Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AVANT 1Z] Bulgotanie pod maską po wylaczeniu silnika?

ODPOWIEDZ
TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

[B4 AVANT 1Z] Bulgotanie pod maską po wylaczeniu silnika?

Post autor: TDI80 » 01 lut 2012, 01:09

Witam, jakoś teraz w zimie zauważyłem, że po zakończeniu jazdy, tuż po wyłączeniu silnika słychać dziwne bulgotanie, tka może z 15sekund, jak z gotującego czajnika coś podobnie albo kranu jak włącza sie pierwszy raz wodę jak wyłącza. Słychać co to tak ze środkowej części, może bardziej strony pasażera. Nie wiem, czy to normalne, macie coś takiego, czy coś się dzieje niepokojącego?
Dodam, ze temp płynu chłodzącego w normie poniżej 90 i z rok temu zmieniany płyn, chyba ze to inny płyn niż chłodzący wydaje te dźwięki?[/u]

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 01 lut 2012, 10:38

TDI80 pisze:. Słychać co to tak ze środkowej części, może bardziej strony pasażera. Nie wiem, czy to normalne, macie coś takiego, czy coś się dzieje niepokojącego?
Z tego co napisałeś wnioskuje, że cyka Ci zaworek N75 sterujący ciśnieniem doładowania turbiny. Jednym cyka innym nie.
Także się tym nie przejmuj, bo wszystko jest tak jak powinno być ;-)

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 01 lut 2012, 11:53

tomekk666 pisze: Z tego co napisałeś wnioskuje, że cyka Ci zaworek N75 sterujący ciśnieniem doładowania turbiny. Jednym cyka innym nie.
Także się tym nie przejmuj, bo wszystko jest tak jak powinno być ;-)
Nie, nie, N75 to tak cyka sobie taki stukający dźwięk i to z przodu maski a nie od strony kabiny, a tu bardziej taki jak wody w rurach pustych jak sie odpowietrzaja

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 01 lut 2012, 13:28

masz klime u siebie? Ja mialem takie dzwieki latem jak jezdzilem na klimie. Przepraszam za brak polskich znakow, ale pisze z telefonu.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 01 lut 2012, 18:09

kojak85 pisze:masz klime u siebie? Ja mialem takie dzwieki latem jak jezdzilem na klimie. Przepraszam za brak polskich znakow, ale pisze z telefonu.
Klime mam, ale jak powszechnie wiadomo działa ona do temperatury powyżej 5stopni,
a niżej nie ma możliwości jej włączyć, wiec nie uruchamiana od wakacji jest

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 01 lut 2012, 20:28

Odpowietrz uklad chlodzenia, to "bulgotanie" zapewne pochodzi z nagrzewnicy, a dzwiek to powietrze.

mirekm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 23 mar 2009, 16:03
Lokalizacja: Kozy

Re: [B4 AVANT 1Z] Bulgotanie pod maską po wylaczeniu silnika

Post autor: mirekm » 01 lut 2012, 20:39

Miałem podobnie i nawet dodam, że w czasie jazdy też pojawiało się bulgotanie. Dolewka płynu plus odpowietrzenie przy nagrzanym silniku i jak ręką odjął.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 01 lut 2012, 21:51

keczy pisze:Odpowietrz uklad chlodzenia, to "bulgotanie" zapewne pochodzi z nagrzewnicy, a dzwiek to powietrze.
Tylko ten układ w zasadzie powinien się sam odpowietrzać przez korek od wlewy płynu chłodniczego, jakoś dodatkowo się go odpowietrza?

czarny286

Post autor: czarny286 » 01 lut 2012, 22:12

Tylko ten układ w zasadzie powinien się sam odpowietrzać przez korek od wlewy płynu chłodniczego, jakoś dodatkowo się go odpowietrza?[/quote]

układ odpowietrza się w inny sposób :!: korkiem wlewowym mówiąc fachowo tego się nie robi ;-)

więc:

1.odpalamy auto,czekamy aż się nagrzeje najlepiej do temperatury roboczej
2.zdejmujemy wąż z lewego krućca nagrzewnicy czyli powrót płynu do silnika,ale powoli i ostrożnie :!: płyn jest rozgrzany oraz w układzie jest ciśnienie,można się poparzyć jeśli zdejmie się go gwałtownie
3.po zdjęciu węża czekamy aż z krućca nagrzewnicy będzie leciał jednolicie płyn chłodniczy,wtedy mamy pewność że układ mamy odpowietrzony
4.możemy powtórzyć tą operację ze 2 razy dla pewności

Mam nadzieję że pomogłem .

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 01 lut 2012, 23:42

Jeśli będą nadal pojawiały się dziwne dźwięki, to może spróbuje odpowietrzyć układ :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga