Audi 90 B2a by ezu
Audi 90 B2a by ezu
Przedstawiam moją czwartą już machinę z segmentu B Audi, jest to 90tka B2a z 1984 roku (tylko ośka niestety) w kolorze Calahari Beige Metallic.
Zakupiona została od klubowicza z Pomorskiego Klubu Audi.
Silnik 2.0 JS R5 (115 PS)
Z wypasu :
- tapicerka beżowy welur
- podłokietnik w kanapie
- szyberdach korbotronic
- pneumatyczny centralny zamek
- ori hak
- alufele 14"
Do ogarnięcia w sumie są jedynie takie pierdoły, blacha w stanie bardzo dobrym, z wyjątkiem prawego przedniego słupka, reszta to tylko kosmetyka lakieru (docelowo malowanie całego nadwozia). Mechanicznie można powiedzieć igła jak na 28 letnie auto, silnik o przecudownym dźwięku pięciu cylindrów suchutki i żwawy, skrzynia również ok. Jak na swoje lata to 90tka trzyma się wzorowo
Z planów to póki co ogarnięcie auta do stanu igła/prawie igła, a dalej będziemy myśleć
Foto poglądowe od poprzedniego właściciela jeszcze, swoje wrzucę jak się ogarnę trochę
28.02.12 - Jako że tylne hamulce się skończyły należało się nimi zająć, prosta wymiana szczęk przerodziła się w wymianę: szczęk, cylinderków, 3 z 4 miedzianych przewodów hamulcowych oraz jednego gumowego i od razu również płynu w całym układzie. Zajęło to nieco dłużej ale mam teraz sprawne w pełni heble
22.03.12 - Zestawik założony, stare zawieszenie nie poddało się bez walki, powiem więcej okazało się godnym przeciwnikiem. Koniec końców udało się wszystko rozłożyć i złożyć, przy okazji wymieniłem osłone lewego przegub i obydwie końcówki drążków oraz filtr powietrza.
04.04.12 - W dniu dzisiejszym 90'tka została trochę wybebeszona i odstawiona do warsztatu blacharskiego w celu ogarnięcia blach oraz od razu całkowitego polakierowania z zewnątrz. Dodatkowo międzyczasie przednie reflektory trafią do regeneracji, a fotele i boczki będą prane. Teraz pozostaje czekać.
09.04.12 - Przednie lampy rozmontowane, odbłyśniki idą na dniach do regeneracji. Jak się bawić to się bawić...również znaczek z grilla zostanie dokładnie oczyszczony przy okazji gdyż ma na sobie dużo nalotu który zbierał przez lata.
19.04.12 - Udało mi się zdobyć kilka spyfotek. Prace są ogólnie na etapie jakichś 60%, prawdopodobnie będzie nowa maska bo na obecnej po usunięciu lakieru i kitu pokazały się głębokie wżery.
Na chwile obecną wygląda to tak...
24.04.12 - Spyfoto ciąg dalszy, 90tka zawitała w końcu do lakierni co oznacza iż blacha jest w stanie igła. Jesteśmy bliżej jak dalej
28.06.12 - Prawie trzy miesiące rozstania, masa komplikacji, ale wreszcie jest. To początek nowej historii...
10.08.12 - Jakieś tam koło, Dare RS 16" przód 8", tył 9", opony Pirelli P zero Nero 195/45.
Lepsze fotky później......
14.08.12 -Brakujące dekielki do kołpaków i myślę rarytasik, budzik w mylach
Zakupiona została od klubowicza z Pomorskiego Klubu Audi.
Silnik 2.0 JS R5 (115 PS)
Z wypasu :
- tapicerka beżowy welur
- podłokietnik w kanapie
- szyberdach korbotronic
- pneumatyczny centralny zamek
- ori hak
- alufele 14"
Do ogarnięcia w sumie są jedynie takie pierdoły, blacha w stanie bardzo dobrym, z wyjątkiem prawego przedniego słupka, reszta to tylko kosmetyka lakieru (docelowo malowanie całego nadwozia). Mechanicznie można powiedzieć igła jak na 28 letnie auto, silnik o przecudownym dźwięku pięciu cylindrów suchutki i żwawy, skrzynia również ok. Jak na swoje lata to 90tka trzyma się wzorowo
Z planów to póki co ogarnięcie auta do stanu igła/prawie igła, a dalej będziemy myśleć
Foto poglądowe od poprzedniego właściciela jeszcze, swoje wrzucę jak się ogarnę trochę
28.02.12 - Jako że tylne hamulce się skończyły należało się nimi zająć, prosta wymiana szczęk przerodziła się w wymianę: szczęk, cylinderków, 3 z 4 miedzianych przewodów hamulcowych oraz jednego gumowego i od razu również płynu w całym układzie. Zajęło to nieco dłużej ale mam teraz sprawne w pełni heble
22.03.12 - Zestawik założony, stare zawieszenie nie poddało się bez walki, powiem więcej okazało się godnym przeciwnikiem. Koniec końców udało się wszystko rozłożyć i złożyć, przy okazji wymieniłem osłone lewego przegub i obydwie końcówki drążków oraz filtr powietrza.
04.04.12 - W dniu dzisiejszym 90'tka została trochę wybebeszona i odstawiona do warsztatu blacharskiego w celu ogarnięcia blach oraz od razu całkowitego polakierowania z zewnątrz. Dodatkowo międzyczasie przednie reflektory trafią do regeneracji, a fotele i boczki będą prane. Teraz pozostaje czekać.
09.04.12 - Przednie lampy rozmontowane, odbłyśniki idą na dniach do regeneracji. Jak się bawić to się bawić...również znaczek z grilla zostanie dokładnie oczyszczony przy okazji gdyż ma na sobie dużo nalotu który zbierał przez lata.
19.04.12 - Udało mi się zdobyć kilka spyfotek. Prace są ogólnie na etapie jakichś 60%, prawdopodobnie będzie nowa maska bo na obecnej po usunięciu lakieru i kitu pokazały się głębokie wżery.
Na chwile obecną wygląda to tak...
24.04.12 - Spyfoto ciąg dalszy, 90tka zawitała w końcu do lakierni co oznacza iż blacha jest w stanie igła. Jesteśmy bliżej jak dalej
28.06.12 - Prawie trzy miesiące rozstania, masa komplikacji, ale wreszcie jest. To początek nowej historii...
10.08.12 - Jakieś tam koło, Dare RS 16" przód 8", tył 9", opony Pirelli P zero Nero 195/45.
Lepsze fotky później......
14.08.12 -Brakujące dekielki do kołpaków i myślę rarytasik, budzik w mylach
Ostatnio zmieniony 14 sie 2012, 15:56 przez Ezumaru, łącznie zmieniany 11 razy.
Pudło już gdzieś tam widziane na innym forum, obyś z niego zrobił coś sensowniejszego.
A w którym roku planujesz malować, że tak się już martwisz ? :mrgreen:duo pisze:to sie złotych b2jek narobiło rad nie rad chyba musze zmienić koncepcję i nie ozstawię oryginalnego koloru swojej bo jakoś ciasno się robi za chwile wszystkie b2ki w polsce będą złote .. DRAMAT
ps. ogólnie gratuluje zakupu.