[B4 2.0 ABT] Problem z ogrzewaniem
To i ja się podepnę.
Coś mi ostatnio słabo grzeje, tragedii nie ma ale nie jest tak jak powinno być.
Wymieniony termostat i chłodnica oraz nowy przewód od nagrzewnicy z odpowietrznikiem. Układ odpowietrzony dokładnie, a najbardziej mnie zastanawia fakt że po przejechaniu 70 km płyn w zbiorniczku zimny, na blacie 90*C po ok 6-7km i tak trzyma.
Sam problem się zaczął od padniętego termostatu (non stop pełny obieg), po wymianie pojawił się problem z ogrzewaniem
Gdzie szukać przyczyny, czy od razu nagrzewnicę podmienić :?:
Coś mi ostatnio słabo grzeje, tragedii nie ma ale nie jest tak jak powinno być.
Wymieniony termostat i chłodnica oraz nowy przewód od nagrzewnicy z odpowietrznikiem. Układ odpowietrzony dokładnie, a najbardziej mnie zastanawia fakt że po przejechaniu 70 km płyn w zbiorniczku zimny, na blacie 90*C po ok 6-7km i tak trzyma.
Sam problem się zaczął od padniętego termostatu (non stop pełny obieg), po wymianie pojawił się problem z ogrzewaniem
Gdzie szukać przyczyny, czy od razu nagrzewnicę podmienić :?:
1. Czy obydwa węże od nagrzewnicy są gorące gdy silnik ma 90*C ?
2. Czy w Samochodzie jest LPG (jesli tak to jak jest wpięty reduktor w układ chłodzenia)
3. Układ chłodzenia szczelny i odpowietrzony ?
4. Czy w czasie normalnej jazdy silnik osiąga 90*C i czy w czasie jazdy temperatura na wskazniku spada czy się utrzymuje na poziomie 90*C ?
5. W jakim stanie pompa wody ?
6. Węże od nagrzewnicy prawidłowo podpięte
7. Korek zbiorniczka wyrównawczego sprawny ?
odp
1 tak sa gorace
2tak jest LPG ale reduktor jest nizej niz nagrzewnica
3tak
4nie osiaga 90 *C nigdy a i temp w czasie jazdy spada chlodnica przysłoniona dekturą
5 wygladała na sprawną jak ja pare dni temu rozbierałem
6 prawidlowo
7raczej tak
termostat sprawny bo sprawdzany domowa metoda w ciepłą wodę go włożylem i sie otworzył :)a temp nie lapał takiej (90*C) odkiedy pamietam a przedtem grzał normalnie :] ja juz nie mam pomysłó co to moze być zepsute :evil: znajac zycie to pewnie jakies małe gówie*ko .Bylem z tym u dwoch mechanikow i też rozłożyli ręce !! A jak by go podpiąc pod komputer to by cos pakazało ?? czy nie ...? :?:
to wygląda na uwalony termostat. Zmień termostat a wszystko wróci do normy.usiu19 pisze:4nie osiaga 90 *C nigdy a i temp w czasie jazdy spada chlodnica przysłoniona dekturą
Tekturę z chłodnicy będziesz mógł usunąć a silnik w czasie jazdy będzie normalnie trzymał 90*C
Tak nie sprawdzisz termostatu czy jest sprawny. jedynie tylko czy sie otwiera i zamyka. W czasie jazdy on się otwiera i zamyka setki razy.usiu19 pisze:termostat sprawny bo sprawdzany domowa metoda w ciepłą wodę go włożylem i sie otworzył :)a temp nie lapał takiej (90*C) odkiedy pamietam a przedtem grzał normalnie :] ja juz nie mam pomysłó co to moze być zepsute znajac zycie to pewnie jakies małe gówie*ko .Bylem z tym u dwoch mechanikow i też rozłożyli ręce !! A jak by go podpiąc pod komputer to by cos pakazało ?? czy nie ...?
Prosty sposób aby u ciebie sprawdzić czy termostat trzyma płyn.
na zimnym silniku odkręcasz węża na tym kroćcu przy termostacie i zlewasz płyn.
Obserwujesz ile płynu zejdzie.
przy sprawnym termostacie zejdzie tylko to co masz w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym a w bloku zostanie reszta płynu bo termostat nie przepuści zimnego płynu.
Jeśli zejdzie cały płyn nawet z bloku to termostat ewidentnie uszkodzony.
Podpięcie pod VAGa jest możliwe tylko jeśli samochód posiada złącze diagnostyczne.
Nie wiem jaki masz silnik (kod silnika lub system zasilana paliwa) wiec w tym nie pomogę.
Jeśli masz gaźnik to diagnostyki nie ma,
jeśli wtrysk mechaniczny to diagnostyki nie ma,
jesli masz wtrysk jednopunktowy to diagnostyka teoretycznie jest a praktycznie jest bardzo uboga w zależności od wersji sterownika silnika.
Witam wszystkich też się podepnę do tego tematu bo nie chcę zaczynać kolejnego postu a nie przerabiałem nigdy odpowietrzania z tym korkiem.
Jak to jest z tym odpowietrznikiem w którym momencie trzeba go odkręcić?
i czy po odkręceniu w tym czasie jeśli leci płyn to jest oczywiście dobrze a jeśli nie to zapowietrzony?
Jak to jest z tym odpowietrznikiem w którym momencie trzeba go odkręcić?
i czy po odkręceniu w tym czasie jeśli leci płyn to jest oczywiście dobrze a jeśli nie to zapowietrzony?
Witam. Podłączę się do tematu aby nie zakładać kolejnego o takim samym tytule.
Sprawa dotyczy B4 2.0 ABT. Wszystko było ok aż do momentu gdy poszła para na szybę z nawiewów. Została wymieniona nagrzewnica i od tego momentu ogrzewania nie było (dopiero po 15km zaczynało dmuchać letnim powietrzem).
Odpowietrzałem odpowietrznikiem i bez rezultatu, potem odpowietrzałem ściągając lekko wąż z nagrzewnicy, wyszło dużo powietrza i ogrzewanie troche się poprawiło ale nie grzeje tak jak dawniej. Węże nagrzewnicy oba aż parzą.
Po włączeniu nawiewu, przez chwilę dmucha gorącym ale powietrze robi się coraz zimniejsze aż do zimnego. Zauważyłem, że podczas jazdy, gdy silnik ma wysokie obroty, powietrze leci ciepłe, gdy obroty silnika spadają to zaczyna dmuchać chłodnym. Po odpaleniu zimnego silnika, zanim zagrzeje się do 90st wąż górny chłodnicy robi się twardy, po upuszczeniu ciśnienia z układu, nie wytwarza się ono ponownie aż do wystudzenia silnika i ponownego rozgrzania. Termostat wygląda na sprawny, silnik osiąga 90st i włącza sie wentylator.
Ma ktoś pomysł co może powodować te wychładzanie nagrzewnicy?
Pozdrawiam
Sprawa dotyczy B4 2.0 ABT. Wszystko było ok aż do momentu gdy poszła para na szybę z nawiewów. Została wymieniona nagrzewnica i od tego momentu ogrzewania nie było (dopiero po 15km zaczynało dmuchać letnim powietrzem).
Odpowietrzałem odpowietrznikiem i bez rezultatu, potem odpowietrzałem ściągając lekko wąż z nagrzewnicy, wyszło dużo powietrza i ogrzewanie troche się poprawiło ale nie grzeje tak jak dawniej. Węże nagrzewnicy oba aż parzą.
Po włączeniu nawiewu, przez chwilę dmucha gorącym ale powietrze robi się coraz zimniejsze aż do zimnego. Zauważyłem, że podczas jazdy, gdy silnik ma wysokie obroty, powietrze leci ciepłe, gdy obroty silnika spadają to zaczyna dmuchać chłodnym. Po odpaleniu zimnego silnika, zanim zagrzeje się do 90st wąż górny chłodnicy robi się twardy, po upuszczeniu ciśnienia z układu, nie wytwarza się ono ponownie aż do wystudzenia silnika i ponownego rozgrzania. Termostat wygląda na sprawny, silnik osiąga 90st i włącza sie wentylator.
Ma ktoś pomysł co może powodować te wychładzanie nagrzewnicy?
Pozdrawiam
wg. mnie dalej zapowietrzony ukł↨ad.potem zajął bym się termostatem miałem coś podobnego po wymianie nagrzewnicy .poprostu brud , osady blokowały termostat .przepłukałem układ dałem nowy termostat i jest ok.
inna sprawa , a moze pomyliłeś cięgna ?
taka pomoc jeszcze;https://audi80.pl/b3-18slinkiciegnak ... t60645.htm
inna sprawa , a moze pomyliłeś cięgna ?
taka pomoc jeszcze;https://audi80.pl/b3-18slinkiciegnak ... t60645.htm