[1.9TDI 1Z ] dziwna maź w układzie chłodzenia
[1.9TDI 1Z ] dziwna maź w układzie chłodzenia
1.9TDI 1Z (90KM) Witam mam problem o następującej treści. Pojawiła mi się dziwna maź w płynie chłodzącym, taki biały nalot wokół wlewu, myślałem, że to może uszczelka pod głowicą ale nie mam objawów białego dymu z wydechu, olej normalny oraz pod korkiem wlewu oleju ok, zero ubytku oraz powiększania się objętości, temperaturę trzyma dobrze a pragnę zaznaczyć,że jeżdżę ostatnio sporo kilometrów. Nie wiem co mam robić czekam na dobrą radę. Dolewałem kiedyś do płynu zagęszczacz może to od tego - pomocy.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2011, 22:34 przez robak73, łącznie zmieniany 1 raz.
- darioosh B3/B4
- Forum Audi 80
- Posty: 84
- Rejestracja: 20 kwie 2008, 00:19
- Lokalizacja: warszawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dobra rada <ok> spuść tą starą mixturę z układu i zalej nowym płynemrobak73 pisze:Witam mam problem o następującej treści. Pojawiła mi się dziwna maź w płynie chłodzącym, taki biały nalot wokół wlewu, myślałem, że to może uszczelka pod głowicą ale nie mam objawów białego dymu z wydechu, olej normalny oraz pod korkiem wlewu oleju ok, zero ubytku oraz powiększania się objętości, temperaturę trzyma dobrze a pragnę zaznaczyć,że jeżdżę ostatnio sporo kilometrów. Nie wiem co mam robić czekam na dobrą radę. Dolewałem kiedyś do płynu zagęszczacz może to od tego - pomocy.
[B3 (89) 8A1Y 91r. 1.9D] Witam, nie będę rozpoczynał nowego tematu ponieważ mam podobny problem ale z czarnym osadem (nie jestem pewien ale chyba właściwie maź) wewnątrz zbiornika wyrównawczego od płynu chłodniczego. Cały jest czarny, z zewnątrz nie widać ile jest płynu a i wewnątrz nie jest najjaśniej. Co może być przyczyną?
Dodam na marginesie, że dolewam raz na trzy tygodnie ok 1-2 litrów oleju (lotos mineralny do diesla) i na bieżąco płyn chłodniczy spierniczał długi okres czasu. Wymiana krućców nieco pomogła ale chyba sparciałe węże gdzieś na łączeniach będą nieszczelne. Przy misce olejowej delikatnie się poci, przy uszczelce pod głowicą tak samo jak przy misce natomiast takie 3 (lub 4?) gumy co są NA samej głowicy na samym wierzchu... z drugiej od frontu (silnik podłużnie, słyszałem że to jakaś abstrakcja) jest nawet niezły wyciek. Nie zlewa się z głowicy ale plama niemała.
Czy jakiś Dr.House od audi jest w stanie wyjaśnić mi co należało by zrobić w pierwszej kolejności żeby było lepiej jak jest i co by nie ponosić kosztów eksploatacyjnych płynów? Powoli kończy mi się miejsce w garażu na baniaczki 5L
Z góry wielkie dzięki za podpowiedź.
Dodam na marginesie, że dolewam raz na trzy tygodnie ok 1-2 litrów oleju (lotos mineralny do diesla) i na bieżąco płyn chłodniczy spierniczał długi okres czasu. Wymiana krućców nieco pomogła ale chyba sparciałe węże gdzieś na łączeniach będą nieszczelne. Przy misce olejowej delikatnie się poci, przy uszczelce pod głowicą tak samo jak przy misce natomiast takie 3 (lub 4?) gumy co są NA samej głowicy na samym wierzchu... z drugiej od frontu (silnik podłużnie, słyszałem że to jakaś abstrakcja) jest nawet niezły wyciek. Nie zlewa się z głowicy ale plama niemała.
Czy jakiś Dr.House od audi jest w stanie wyjaśnić mi co należało by zrobić w pierwszej kolejności żeby było lepiej jak jest i co by nie ponosić kosztów eksploatacyjnych płynów? Powoli kończy mi się miejsce w garażu na baniaczki 5L
Z góry wielkie dzięki za podpowiedź.
2 litry na 3 tygodnie ? :shock: Albo strzelona głowica, albo uszczelka pod głowicą.kashan pisze: ...
Dodam na marginesie, że dolewam raz na trzy tygodnie ok 1-2 litrów oleju (lotos mineralny do diesla) i na bieżąco płyn chłodniczy spierniczał długi okres czasu.
...
Jak dymi?
Pewnie płyn i olej dostają się do cylindrów i ich spala. A w zbiorniku wyrównawczym masz płyn wraz z olejem.
Jak nie masz wycieków oleju na zewnątrz silnika to gdzieś ten olej podziewać się musi.
Jak uszczelka puściła to głowice pasuje splanować, warto też sprawdzić od razu szczelnośc głowicy i przykręcić głowice nowymi szpilkami, bo stare potrafią się ukręcić przy dokręcaniu gowicy.
Nikt nie jest w stanie na odległość powiedzieć Ci co jest uszkodzone. Jak się ociepli umyj dokładnie silnik i poobserwuj gdzie ile i czego cieknie. Zbiorniczek wyrównawszy wymontuj, dokładnie wypłucz i załóż.
Jak uszczelka puściła to głowice pasuje splanować, warto też sprawdzić od razu szczelnośc głowicy i przykręcić głowice nowymi szpilkami, bo stare potrafią się ukręcić przy dokręcaniu gowicy.
Nikt nie jest w stanie na odległość powiedzieć Ci co jest uszkodzone. Jak się ociepli umyj dokładnie silnik i poobserwuj gdzie ile i czego cieknie. Zbiorniczek wyrównawszy wymontuj, dokładnie wypłucz i załóż.