[Audi 80 B4 ABK 115KM] Sonda Lambda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 sty 2012, 10:38
- Lokalizacja: Boguchwała
[Audi 80 B4 ABK 115KM] Sonda Lambda
Dzień dobry! Jestem na forum nowy. Nazywam się Edward Czeluśniak .Mieszkam w miasteczku Boguchwała k/ Rzeszowa. Szukam ważnych dla mnie informacji dotyczących samochodu Audi 80 B4 z silnikiem ABK 2.0 115 KM zasilanego LPG. Mam trzy pytania: 1) Czy w czasie jazdy na LPG cały czas (bez przerwy) pracuje pompa benzynowa? 2) Czy przy sterowaniu gazem śrubą regulacyjną (zestaw gazowy 1-sza generacja) ma jakiś udział Sonda Lambda? Samochód nabyłem 3 m-ce temu i brak mi wiadomości na temat tych urządzeń. 3) Czy po zainstalowaniu dodatkowo silniczka krokowego i komputera do instalacji gazowej zmniejszy się znacząco zużycie gazu ? Teraz spala średnio 16 i więcej litrów LPG. Bardzo proszę pomoc i instruktaż w tei sprawie. Pozdrawiam Edi.
Witam
1. Tak, pracuje cały czas i lepiej żeby gazownicy nie zakładali żadnych przekaźników w celu wyłączenia pompy podczas pracy na LPG gdyż taka praca pompy zapobiega zapiekaniu się wtrysków benzynowych.
2. Tak, ma.
3. Niekoniecznie, choć I generacja dla ABK to niezły hardcore ale dobrze ustawiona nie da spalić więcej LPG niż 14L/100km w mieście, szczególnie w zimę.
Co do sondy to na podstawie składu spalin ustawiasz właściwą dawkę LPG za pomocą odpowiedniego interfejsu i komputera.Przy I generacji kręcisz i sprawdzasz jeżdżąc, choć zbyt uboga dawka LPG nie jest zdrowa dla silnika.Daj temu silnikowi minimum II generację lub jeśli masz trochę kasy sekwencję i na pewno jeszcze trochę Ci posłuży.
1. Tak, pracuje cały czas i lepiej żeby gazownicy nie zakładali żadnych przekaźników w celu wyłączenia pompy podczas pracy na LPG gdyż taka praca pompy zapobiega zapiekaniu się wtrysków benzynowych.
2. Tak, ma.
3. Niekoniecznie, choć I generacja dla ABK to niezły hardcore ale dobrze ustawiona nie da spalić więcej LPG niż 14L/100km w mieście, szczególnie w zimę.
Co do sondy to na podstawie składu spalin ustawiasz właściwą dawkę LPG za pomocą odpowiedniego interfejsu i komputera.Przy I generacji kręcisz i sprawdzasz jeżdżąc, choć zbyt uboga dawka LPG nie jest zdrowa dla silnika.Daj temu silnikowi minimum II generację lub jeśli masz trochę kasy sekwencję i na pewno jeszcze trochę Ci posłuży.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 12 sty 2012, 10:38
- Lokalizacja: Boguchwała
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
Ja ustawiłem tylko zapłon u szpeca i przy okazji sprawdzil czy wszystko cacy i okazalo sie ze zapłon był troche za późny poza tym wszystko okksenonn pisze:to fajny wynik, mi najmniej jak na razie spaliła 12,2
ostatnio mi gaziarz regulował instalację na analizatorze, ogólnie walcze jeszcze z zapłonem, choć auto chodzi elegancko
A co do gazu to troche poczytałem a reszte nauczyłem sie na błędach zainwestowałem 50zł w interfejs do LPG i sam sobie wszystko dostroiłem jak dla mnie wszystko dziala jak nalezy oczywiscie mocy nie ma takiej jak na PB ale cos za cos. Dodatkowo zamontowalem czujnik temp. parownika i teraz przełącza sie na LPG przy okreslonej temp. i nie boje sie o awarie membran
[ Dodano: 2012-02-01, 20:59 ]
dodam ze stosunek jazdy miasto trasa wynosi 50/50