Otóz posiadlem schemat,ale jestem zielony niestety i dlatego prosze o pomoc.
Potrzebuje dowiedziec sie ktory z przewodów we wtyczce do ECU odpowiada za podtrzymanie pamieci.
Silnik to 1.8s 66KW kat(monowtrysk bosch) o oznaczeniu PM
Schemat(link)
[b3 1.8s PM]Pomoc w rozszyfrowaniu pin out wtyczki kompa
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Który rocznik auta, albo jaki typ sterownika Masz? Od 03.1988 do 06.1990 Bosch Mono-Jetronic, czy od czerwca 1990 do końca produkcji Bosch Mono-Motronic. To ważne, gdyż pierwszy sterownik ma 25 pinów, a drugi 35 i inny układ wyprowadzeń. Ten schemat z linku to schemat motronica. Napisz lepiej po co Ci to. Reset ECU możesz wykonać przez odpięcie aku na minimum 30 sekund.
Wiec audi jest z 91r po VIN.
Wiem jak resetowac ECu ale kilka dni temu padla mi lambda,musialem ustawic krokowy z LPG w pozycji stałej i wyregulowac skład mieszanki optymalnie.Od tego momentu łapie mi mase błedów i reset musze wykonywac strasznie czesto.Potrzebuje to zrobic tymczasowo na przekazniku odcinajac zasilanie ECU wlasnie.Do momentu wyplaty musze jakos wytrzymac,pozniej kupie sonde i wszystko poprawnie wyreguluje,usune przekaznik i bedzie po klopocie.Po porstu mam dosc podnoszenia maski zeby uruchomic auto za kazdym razem...
Wiem jak resetowac ECu ale kilka dni temu padla mi lambda,musialem ustawic krokowy z LPG w pozycji stałej i wyregulowac skład mieszanki optymalnie.Od tego momentu łapie mi mase błedów i reset musze wykonywac strasznie czesto.Potrzebuje to zrobic tymczasowo na przekazniku odcinajac zasilanie ECU wlasnie.Do momentu wyplaty musze jakos wytrzymac,pozniej kupie sonde i wszystko poprawnie wyreguluje,usune przekaznik i bedzie po klopocie.Po porstu mam dosc podnoszenia maski zeby uruchomic auto za kazdym razem...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Czyli motronic. Na pinie nr 2 masz stałe zasilanie z aku, pin nr 1 to masa. Piny 22 i 23 to piny diagnostyki, pin 19 - zasilanie po stacyjce (info o włączeniu zapłonu).
Reset odpinając zasilanie pinu nr 2 na minimum 30 sekund.
Albo:
- Wyłączyć zapłon.
- Podłączyć łącze danych (pin nr 4) do uziemienia (pin nr 2) na rysunku poniżej.
- Włączyć zapłon.
- Odłączyć łącze danych
Właśnie te piny 3 i 4 złącza diagnostycznego są podpięte do pinów 22 i 23 ECU, tylko nie mam nigdzie info, który do którego, ale to już możesz sobie miernikiem sprawdzić.
Opisana procedura resetu pochodzi z serwisówki audi.
Reset odpinając zasilanie pinu nr 2 na minimum 30 sekund.
Albo:
- Wyłączyć zapłon.
- Podłączyć łącze danych (pin nr 4) do uziemienia (pin nr 2) na rysunku poniżej.
- Włączyć zapłon.
- Odłączyć łącze danych
Właśnie te piny 3 i 4 złącza diagnostycznego są podpięte do pinów 22 i 23 ECU, tylko nie mam nigdzie info, który do którego, ale to już możesz sobie miernikiem sprawdzić.
Opisana procedura resetu pochodzi z serwisówki audi.
Wielkie dzieki,teraz musze poszukac przekaznika odwrotnego do standardowego "zwierno-rozwiernego",ktory po odcieciu zasilania bedzie stale otwarty a po otrzymaniu zewrze styk.
Jak myslisz bedzie ztym klopot?? Bo teraz uswiadomilem sobie dopiero ze mam przekazników mase ale wszystkie sa standardowe czyli takie ktore po otrzymaniu zasilania rozłączają obwód,a mnie potrzeba odwrotnego
Jak myslisz bedzie ztym klopot?? Bo teraz uswiadomilem sobie dopiero ze mam przekazników mase ale wszystkie sa standardowe czyli takie ktore po otrzymaniu zasilania rozłączają obwód,a mnie potrzeba odwrotnego