[Audi 80 1.9 TDI] wersja wloska 1992 - rozbite str.6
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no pany wlasnie sie konczy umnie ekploatacja 6letnia auta, zmiana dowodu na nowy i pewnie dalej bede go uzytkowal, poki co zadnych problemow z samochodem niemialem, poza zwyklymi elelmntami eksploatacyjnymi, - hamulce, zawieszenie, itp
zeby niebylo umnie za kolorowo, to coraz bardziej odczuwam brak przestrzeni ladunkowej tak jak ma np kombi i brak ABS-u
np ostatnio aby przewiesc pralke, musialem wyjac siedzenie pasazera, wprowadzic paralke na tylna kanape i dopiero siedzenioe zamontowac z powrotem, co prawda sie udalo, ale to partyzantka
ja chce dzis kombi, w dieslu i w Q - czyli AUDI 100 2,5 TDI Q kombi, a 80tke dziewczynie zostawie ... jako posag
zeby niebylo umnie za kolorowo, to coraz bardziej odczuwam brak przestrzeni ladunkowej tak jak ma np kombi i brak ABS-u
np ostatnio aby przewiesc pralke, musialem wyjac siedzenie pasazera, wprowadzic paralke na tylna kanape i dopiero siedzenioe zamontowac z powrotem, co prawda sie udalo, ale to partyzantka
ja chce dzis kombi, w dieslu i w Q - czyli AUDI 100 2,5 TDI Q kombi, a 80tke dziewczynie zostawie ... jako posag
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no coz trafilo mi sie jak slepej kurze ziarno oto takie cudo, wg katalogow audi, bylo to montowane jako opcja
wiec zamontowalem to u siebie i wyglada to tak
troche to przeszkadza przy wsiadaniu i wysiadaniu, podczas jazdu juz jest wporzadku, dziwna sprawa bo niema na tym zadnego logo, moze to Kamei? niewiem, wkazdym badz razie juz to wyjalem ze swojego auta, i moge to pchnac dalej
jako ciekawostke napisze ze kazdy fotel kierowcy ma tam gwinty dla umocowania tego uchwytu
wiec zamontowalem to u siebie i wyglada to tak
troche to przeszkadza przy wsiadaniu i wysiadaniu, podczas jazdu juz jest wporzadku, dziwna sprawa bo niema na tym zadnego logo, moze to Kamei? niewiem, wkazdym badz razie juz to wyjalem ze swojego auta, i moge to pchnac dalej
jako ciekawostke napisze ze kazdy fotel kierowcy ma tam gwinty dla umocowania tego uchwytu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
jako ze czesto sie spotykam z zazdroscia na temat mego niskiego spalania, i ze silnik mam w stanie fabrycznym, postanowilem sie doszukac dowodow ktore juz kiedys, kiedys wiedzialem zanim jeszcze niemialem Audi 80 i nie orientowalem sie w tym wszystkim, te informacje ponizej byly kiedys na jednej ze stron o Audi, bylo to moze z 10 lat temu
szczeguly sa na stronie http://www.furysamochody.fora.pl/audi,5 ... ki,27.html ktore ktos zebral dla potomnych, tak mniej wiecej w 1/3 od dolu, a tresc istotna wklejam ponizej co by niektorym zazdrosnikom gul skoczyl
" ....
TDI
W 1989 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie Audi zaprezentowało swój pierwszy silnik wysokoprężny z turbosprężarką i z bezpośrednim wtryskiem - pięciocylindrową jednostkę o pojemności 2.5 litra. Osiągała ona 120 KM i maksymalny moment obrotowy 265 niutonometrów.
By potwierdzić dane zapisane w informacjach prasowych, postanowiono odbyć podróż Audi 100 wyposażonym w ów silnik z Rotterdamu do Hanau koło Frankfurtu. Wybrano okrężną trasę odwiedzając sąsiadujące kraje, a samochód jechał, i jechał, i jechał. Cały czas na jednym baku. Paliwo skończyło się dopiero po 4.818,4 km. Osiągnięto niewiarygodny wręcz wynik - 1,76 l/100km!
Co prawda maksymalna prędkość, z jaką podróżowano wyniosła niewiele ponad 60km/h, ciśnienie opon zostało zwiększone, a skrzynia biegów specjalnie zmodyfikowana, niemniej wynik ten wzbudził niemałą sensację. Standardowe Audi 100 2.5 TDI i tak spalało średnio o 2L/100km mniej paliwa niż bezpośredni konkurenci. Odznaczało się też stosunkowo dużą dynamiką. 100km/h osiągało w mniej niż 10 sekund, około 3 sekund szybciej niż samochody tej klasy.
Inny długodystansowy test możliwości Audi 100, tym razem w warunkach bardzo zbliżonych do codziennie spotykanych sytuacji na drogach, była podróż z Moskwy do Berlina. Samochód testowy przejechał 1860 kilometrów zużywając średnio 3,9 l/100km.
Na torze wyścigowym Nardo ten sam dystans Audi 100 pokonał w 9,5 godziny, osiągając średnią prędkość 198,9 km/h. Był to dowód na to, że technologia TDI pozwala na jazdę nie tylko ekonomiczną, ale zarazem szybką.
Niezwykle korzystną charakterystykę silnika TDI potwierdził także test "Eco-Master", w którym wzięło udział 3.000 kierowców, tym razem mających do swej dyspozycji Audi 80 TDI. Średnie zużycie paliwa wszystkich uczestników wyniosło mniej niż cztery litry na sto kilometrów. 200 finalistów osiągnęło wynik 3,37 l/100km, zaś zwycięzca - 2,77 l/100km. ... "
acha jakis czas temu udalo mi sie osiagnac 3,6 pzdr
szczeguly sa na stronie http://www.furysamochody.fora.pl/audi,5 ... ki,27.html ktore ktos zebral dla potomnych, tak mniej wiecej w 1/3 od dolu, a tresc istotna wklejam ponizej co by niektorym zazdrosnikom gul skoczyl
" ....
TDI
W 1989 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie Audi zaprezentowało swój pierwszy silnik wysokoprężny z turbosprężarką i z bezpośrednim wtryskiem - pięciocylindrową jednostkę o pojemności 2.5 litra. Osiągała ona 120 KM i maksymalny moment obrotowy 265 niutonometrów.
By potwierdzić dane zapisane w informacjach prasowych, postanowiono odbyć podróż Audi 100 wyposażonym w ów silnik z Rotterdamu do Hanau koło Frankfurtu. Wybrano okrężną trasę odwiedzając sąsiadujące kraje, a samochód jechał, i jechał, i jechał. Cały czas na jednym baku. Paliwo skończyło się dopiero po 4.818,4 km. Osiągnięto niewiarygodny wręcz wynik - 1,76 l/100km!
Co prawda maksymalna prędkość, z jaką podróżowano wyniosła niewiele ponad 60km/h, ciśnienie opon zostało zwiększone, a skrzynia biegów specjalnie zmodyfikowana, niemniej wynik ten wzbudził niemałą sensację. Standardowe Audi 100 2.5 TDI i tak spalało średnio o 2L/100km mniej paliwa niż bezpośredni konkurenci. Odznaczało się też stosunkowo dużą dynamiką. 100km/h osiągało w mniej niż 10 sekund, około 3 sekund szybciej niż samochody tej klasy.
Inny długodystansowy test możliwości Audi 100, tym razem w warunkach bardzo zbliżonych do codziennie spotykanych sytuacji na drogach, była podróż z Moskwy do Berlina. Samochód testowy przejechał 1860 kilometrów zużywając średnio 3,9 l/100km.
Na torze wyścigowym Nardo ten sam dystans Audi 100 pokonał w 9,5 godziny, osiągając średnią prędkość 198,9 km/h. Był to dowód na to, że technologia TDI pozwala na jazdę nie tylko ekonomiczną, ale zarazem szybką.
Niezwykle korzystną charakterystykę silnika TDI potwierdził także test "Eco-Master", w którym wzięło udział 3.000 kierowców, tym razem mających do swej dyspozycji Audi 80 TDI. Średnie zużycie paliwa wszystkich uczestników wyniosło mniej niż cztery litry na sto kilometrów. 200 finalistów osiągnęło wynik 3,37 l/100km, zaś zwycięzca - 2,77 l/100km. ... "
acha jakis czas temu udalo mi sie osiagnac 3,6 pzdr
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
tylko nikt na codzien nie jezdzi tak zeby bić rekordy i moje C4 V6 quattro też potrafi spalic 10lpg ale nie ma opcji jezdzic 24h 7 dni w tygodniu w ten sposob zeby tyle palilo. To że Tobie sie udało zejsc do iluś to nic nie znaczy jakby zmierzyć ile zrobiółeś km w skali roku i przeliczyc to z iloscią zakupionego paliwa to na pewno nie wyjdzie Ci poniżej 4.5.
jezeli auto minimalnie spali powiedzmy 4 litry roby a maxymalnie spali 10l ropy to skad sie u ludzi wzieło to ze mówią ze im pali 4 ? a nie mówią ze 10 ?
jezeli auto minimalnie spali powiedzmy 4 litry roby a maxymalnie spali 10l ropy to skad sie u ludzi wzieło to ze mówią ze im pali 4 ? a nie mówią ze 10 ?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu