[B4 Avant 2.3 NG] alu felga 17 i rozmiar opony ? dylemat ???
[B4 Avant 2.3 NG] alu felga 17 i rozmiar opony ? dylemat ???
witam wszystkich.Posiadam na mojej Audi alu felgi 17 cali z oponami przód 215/45/17 tył 235/45/17 widoczne na zdjęciu niżej :
Powiem szczerzę że jezdzi mi się okropnie na tym.A mianowicie chodzi o to że autem się jedzie dosyć opornie,mało dynamicznie,czuję się jak bym ciągną jeszcze przyczepę za sobą no wiadomo duża fela,opona szeroka.Jak myślicie czy zmiana opon na węższy rozmiar przyniosła by w dużym stopniu jakąś zmianę no i zużycie paliwka w moim przypadku LPG spadło by w miarę :?: czy raczej zmienić fele na jakieś mniejsze 16 cali np :?: zawieszenie chyba też dostaje więcej przy takiej feldze co ?
Ciekawi mnie wasza opinia na ten temat ?
Pozdrawiam
Powiem szczerzę że jezdzi mi się okropnie na tym.A mianowicie chodzi o to że autem się jedzie dosyć opornie,mało dynamicznie,czuję się jak bym ciągną jeszcze przyczepę za sobą no wiadomo duża fela,opona szeroka.Jak myślicie czy zmiana opon na węższy rozmiar przyniosła by w dużym stopniu jakąś zmianę no i zużycie paliwka w moim przypadku LPG spadło by w miarę :?: czy raczej zmienić fele na jakieś mniejsze 16 cali np :?: zawieszenie chyba też dostaje więcej przy takiej feldze co ?
Ciekawi mnie wasza opinia na ten temat ?
Pozdrawiam
Mniejsza szerokość opon to mniejsze opory toczenia, a co za tym idzie i spalanie i dynamika większa. Masz do wyboru albo wygląd i lans albo ekonomię, jeśli to drugie to zmień opony na 205 na wszystkich 4 kołach - na pewno zauważysz różnicę. Ewentualnie kompromis między wyglądem i lansem czyli koło 16" na oponach 205 wtedy będzie jak ORI.
Witam,
Zmiana opon na węższe w spalaniu przyniesie maxymalnie 0,5 litra mniej na 100km,-czyli niezauważalnie... Zawieszenie pracuje pod dużo większym obciążeniu ale to nie przez duże felgi-tylko przez niski profil opony..,-w Twoim wypadku 45% z szerokości opon,-czyli 45% z przód 215 i 45% z tył 235 i tutaj racja-opona marnie "wybiera" wszelkie nierówności-stąd na pewno zawiszenie zużywa się szybciej. Jesli chodzi o dynamikę jazdy to przyczyna nie lezy w oponach.Silnik NG ma 133km i większe koła i szersze opony mu w zasadzie nie przeszkadzają-a na pewno tego nie wyczujesz.Coś się stało z silnikiem że stracił moc i na tym proponuje się skupić i posprawdzać.
Sam mam NG i opony 215/40/17 a jeszcze niedawno miałem szersze i wyższe bo 225/45/17 a jeszcze dawniej 225/45/16 a jeszcze dawniej i ostatniej zimy też 195/65/15 i nigdy nie było problemu z dynamika i oporną jazdą.Więc nie tu jest problem tylko z jednostka napędową.
Pozdrawiam
Zmiana opon na węższe w spalaniu przyniesie maxymalnie 0,5 litra mniej na 100km,-czyli niezauważalnie... Zawieszenie pracuje pod dużo większym obciążeniu ale to nie przez duże felgi-tylko przez niski profil opony..,-w Twoim wypadku 45% z szerokości opon,-czyli 45% z przód 215 i 45% z tył 235 i tutaj racja-opona marnie "wybiera" wszelkie nierówności-stąd na pewno zawiszenie zużywa się szybciej. Jesli chodzi o dynamikę jazdy to przyczyna nie lezy w oponach.Silnik NG ma 133km i większe koła i szersze opony mu w zasadzie nie przeszkadzają-a na pewno tego nie wyczujesz.Coś się stało z silnikiem że stracił moc i na tym proponuje się skupić i posprawdzać.
Sam mam NG i opony 215/40/17 a jeszcze niedawno miałem szersze i wyższe bo 225/45/17 a jeszcze dawniej 225/45/16 a jeszcze dawniej i ostatniej zimy też 195/65/15 i nigdy nie było problemu z dynamika i oporną jazdą.Więc nie tu jest problem tylko z jednostka napędową.
Pozdrawiam
no przed zmianą na zimowe opony myślę że 14 l przy normalnej jezdzie to było.Wiesz zastanawiam się nad tą zmianą opon.Bo jednak to jest koszt.I tak sobie to kalkuluję zmienić opony na lato :?: czy sprzedać te i zmienić Alu na mniejsze :?: czy kupić węższe opony :?:
[ Dodano: 2012-02-03, 15:22 ]
hubertm,wiesz może nie tak że on nie ma buta ale nie miałem takich felg dużych na aucie nigdy,max to 16 były na audi i może dlatego takie odczucie mam teraz.Audi kupiłem od kolegi parę miesięcy temu w świetnej kondycji pod względem technicznym i wizualnym.Silnik jest w świetnej formie,nawet kapki oleju nie ma na nim.Jak zakładałem LPG do nie go do gazownik nawet powiedział że dawno nie widział takiego NG w tak dobrej kondycji. No i poprzedni właściciel miał już takie felgi na aucie.Więc chcę to w jakiś sposób poprawić hm ? może mówiąc inaczej dopasować do swojej wygody.
[ Dodano: 2012-02-03, 15:22 ]
hubertm,wiesz może nie tak że on nie ma buta ale nie miałem takich felg dużych na aucie nigdy,max to 16 były na audi i może dlatego takie odczucie mam teraz.Audi kupiłem od kolegi parę miesięcy temu w świetnej kondycji pod względem technicznym i wizualnym.Silnik jest w świetnej formie,nawet kapki oleju nie ma na nim.Jak zakładałem LPG do nie go do gazownik nawet powiedział że dawno nie widział takiego NG w tak dobrej kondycji. No i poprzedni właściciel miał już takie felgi na aucie.Więc chcę to w jakiś sposób poprawić hm ? może mówiąc inaczej dopasować do swojej wygody.
Rozumiem..,ale 16 czy 17 to w zasadzie żadna różnica dla silnika.Nie masz tez jakiś szczególnie szerokich opon..,-no może te z tyłu 235 to już dużo... .Jednak obstawiałbym za mało tlenu do spalania i auto się dusi,-brakuje jak napisałes dynamiki..,-czyli coś nie tak z mieszanką...
Zobacz czy tak samo "brakuje mu mocy" jak jedziesz na benzynie jak na gazie-bo to moze wiele powiedzieć czy to jest to.
Jak chcesz wygodnie to nie ma zmiłuj..,-musisz zmienić felgi na mniejsze i dać wyższy profil opony.Bo na 17 to duzo opony nie da się już założyć(mam na myśli wysokość).
I aby było jasne..,-dbaj o auto i często sprawdzaj,reguluj a lpg też da radę.
Pozdrawiam.
Zobacz czy tak samo "brakuje mu mocy" jak jedziesz na benzynie jak na gazie-bo to moze wiele powiedzieć czy to jest to.
Jak chcesz wygodnie to nie ma zmiłuj..,-musisz zmienić felgi na mniejsze i dać wyższy profil opony.Bo na 17 to duzo opony nie da się już założyć(mam na myśli wysokość).
I aby było jasne..,-dbaj o auto i często sprawdzaj,reguluj a lpg też da radę.
Pozdrawiam.
a może przy okazji pomożesz mi w jednej sprawie ? miałem gdzieś chyba przerwany w wiązce kabel od sondy ale nie wiem dokładnie gdzie ? jak założyłem LPG do okazało się że sonda raz działa a raz nie,czyli jak ruszaliśmy kablami to działała potem znowu nie i tak ciągle.Wymieniałem sondę i okazało się to samo ciągle,Więc porozcinałem wiązki,sprawdziłem miernikiem i nic.Wymieniłem jeden przewód ten co idzie do sondy podłączony do czarnego koloru.I w sumie teraz sugerując się wskazaniem miernika działa wszystko ale muszę jechać do gazownika żeby mi włączył w sterowniku gazu,sygnał z sondy.
Masz może gdzieś schemat jak powinny być kable podłączone od kompa do sondy ???
Nie mogę tego nigdzie ogarnąć Nie będę już nowego tematu zakładał znowu
Masz może gdzieś schemat jak powinny być kable podłączone od kompa do sondy ???
Nie mogę tego nigdzie ogarnąć Nie będę już nowego tematu zakładał znowu
Niestety nie mam żadnego schematu a z wiedza u mnie co do sondy lambda tez jest marnie.Najlepiej to mieć kogoś blisko z takim silnikiem podjechać i porównać.Jak byś mi dobrze wytłumaczył co i jak to w tygodniu jak będę przy aucie to mogę zerknąć jak to jest u mnie,-zrobić jakies zdjęcia i porównamy,ale to nie szybciej jak koło czwartku.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- pawelw_1986
- Forum Audi 80
- Posty: 249
- Rejestracja: 12 mar 2010, 23:16
- Lokalizacja: białystok/grajewo