Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Wymiana przednich amortyzatorów

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 06 lut 2012, 22:24

A czy montowal ktos amortyzatory Daco? Maja spoko cene, okolo 50PLN sztuka, jesli wytrzymaja 100k km to bede bardzo zadowolony. Pytam, bo wiem ze wiekszosc firm np. KYB, Sachs produkuja czasami to samo pod innymi markami, stosuja konsolidacje ustawien zaworowych dlatego moga obnizyc cene amortyzatora, a nawet uzywaja tych samych czesci dla dalszego obnizenia kosztow ... takze nie mozna sie do konca sugerowac sama cena.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 06 lut 2012, 22:41

nie wiem czy warto pchac cos kiepskiej firmy juz nie chodzi o koszta na kolejny komplet tylko drugi raz ta sama robota

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 07 lut 2012, 18:20

tomek1982 pisze:nie wiem czy warto pchac cos kiepskiej firmy juz nie chodzi o koszta na kolejny komplet tylko drugi raz ta sama robota
Możesz wierzyć albo i nie ale ja założyłem pięć lat temu amortyzatory "hart`a" i nadal są jak nowe <ok> . Raz tylko się zdażyło, że prawy zabujał jak ping pong ale potem mu przeszło :-P . Tzw. "zmienna charakterystyka tłumienia" hihihi <rotfl>

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 07 lut 2012, 20:53

Mialem Hart'a w poprzednim aucie, 70PLN sztuka czy cos takiego, generalnie nie narzekalem na nie.

Mozecie zobaczyc na ten zestaw: http://allegro.pl/amortyzatory-2szt-prz ... 53326.html

Interesuje mnie dlugosc oslony przeciw kurzowi, nie jest za dluga. Inne kity z KYB'y sa troszke krotsze, np ten: http://allegro.pl/oslony-odboje-przod-k ... 96063.html

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lut 2012, 21:28

No akurat u kolegi Harty działały tylko 15tyś/km i się rozszczelniły.

Ale ni mi osądzać firmy, bo jednemu mogą długo drugiemu krócej nie bierzecie pod uwagę sposobu jazdy jak i stan techniczny dróg które mogą się różnic bardzo między województwami.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 26 wrz 2012, 20:12

a ja mam pytanie odnośnie pkt. 9

9. Wyciągamy stary wkład, wkładamy nowy (zalewamy olejem w celu lepszego chłodzenia między ściankami) Zakładamy wkładki centrujące, jeśli konieczne. Zakręcamy nakrętkę.


gdzie dostać te wkładki centrujące? i czy zdjęcie z tego punktu przedstawia właśnie tą wkładkę?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 wrz 2012, 20:47

Tak pod kciukiem jest wkładka centrująca a dostępna w komplecie z nowym amortyzatorem.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 26 wrz 2012, 21:01

Jarewa pisze:Tak pod kciukiem jest wkładka centrująca a dostępna w komplecie z nowym amortyzatorem.
wszystkie zestawy powinny mieć ten pierścień? u mnie nie było ( sachsy olejowe, kupione na allegro).

a jak jest u dołu wkładu? tam już nie ma luzu poprzecznego? czy tam będzie układ stożkowy?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 26 wrz 2012, 21:08

Lenio21 jak dociśniesz tą dużą nakrętką to jak możesz mieć luz? :shock:
piszesz w dwóch działach w kółko to samo i wszyscy ci odpisują tez to samo
użyj opcji <szukaj> bo temat wymiany amorów był wałkowany ze 100razy

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 26 wrz 2012, 21:34

gibaj pisze:Lenio21 jak dociśniesz tą dużą nakrętką to jak możesz mieć luz? :shock:
piszesz w dwóch działach w kółko to samo i wszyscy ci odpisują tez to samo
no właśnie przestudiowałem całą lekturę i nawet podsumowanie zrobiłem. jednak właśnie aspekt tej nakrętki jest dla mnie ciekawy, ponieważ mimo dokręcenia jej wkład ma luz poprzeczny i co niektórzy stosują podkładki gumowe pod wkład, co niektórzy dają podkładkę pod nakrętkę, co niektórzy owijają wkład butelką po coca-coli. ale przynajmniej większość wlewa olej aby zniwelować ten luz. Olej również ja wlałem kiedy po złożeniu miałem luz. jednak luz znowu się pojawił ( identyczny jak wtedy). dlatego wracam do tego.

Artur - sam napisałeś że ta podkładka powinna być założona, a nigdzie jej nie ma na rysunkach, a widocznie nakrętka nie wytrzymuje zbyt długo i nie trzyma wkładu. no chyba ze mi się odkręciła w co wątpię ale jutro będę rozbierał i się przekonam.

chodzi mi tylko o wyjaśnienie kwestii tych podkładek bądź pierścieni centrujących. a piszę w dwóch tematach, żeby szybciej uzyskać odpowiedź a osobom biorącym udział w dyskusji pomóc tak jak sobie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 wrz 2012, 21:58

Ma być pierścień centrujący kropka i koniec. Prawie w każdym zestawie jest (SACHS nie stosuje ma pogrubioną górę)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 26 wrz 2012, 22:12

Jarewa pisze:Ma być pierścień centrujący kropka i koniec. Prawie w każdym zestawie jest (SACHS nie stosuje ma pogrubioną górę)
to widocznie każdy kto kombinuje ma sachsy i ma problemy... bo na tym zestawie luz też występuje.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 wrz 2012, 15:12

Jarewa pisze:(SACHS nie stosuje ma pogrubioną górę)
a skąd ten pomysł?? ja wymieniałem na sachsa i miałem pierścień w zestawie...

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 27 wrz 2012, 16:14

Czy ktoś z może mi zrobić fotkę takiego zestawu z pierścieniem. Jakoś się nigdy z tym nie spotkałem. Mowa oczywiście nie o nakrętce :roll:

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 27 wrz 2012, 16:31

Obrazek

[ Dodano: 2012-09-27, 16:32 ]
Widać na zdjęciu:
I podkładka
II tulejka
III nakrętka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl