aparatu na tym zdjęciu jest zaznczone