Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 PM] Silnik krokowy-regeneracja

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

[B3 1,8 PM] Silnik krokowy-regeneracja

Post autor: BLUECONECT » 19 lut 2012, 17:47

Po wymianie silnika krokowego postanowiłem zajrzeć do oryginalnego boscha i spróbować go
rozmontować i naprawić. Dodam, że ten silniczek ogólnie był w dobrej kondycji, tylko czasami gubił niskie obroty(szczególnie w upał latem i zdarzało się, iż silnik gasł...).

Do demontażu używać cienkiego śrubokręta płaskiego i odginać plastikowe zaczepy na obudowie, później podważyć wkrętakiem pod oringiem gumowym w zaczepach dolną część obudowy... Niestety niektóre zaczepy mogą pęknąć więc trzeba to robić ostrożnie-pęknięte można potem przykleić klejem polimerowym lub poxipolem ;-)

Oto fotostory:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek


Silniczek po złożeniu można podłączyć do zasilacz z regulacją napięcia (musi mieć 12V) według zdjęcia zamieszczonego powyżej, tj. tego z opisem 2 styków w gneździe wtyczki-przy zmianie biegunowości (+, -) trzpień wysuwa się lub chowa- u mnie śmigał jak tallala :lol:

Papier P1000 do przeczyszczenia styków metalowych, a smar miedziowy(wysokotemp.-nie topi się i nie wysycha) nakładamy na trzpień- tam gdzie się wysuwa, na przekładnię ślimakową i do obudowy, gdzie trą elementy ruchome.'Kontakt' do przemycia styków...
Ilość smaru zastosowć niewielką z wyczuciem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl