Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Tłumik przelotowy do audi b3 1.8s

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Tłumik przelotowy do audi b3 1.8s

Post autor: aswalt » 31 sty 2012, 21:03

Witam wszystkich, tak jak w temacie mam plan zrobić w swoim audi b3 tłumik przelotowy, przez termin 'przelotowy' rozumiem; kolektor, portki seria, wywalic katalizator który i tak jest pusty została sama pucha, wywalic tłumik srodkowy który i tak juz nieźle pierdzi, mówiąc krótko od portek rura az do tłumikia końcowego, dzis mieżyłem swoją obecną rure tłumika zaraz za 'katalizatorem' i ma sr. zewnętrzną 48mm, planowałem to wykonać ze zwyklej rury stalowej bez szwu sr 50mm bądz 55, niewiem sam jeszcze bo i tak będe chyba to kupował nie mam nic na miejscu u siebie, no i na koniec seria bo nie chce strasznego huku. Czytałem w róznych źródłach o tych komorach odpręzających i 'niby' dodających moc strumienicach, powiem tak u mnie to ten tłumik za szczelny nie jest wiec chyba juz sie sam odprężył i jakos jeździ nie czuje jakiegos zamulenia, no i jak raz spawałem tłumik i zdojłem zobaczyc jak to na kolektorze i portkach, moje wrazenia; wszystko sie trzęsło, na 3 biegu na szutrowych zakrętach jechał prosto nie miał trakcji:PP pomiarów 0-100 nie robilem ani nie byłem na hamowni ale wydaje mi sie ze takim aucie nie powinnien przeszkadzac za duzy wylot, jeśli ktos robił juz cos takiego u siebie niech opisze co i jak czy głosno czy nie czy muli czy nie i jak to wykonał.wszelkie opinie mile widziane.:)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 31 sty 2012, 21:14

aswalt pisze:pomiarów 0-100 nie robilem
To zrób, to dużo mówi o stanie silnika.

Generalnie jak chcesz zrobić wydech zeby to jakos miało ręce i nogi to tak:
-kolektor szukaj od silnika DZ albo 3A czyli cos na wzór 4-2-1 bo te nasze z PM to 4-1, katalizator wywalasz cały, prowadzisz rure ok 50mm lub 55mm (to juz musze/musisz sprawdzic bo jest o tym sporo) na cała długosć auta ale ja bym środkowy tłumik zostawił tylko zrobił przelotowy, i koncowy wg. uznania. Ja nie mam katalizatora, środkowy przelotowy i jest różnica. Do tego można z tym silnikiem robić jeszcze inne cuda ale to juz inny temat.

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 31 sty 2012, 21:33

stan silnika dobry, bo był remontowany, a ze 'dobry' stwierdzam po tym ze nie kopci i na 10 000km czyli do ostatniej wymiany dolałem 100ml oleju

Awatar użytkownika
mloody
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 11 mar 2011, 22:01
Lokalizacja: Gostyń

Post autor: mloody » 31 sty 2012, 22:05

podepne się do tematu. Czy będzie jakąś różnica w mocy jak wstawie rurke zamiast kata w 1.8 jn

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 05 lut 2012, 19:58

Rewelki w mocy na pewno nie będzie... U mnie po wyrzuceniu kata nie zauważyłem jakiegoś spec. wzrostu przyspieszenia... ale za to wzrost hałasu ;-)
Założony tłumik początkowy(zamiast kata), środkowy, końcowy- wszystko Polmo Ostrów- jak na razie ponad 2 lata bez dziur, wg mnie firma tania i w miarę pewna duży wybór do każdego modelu i dobry katalog online: http://www.polmostrow.pl/katalog.html <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2012, 18:09

_uwaga

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 12 lut 2012, 09:47

BLUECONECT, że tak wtrącę lekkiego offtopa, jesteś z ostrowa? :)

Co do kata, to ja się wypowiem, że warto. U mnie poprawa przyspieszenie, pomiarów nie było jako takich, ale przewiozłem kilka osób, gdyż sam mógłbym nie ocenić obiektywnie i też uważają, że auto lepiej idzie. Mój był zapchany w 3 tyłki, facet się dziwił, że w ogóle to auto jechało haha <ok>

W twoim przypadku i tak zrobiłbym podobnie jak ja. Od portek dałbym rurkę 2" względnie tak jak piszesz, 52-55mm, przelot a na samym końcu jakiś fajny tłumik, ja planuje wstawić ori od V6, do Ciebie wstawiłbym np od R5. Będę od siebie wyciągał, to mogę Ci dać na przymiarki nawet <ok> Pozdrawiam!

YoGii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 25 kwie 2011, 12:09
Lokalizacja: KrK

Post autor: YoGii » 12 lut 2012, 19:41

powiedzcie mi koledzy czy do mojego ABK jest sens robienia przelotu? w niedalekiej przyszlosci musze pomyslec o wymianie wydechu i tak sie wlasnie zastanawiam czy wrazie wymiany nie szarpnac sie juz na przelot...tylko ze ja osobiscie jestem troche sceptycznie nastawiony na przelot bo generalnie nie lubie chalasu...chcialbym miec przelot wmiare cichy a najlepiej zeby brzmial cos w stylu wrc....jak sie puszcza gaz to wrazenie jest takie jak by wydech zaciagal powietrze do srodka...nie wiem czy jakis taki tlumik jest dostepny ;/ a znow dziurawic nowy zeby wmiare taki efekt byl to bez sens....najlepiej to bym zostawil sam kolektor wydechowy i tyle:D szkoda tylko ze trzeba bylo by jezdzic w stoperach w uszach i zbierac iskry i ogien z asfaltu:D:D:D

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 14 lut 2012, 08:49

YoGii, eeeeee... nie rozumiem za bardzo twojej wypowiedzi. To chcesz żeby było cicho czy WRC? haha Bo jedno z drugim się wyklucza. Przeczytaj mój post wyżej. To jest przepis na dobry basik. Chyba, że chcesz aby darło morde, to wtedy jakiegoś mugena przelotowego. To chyba by bardziej Ci odpowiadało.

PS Po co dziurawić nowy tłumik jak można kupić przelotowy za grosze :roll:

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 14 lut 2012, 12:27

Opłaca się takie rzeczy robić, ale żeby silnikowi lepiej zrobić a nie uzyskać dźwięk. Co po dźwięku jak żółwiem się jeździ?

Żeby nie było zbyt głośno to najlepiej zrobić 2"-2,25" przelot z kwasówki z końcowym tłumikiem. Silnik odetchnie zauważalnie. Później sportowa dobra wkładka filtra powietrza i jeśli motor jest w dobrym stanie to różnica powinna być.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 14 lut 2012, 16:02

Mabrothrax, <ok> <ok> zgadzam się w 100%!

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 14 lut 2012, 22:04

Żeby nie było zbyt głośno to najlepiej zrobić 2"-2,25" przelot z kwasówki z końcowym tłumikiem. Silnik odetchnie zauważalnie. Później sportowa dobra wkładka filtra powietrza i jeśli motor jest w dobrym stanie to różnica powinna być.
Ale chyba nie w silnikach N/A ;-)

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 20 lut 2012, 16:19

witam po przerwie. oriętowałem sie troche w sprawie mojego pomysłu. wiec tak. u mnie w miescie mają rury tylko ze szwem i kosztuje taka 2'' 23zł/m wiec bez szwu 25-30 będzie kosztowac, obecnie nie mam gotówki, Ale Miałem troche złomu na podwórku I wyciołem środkowy tłumnik i wstawiłem w jego miejsce gołą rure, nie wiem co to za rura ale 2'' miała napewno i wchodziła w nią seryjna tylko ze to strasznie grube jest bo to miało być chyba na słupki do ogrodzenia:) ze 3mm scianka, ale do żeczy, uszczelniłem cały układ, troche gwizdze przy łączeniu z portkami ale to minimalnie ale ogolnie jest ciszej niz poprzednio z tym wypalonym srodkowym tłumnikiem, w zakresie 2000-1300 na biegu jak sie jedzie bez gazu fajnie bulgocze i strzela, wzrostów mocy jakis drostycznych nie odczułem ale lepiej sie wkręca i lepiej na wysokich obrotach ciągnie. a co do dalszych modyfikacji to tak. Potrzebuje kolektora 4-2-1 podejdzie chyba od b3 na gaźniku i nie wiem czy nie od b4 na pełnym wtrysku, no a dalej to jak sie ociepli pocągne rure ze słupków od płotu ( mam tego z 6m :) ) albo kupie bez szwu normalną i zobacze wtedy. po usumięciu srodkowego tłumika jest lepiej niz było napewno, czyli było tragnicznie. w wolnej chwili nagram cos i wstawie jak buczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl