Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Niebieski dym przy odpaleniu

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 09 lut 2012, 19:10

Hehehe ja sobie zdaje sprawę że źle wysterowana pompa potrafi robić zasłonę dymną ale z tego co robiłem i widziałem w innych samochodach na warsztacie jest to typowo czarny i własnie żrący dym - wynik niecałkowitego spalenia mieszanki a gryzący zapach to dwutlenek siarki i tlenek wegla ;-)

U mnie jest to ewidentnie niebieski dymek z ciężkim tłustym zapachem :-( Po wysterowaniu pompy przestał dymić na czarno przy deptaniu, wcześniej było trochę za dużo dymu :-P

Świece są nowe Denso a ciśnienia sprężania jeszcze nie mierzyłem ale mam zamiar zrobić to jak najszybciej :->

Fakt... CR to są kapcie... żeby ku--- 80 tyś mieć problem bezawaryjnie przejechać, paranoja <osohozi>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 lut 2012, 20:01

Popej pisze:Hehehe ja sobie zdaje sprawę że źle wysterowana pompa potrafi robić zasłonę dymną ale z tego co robiłem i widziałem w innych samochodach na warsztacie jest to typowo czarny i własnie żrący dym
Przestaw rozrząd na pompie raz o dwa ząbki w jedną, raz o dwa ząbki w drugą, do tego podbij ciśnienie w pompie raz na maksa, raz wogóle zrób aby pompa nie miała ciśnienia i zobacz jak to będzie wyglądać ;-) I zapewniam Ci, że w skrajnych przypadkach nie będzie mógł wogóle odpalić silnika a rury wydechowej raz będą wychodzi niesamowite kłeby białego dymu a raz niebieskiego.
Czarny dym występuje jak mieszanka się całkowicie nie spala a inne kolory dymu występują np. jak ON spali się ale w zbyt niskiej temp.

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 09 lut 2012, 21:06

Heh szkoda mi silnika na takie testy ale na innym chętnie bym popróbował ;-)

No skraj z tym nie odpalaniem przeżyłem tej zimy, aku mi się zdążyło rozładować zanim odpalił ;-) Ogólnie zima jest do bani, niszczy tylko mi wóz i żadnego pożytku z niej nie ma :evil:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 lut 2012, 21:15

Sprawdź jak działa Ci N108, może przy odpaleniu za bardzo kąt wtrysku przyśpieszać.

A z samochodem jak z kobietą, nie popieścisz to nie po... jeździsz <ok>

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 10 lut 2012, 12:18

N108 był sprawdzany w blokach pomiarowych w grupie 004. Przełączone zostało na nastawy podstawowe i słychać było że kąt się zmienił..

Swojego wyjątkowo pieszczę na wszelkie znane mi sposoby i ciężko mu idzie odwdzięczanie się za włożony trud :-| Aaaaale wiem że kiedyś nastanie ten dzień że będziemy mogli wspólnie przemierzać świat bez obawy o awarie ;-)

wintersports14 (usunięty)

Post autor: wintersports14 (usunięty) » 10 lut 2012, 20:06

tak jak wczesniej napisal trepek...jesli by to byly pierscienie to kopcilby caly czas i jesli chodzi o sam silnik to ew moga to byc uszczelniacze/prowadnice. Jesli bylaby to turbina to kopcilby caly czas

jajo 77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:21
Lokalizacja: SY

Post autor: jajo 77 » 11 lut 2012, 12:21

Ja bym do tego kopceńia podszedł z dystansem i ńie zapomńij kolego że NADGORLIWOŚĆ JEST GORSZA OD FASZYZMU

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 11 lut 2012, 19:41

Zobaczę jak będzie kiedy się ociepli, może przestanie ;-) a i tak pewnie za jakiś czas będę zdejmował głowę żeby sprawdzić w jakim jest stanie zetorek :-D wtedy wyjdzie na jaw jak z tymi prowadnicami jest :-D
ńie zapomńij kolego że NADGORLIWOŚĆ JEST GORSZA OD FASZYZMU
Heheh zgadzam się z Tobą tylko ja bym chciał zrobić z niego nówkę a nowy raczej tak nie dymił <ok>

szkatulnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 21 sty 2012, 20:41
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szkatulnik » 11 lut 2012, 19:57

Miałem podobną sytuację i przyznaje rację wcześniejszemu postowi to po części wina zimy. Spalanie ON jest w zbyt niskiej temperaturze, przyjdzie ciepełko problem zniknie, Zbyt nadgorliwie czepiamy sie naszych unikatów :-D Jak zaczne się wgłebiac to co rusz znajdę dziure w całym.

Awatar użytkownika
monti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 22 sie 2010, 22:24
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: monti » 19 lut 2012, 13:27

Dokładnie jak kolega mowi, w taki mróz to jasne że puści niebieską chmurkę przy odpaleniu. To nie są nowe samochody :-D

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 19 lut 2012, 16:32

Teraz temperatura jest w granicach 0 i pięknie odpala, dymek jest może 1% tego co było :-) głupia zima :-P

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 lut 2012, 21:53

Popej pisze:Teraz temperatura jest w granicach 0 i pięknie odpala, dymek jest może 1% tego co było :-) głupia zima :-P
Słuchaj się starszych <ok>

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 20 lut 2012, 11:45

Dobrze Tato :-P

Awatar użytkownika
monti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 22 sie 2010, 22:24
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: monti » 22 lut 2012, 22:03

Tym bardziej bo teraz paliwo robią na bio-komponentach i jest w mróz gęste.

nowosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 09 lis 2010, 00:44
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: nowosz » 23 lut 2012, 00:44

Tomaszu chyba będziemy musieli się wybrać ponownie do kolegi Adama z Rembertowa :) teraz trochę cieplej :) to myślę że da się zrobić kompletny przegląd avantów ! pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl