[audi 80 b4 1z avant] wymiana lozyska amortyzatora
[audi 80 b4 1z avant] wymiana lozyska amortyzatora
panowie mam problem .jak kupiłem moje audi coś stukało i doszedłem to jest łożysko amortyzatora zabieram się za wymianę ale nie wiem jak idzie czy szeroką częścią gumową do góry czy wąską, gdzie widać łożysko proszę o pomoc
[ Dodano: 2010-02-23, 12:42 ]
czy ktos wie jak to ma byc zamontowane
[ Dodano: 2010-02-23, 12:42 ]
czy ktos wie jak to ma byc zamontowane
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam
Byłem ostatnio u Pana który ustawia tylko geometrie, jest to starszy facet na emeryturze. Pierwsze co to podniósł auto do góry i sprawdził na podniesionym aucie luzy na łożyskach amortyzatora. Okazało się, że na jednym i drugim są znaczne. Ja mu powiedziałem że jak auto postawi na koła to już luzu nie będzie a on powiedział, że każdy młody mechanik tak powie ale nawet na podniesionym luzu nie powinno być, a jak wyminie na nowe to może trochę pomoże albo w ogóle bo po prostu wyrabiają się dzwony. Jak ruszasz i hamujesz to się łożyska amortyzatora ruszają i coraz bardzie powiększają/wyrabiają górę dzwona. Może ktoś wie jak to zregenerować? i co sądzą o tej teorii?
Byłem ostatnio u Pana który ustawia tylko geometrie, jest to starszy facet na emeryturze. Pierwsze co to podniósł auto do góry i sprawdził na podniesionym aucie luzy na łożyskach amortyzatora. Okazało się, że na jednym i drugim są znaczne. Ja mu powiedziałem że jak auto postawi na koła to już luzu nie będzie a on powiedział, że każdy młody mechanik tak powie ale nawet na podniesionym luzu nie powinno być, a jak wyminie na nowe to może trochę pomoże albo w ogóle bo po prostu wyrabiają się dzwony. Jak ruszasz i hamujesz to się łożyska amortyzatora ruszają i coraz bardzie powiększają/wyrabiają górę dzwona. Może ktoś wie jak to zregenerować? i co sądzą o tej teorii?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 74
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Witam,moje stuki znienawdzone ustały jak ręką odjoł po wymianie tulekek na kołysce,mozna poduszki wywalone zbadac po wykreceniu śrub i wsadzeniu w ich miejsce jakiegos bolca i przeginamy i widzimy luzy,potem jeszcze dla św. spokoju gumy stabilizatora 10 zł 2 szt. i diagnoza łączników ,jak luz to oderazu wymiana i powinno byc cichutenko,zresztą to zkąd wydobywa sie stuk czuje sie czy z dołu od nóg to to co napisałem a jak głuch to zdecydowanie góra mc persona.
stawiik, jeśli chodzi Ci o wymianę tylko poduszki to musisz co najmniej:
1. odkręcić nakrętkę mocującą kolumnę McPherson'a do nadwozia, wyjąć talerzyk
2. ponieść stronę auta na lewarku, zdjąć koło
3. ścisnąć sprężynę, wybić końcówkę drążka kierowniczego z kolumny
4. odkręcić nakrętkę mocującą poduszkę/łożysko amora
5. opuścić całą kolumnę, poprzez odciągnięcie wahacza ku podłożu
6. wyjąc starą poduszkę / założyć nową
7. dokręcić nakrętkę poduszki
8. założyć końcówkę drążka / zluzować sprężynę
9. złożyć kolumnę, ew. sprawdzić dokręcenie nakrętki poduszki
10. założyć talerzyk i dokręcić śrubę mocującą kolumnę
Nie obraź się jeśli uważasz opis jak dla laika, postarałem się jak mogłem żeby było jasno
Oczywiście to minimum jakie musisz zrobić, by dokonać wymiany. Jeśli ufasz ściągaczowi do sprężyn i masz zgrabne ręce to dasz sobie radę. Najbardziej komfortowo jest odkręcić i wyjąć całą kolumnę i działać
1. odkręcić nakrętkę mocującą kolumnę McPherson'a do nadwozia, wyjąć talerzyk
2. ponieść stronę auta na lewarku, zdjąć koło
3. ścisnąć sprężynę, wybić końcówkę drążka kierowniczego z kolumny
4. odkręcić nakrętkę mocującą poduszkę/łożysko amora
5. opuścić całą kolumnę, poprzez odciągnięcie wahacza ku podłożu
6. wyjąc starą poduszkę / założyć nową
7. dokręcić nakrętkę poduszki
8. założyć końcówkę drążka / zluzować sprężynę
9. złożyć kolumnę, ew. sprawdzić dokręcenie nakrętki poduszki
10. założyć talerzyk i dokręcić śrubę mocującą kolumnę
Nie obraź się jeśli uważasz opis jak dla laika, postarałem się jak mogłem żeby było jasno
Oczywiście to minimum jakie musisz zrobić, by dokonać wymiany. Jeśli ufasz ściągaczowi do sprężyn i masz zgrabne ręce to dasz sobie radę. Najbardziej komfortowo jest odkręcić i wyjąć całą kolumnę i działać