kolego taki efekt może występować w przypadku gdy cienki wężyk dochodzący z górnego grubego węża do zbiorniczka wyrównawczego płynu jest przytkany - wtedy do momentu otwarcia termostatu w górnym wężu nie ma praktycznie obiegu. Nie wiem dokładnie jak u Ciebie jest zbudowane bo różne audi i VW miały różnie połączone to wszytsko, np. u mnie w ABK ten cienki wezyk idzie od góry chlodnicy (wspolny króciec w chlodnicy dla grubego weza i cienkiego) a np w jetcie ojca cienki wężyk idzie od króćca przy głowicy... Gdy ten cienki miałem kiedyś przytkany to po 100 km jazdy zbiorniczek wyrównawczy był lodowaty...KrYdE pisze:A czy to, że górny wąż przy krućcu (bliżej bloku) jest czasami gorący a bliżej chłodnicy letni, to może świadczyć o braku pompowania wody? Bo tak się zastanawiam, czy nie powinien nagrzewać się w miarę jednorodnie.
[All] Etapy nagrzewania się węży chłodzenia - jakie?
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
a mam pytanie, u mnie wygląda to tak, że po przejechanu 8-10km tem mam przed 90 , tak między 80 a 90 ale bliżej 90 otwieram maske górny wąż gorący, góra chłodnicy też nawet bardzo ciepła a dolny wąż zimny. I teraz czy jak termostat jest zamknięty bo wygląda że jest bo dolny zimny, to chłodnica też powinna być cała zimna??, HELP!!!.Grzanie mam praktycznie od razu po przejechaniu 1km.Tem mam na zegarze cały czas przed 90.
davidpolska, masz wszystko dobrze, tak ma się chłodnica nagrzewać . Termostat zaczyna się otwierać w granicach 87C. Jak się dobrze nagrzeje i całkowicie otworzy termostat to wtedy dolny przewód będzie gorący i będziesz miał otwarty "duży" obieg chłodzenia. Wskaźnik temperatury ten na desce rozdzielczej ( w liczniku ) bierze pomiar temperatury z czujnika który jest umieszczony w "króćcu wodnym" (czarny plastikowy, z czujnikami) przykręconym do głowicy silnika i jest na " małym obiegu chłodzenia " ( widać go zaraz za Alternatorem). I ten czujnik będzie "WIDZIAŁ" inną temperaturę niż Termostat ( 87C ) . Dlatego jest takie " niby przekłamanie " między odczytem wskaźnika na desce rozdzielczej a otwarciem termostatu.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
Teoretycznie przy zamkniętym termostacie chłodnica powinna być cała zimna , ALE górny gruby przewód wychodzący z chłodnicy jest połączony z plastikowym króćcem ( tym z czujnikami temp. ) który jest przykręcony do głowicy. I właśnie tędy na tak zwanym "małym obiegu chłodzenia " ( czyli przy zamkniętym termostacie ) część zagrzanego płynu miesza się z zimnym płynem który jest w chłodnicy i pomalutku zagrzewa płyn od góry w chłodnicy. Jak płyn zagrzeje się do temperatury około 87C otwiera termostat i puszcza obieg dolnym wężem w chłodnicy wtedy jest "duży obieg chłodzenia "