Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Zmiana tarcz ham litych na wentylowane

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 06 sie 2011, 21:12

No fakt moja pomyłka, ale w S2 powinny nawet lepiej hamować jak te na 280 mm. S2 ma seryjnie 220 KM także muszą być one przystosowane do duzych obciażeń

rakso1992d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: rakso1992d » 16 gru 2011, 17:25

czy w 2,6 v6 były tylko tarcze o wymiarach 280/22?? czy były też mniejsze te 256 czy jakoś tak

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 gru 2011, 17:54

Nie sądzę by przy takim silniku były tarcze 256... Moim zdaniem 280mm były montowane.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 16 gru 2011, 20:42

Jak się nie mylę w 2.6 były zaciski dwu tłoczkowe i tarcze 276mm na 25 mm. Ale na 100% nie jestem pewny w 2.8 na pewno są takie <piwo>
W 2.3 były na pewno 280mm na 22 bo sam takie zakładałem ;-)

rakso1992d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2011, 22:27
Lokalizacja: Krzeszowice

Post autor: rakso1992d » 17 gru 2011, 17:42

właśnie też tak myślę że w 2,6 v6 powinny być 280, gościu który je sprzedaje jeszcze nie dał mi znać i nie jestem pewien. 2 tłoczkowe chyb dopiero w 2,8 bo mówił ze nigdy nie maił 2 tłoczkowych. ja mam 1.9tdi i wymieniałem tarcze na ate ale lita to lita i przy ostrym hamowaniu zaczynają mi bić więc poczekam aż zaczną konkretnie i do wymiany(znaczy do zwrotu) i za tą kasę chce kupić wentyle z tego co wyczytałem na forum to nie ma problemów z tak wymianą ?? może ktoś potwierdzi czy też zaprzeczy??
oczywiście wiem że muszę wymienić zaciski i jarzma ;-)
mam tez nadziej ze po takiej modyfikacji hamulec będzie bardziej skuteczny

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 17 gru 2011, 19:15

rakso1992d, bezproblemowy zabieg ;-) dwutłoczki były w AAH, S2... Czuć różnicę po zmianie, a jeszcze z litych to już na pewno będziesz zadowolony :-D

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 18 gru 2011, 19:44

No fakt kolego poprawa bedzie znaczna. Ja u siebie zmieniłem z litych 256 mm na wentyle 276 i jestem bardzo zadowolony. :-)

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 18 gru 2011, 20:35

po czym rozpoznać zacisk od tarczy wentylowanej? jakiś wymiar wewnętrzny może ktoś zmierzył?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 18 gru 2011, 20:41

Jarzmo zacisku od tarczy wentylowanej ma miejsce w którym pracuje tarcza około 27mm

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 05 lut 2012, 19:10

Panowie, mam ABT 256mm lite tarcze, właśnie się skończyły.
W 2.3 montowali 256x22 oraz 280x22, w obydwu wypadkach tarcza, zacisk i jarzmo podejdą do mojego wozu ? Plug & play ?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 lut 2012, 19:23

W 2.3 nie był&#9675;o hamulca 256. Z 280 jarzm podejdzie do Ciebie, jesli bedziesz miał tarcze 280x22.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 05 lut 2012, 21:21

rejdzik, wszystko podejdzie p&p bez żadnego problemu ;-)

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 06 lut 2012, 09:46

Dla pewności...
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

To zacisk i tarcza od 2.3?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 lut 2012, 10:12

Te sa 276 x25 dwudłoczkowe i pasuja p&p

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 06 lut 2012, 10:41

280x22 z zaciskami vs 276x25 z zaciskami to ceny są prawie 1:2 (koszt całości). Mimo, że pracuję w sklepie i dla siebie mam ceny hurtowe to dla przykładu ta pierwsza z mikody to jakies 55z/szt a druga ~100z/szt.
Tak się zapytam pompka hamulcowa uciągnie dwutłoczkowe?

Zastanawiam się jeszcze, może kolego podpowiedz mi coś jeszcze, co proponujesz...co wybrać... jak będzie różnica w skuteczności hamowania..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl