[B4 ABK] Dziwne objawy po rozgrzaniu silnika.POMOCY
[B4 ABK] Dziwne objawy po rozgrzaniu silnika.POMOCY
Witam! Chciałbym przedstawić problem mojego taty z jakim boryka się od lata zeszłego roku ze swoim ABK`iem. Mianowicie: Silnik odpala zimny od strzała, pracuje i jedzie normalnie do momentu jak zacznie łapać temperaturę normalnej pracy czyli +-90 stopni.(po przejechaniu jakiś 3-5km) Objaw jest taki, że autem podczas jazdy zaczyna szarpać,trzepać,traci moc, po prostu nie chce jechać.po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie chociaż też nie zawsze i później po odpaleniu od razu gaśnie. Kiedy się go zostawi na jakiś czas żeby ostygł można go odpalić normalnie i przejechać znów kawałek do momentu "swojej fazy". Metodą prób i błędów oraz informacjami i podobnymi przypadkami z forum próbowaliśmy zrobić to własnymi siłami, ale nic nie pomogło...Wymieniliśmy masę rzeczy takich jak: świece, kable, kopułkę, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy(przy okazji czyszczona przepustnica), czujnik temperatury, przekaźnik nr.30, moduł do cewki zapłonowej i nic to nie pomogło..nawet za każdą wymianą danej części po coraz krótszym dystansie zaczął się taki objaw. dodam że auto jest na sekwencyjnym gazie i nie ma różnicy, objawy są takie same na benzynie i LPG. gaz ma ok. roku czasu. Ja już nie mam na to siły, nie wiem już co robić. Może mieliście podobne przygody. proszę o pomoc!
Re: [B4 ABK] Dziwne objawy po rozgrzaniu silnika.POMOCY
dejf155 pisze:...Wymieniliśmy masę rzeczy takich jak: świece, kable, kopułkę, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy(przy okazji czyszczona przepustnica), czujnik temperatury, przekaźnik nr.30, moduł do cewki zapłonowej i nic to nie pomogło..
Czyli wydałeś ładnych parę set złotych , robiac na własną rękę
... masz gest
Przy wymianie już pierwszej rzeczy która okazała się pudłem pomyślał bym czy warto dalej wymieniać wszystko co sie da , czy może lepiej jechać do jakiegoś kumatego, na diagnoze za parę złotych i ewentualnie samemu zrobić
PS: Silnik nie był może kiedyś trochę przegrzany, albo przetarty z małą ilością oleju ??
Tak jak wyżej koledy pisali sprwadz ciśnienie oraz napięcie sondy albo analiza spalin
Pozdrawiam
tzn. sam wszystkich części nie kupiłem, bo część gratów miałem na podmiankę ze sprawnego więc tragedii nie ma... ale zacznę od tego tak jak mówicie, sprawdzę ciśnienie i analizę. dodam że, spaliny dziwnie śmierdzą...taką jakby siarką, ostrzejszy zapach i czuć benzynę w oleju. to może mieć coś wspólnego z sondą?