Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2,3 E b4 za duzo pali benzyny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
gula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 02 lut 2012, 10:05
Lokalizacja: zlota

2,3 E b4 za duzo pali benzyny

Post autor: gula » 02 lut 2012, 10:26

witam wszystkich serdecznie! panowie mam problem nastepujacy mam audiczke 80 b4 2,3 e cabrio wymienialem niedawno silnik i troche duzo mi pali za 200 zl mamy okolo 35 l paliwa i ja na tym zrobilem 270 km. co zrobic by tyleni palila? prosze o pomoc. :-(
Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 10:46 przez gula, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 lut 2012, 10:29

Paweł na początek zapoznaj sie z tym i jako nowy klubowicz jest specjalny dział w którym sie witamy
_uwaga

czarny286

Post autor: czarny286 » 02 lut 2012, 11:00

proponuję sprawdzić najpierw "sondę lambda",u mnie to samo było,palił jak smok.Można to sprawdzić domowym sposobem za pomocą miernika-jest to może nie do końca wiarygodne ale zawsze coś.

Czyli sonda,zakładamy że masz przy sondzie standardowo 2 białe,1 czarny

* na białych powinno być 12V
* na czarnym powinno być napięcie od 0,2 V do 1 V w takim zakresie powinno się poruszać

Myślę że wstępnie można ocenić czy sonda żyje :!:

u mnie ta wtyczka jest umocowana fabrycznie na na przeciwko świec

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 02 lut 2012, 11:29

nie jesteś sam,ja u siebie począwszy od regulatora cisnienia paliwa czujnik położenia przepustnicy,kable, świece ,kopułka,palec,filtr powietrza ,sonda dedykowana bosch ok 4 tys km przebiegu napięcie na grzałkę dochodzi sonda pracuje,wymiana kompa,czujnik niebieski sprawny rezystancje trzyma książkowo,wyżej z wymienionych podzespołów nie przyniosła rezultatu
wiec rozkładam ręce bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny

moze cala przyczyna jest w odcinkach 9km gdzie auto przy tych mrozach wiadomo nagrzewa sie troche dluzej ,dluzej na ssaniu pracuje
Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 13:02 przez tomek1982, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 02 lut 2012, 12:32

Witam,
-według mnie nigdzie nie należy szukać przyczyny takiego spalania..,-a to dlatego że jest ono w normie.Przecież to wychodzi (35litrów i zrobione 270km) 12,9l na 100km czyli przy takich mrozach to jest ono jak najbardziej w porządku.NG pali właśnie od 8,5-9 tylko trasa do 13,5-14 tylko miasto.W jeźdźie mieszanej z większością "miasta" lub krótkie trasy przy niskich temperaturach 12,9 to normalny wynik.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2012-02-02, 12:41 ]
A dla pewności dla tych co uważają że jest-powinno być inaczej podaje dane z katalogu Audi Cabrio 2,3 NG z 1993 roku.
Trasa- 8,5
Miasto- 12,3
-wiadomo,że są to dane katalogowe czyli jeszcze zaniżone,-bo mierzone w idealnych warunkach i przy normalnej temperaturze.

I o ile w trasie taki wynik 8,5-9 jest możliwy-ale trzeba ostrożnie z gazem,-jechać też bardzo równo i właśnie nie więcej niż 120-130km/h..,-to przy jeździe tylko w mieście nigdy mi auto nie spaliło mniej niż 13l.W cyklu mieszanym to 12-12,5l/100km. Jeśli teraz pali Tobie 12,9 to wszystko jest w porządku i nie kombinuj bo szkoda czasu.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 02 lut 2012, 12:54

Tak jak kolega hubertm pisze:

Trasa: jestem w stanie zejść nawet do 8,0 l/100km (ecodriving)
Miasto: jestem w stanie zejść nawet do 11 l/100km (ecodriving)

ale teraz (zima + śnieg + quattro = trasa: 11-13 l/100km (fun)
miasto: 15-18 l/100km (fun)

Całe lato czekałem na takie spalanie :) Dodam że to wyniki po wymianie sondy, regulacji klapy, i wymianie świec, kabli i kopułki. Przed wymianą palił więcej o 2 litry. Ale sonda wybłyskana kodami więc na 100% była wadliwa.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 13:35 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 02 lut 2012, 13:12

Trasa 8l na 100km(?) tez wydawało mi się zawsze że można,ale naprawdę przy równej jak stół jeżdzie i chyba nie więcej niż 110km/h.
..,ale miasto 11l na 100km????-takie prawdziwe miasto z pełnymi stoma kilometrami w nim zrobionymi z nasilonym ruchem i ze światłami co chwila?..,-hmm..,-powiedz jak to robisz????Bo kilka razy i mnie sie udało 12,5 w mieście,ale była tam wtedy często jazda i nocami przy słabo nasilonym ruchu..,ale nigdy mniej..,-zazwyczaj 13-13,3.
(zupełnie inaczej jest zimą...)

A quattro zawsze pali też trochę więcej niż jedna 1 oś...

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 02 lut 2012, 13:32

Racja kolego. Popatrz na mój nick. Krosno - małe miasto. Np. w Krakowie wziął by mi pewnie koło 13-15 (strzelam bo nigdy nie wyjeździłem całego baku po większym mieście). A trasa to głównie Bieszczady - czyli nie ma gdzie jechać więcej jak 120km/h. Z resztą Vectry krążą przed Bieszczadami. No i wiadomo że auto nie może być załadowane na full bo to też odrywa dużą role. Po Bieszczadach na pełnym załadunku (5 osób + 5 plecaków) z takim samym sposobem jazdy 10 l/100km.
Zasada jest prosta unikanie gwałtownych przyspieszeń, jazda na luzie z górki i hamowanie biegami zamiast hamulcem przed skrzyżowaniami światłami i innymi samochodami.
Napisałem wyniki które osiągnąłem najniższe ale nie nazwał bym to jazdą jeżeli wiecie o co mi chodzi.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2012, 13:38 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.

czarny286

Post autor: czarny286 » 02 lut 2012, 13:37

a może inaczej,napisz jakie robisz odcinki :?: bo jeśli dojezdzasz 5km do pracy lub jak moi koledzy z pracy do domu 800m przez miasto :!: to zmienia trochę postać żeczy :!: mimo tego sprawdz lub napisz czy robiłeś jakieś eksploatacyjne rzeczy przy wymianie :?: typu wymiana świec,kopułki-palca,przewody,może przy zapłonie coś kręciłeś :?: ale ja bym i tak sprawdził sondę najpierw :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl