Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 ABT+LPG] czujnik temp. przy parowniku

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
misiek3889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:17

[80 b4 2.0 ABT+LPG] czujnik temp. przy parowniku

Post autor: misiek3889 » 07 lut 2012, 22:09

Witam. W piątek będę miał zakładany nowy komp Bingo M i parownik tomasetto AT07. Tam jest taki czujnik temp. który idzie do parownika. Gazownik powiedział że nie trzeba tego podpinać, a ja myślę że jak to tam jest to powinno być podpięte. I pytanie do was jak wy macie i w sumie po co ten czujnik tam.

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

[80 b4 2.0 ABT+LPG] czujnik temp. przy parowniku

Post autor: Karol_90 » 07 lut 2012, 22:17

Gazownik zapewne chciał sobie zaoszczędzić pracy. Ten czujnik odpowiada za przełączanie na LPG po osiągnięciu ustawionej temperatury. Bardzo przydatna rzecz, nie musisz się obawiać że przełączysz za szybko na gaz i masz pewność, że parownik osiągnął już odpowiednią temperaturę. Ja niestety nie posiadam go w swojej instalacji ale mam w zamiarze zmianę elektroniki i zamontowanie tego czujnika.

misiek3889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:17

Post autor: misiek3889 » 08 lut 2012, 09:37

Aha. Dziękuję za odpowiedź. A nie będzie przypadkiem tak że przy tej temperaturze która jest na dworze auto przełączy się na gaz dopiero po 10 km? Czy ktoś wie przy jakiej temperaturze się przełącza? A co się stanie jakbym za szybko przełączył?

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 08 lut 2012, 11:12

Z tego co się orientuję to tą temperaturę przełączania można regulować w sterowniku LPG. Przy sprawnym układzie chłodzenia po 10km auto powinno mieć już te 90 stopni, a temp. do przełączenia na LPG powinien silnik osiągnąć po 1-2km. Jak przełączysz za szybko na gaz szkodzi to parownikowi, a dokładnie membranom w środku. Przyśpiesza to ich zużycie i po jakimś czasie może wzrosnąć zużycie paliwa i parownik będzie nadawał się do regeneracji.

misiek3889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:17

Post autor: misiek3889 » 08 lut 2012, 13:27

Po 10 km ale przy jakiej temperaturze na dworze. Ja u siebie zasłoniłem chodnicę taką gumą a do pracy mam jakieś 10-12km i nie nagrzewa się do 90 tylko do jakieś 60-70.Jak na dworze zrobi się trochę cieplej to się zgodzę, ale nie przy -15 jakie teraz panuje za oknem. Chyba że coś u mnie nie tak ale z tego co wiem to układ chłodzenia mam dobry. No ale jeszcze w piątek pogadam z gazownikiem na ten temat i zobaczę co on powie.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 08 lut 2012, 14:15

Mi się teraz bez problemu grzeje do 90, nawet na postoju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl