Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN]Czasami Brakuje Mocy Audi 80

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Pekus12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 gru 2011, 20:47
Lokalizacja: Z-ce

[B3 1.8 JN]Czasami Brakuje Mocy Audi 80

Post autor: Pekus12 » 20 lut 2012, 22:58

Hej.
Nie dawno zakupiłem Audi B3 QUATTRO z Silnikiem 1,8 na pełnym mechanicznym wtrysku.
Gdyby nie to, że potrzebuję 4x4 a to trafiło się w b.niskiej cenie to audi z tym wtryskiem na pewno bym nie kupił.
Ale co do problemu:
Czasem jak jej się zachce, to ma takiego kopa, że aż w fotel wciska, a czasami niestety dość często jak depnę to wkręci się na 4tyś i odcina. Muła straszna wtedy
Strasznie wnerwia jak np wyprzedzam a tu muuuuła jak nie wiem.

Wie ktoś czym to może być spowodowane?
Świece, kable, filtr powietrza ok.
Paliwa nie sprawdzałem.. może być od tego?

Audi 80 1.8 quattro 90KM
Rok 1987, podobno niecałe 200tyś przebiegu ale za nic w to nie uwierzę:)

Mam jeszcze 2 silniki od takiej audi tylko gaźniki, i zastanawiam się nad przekładką
Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, 13:22 przez Pekus12, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 21 lut 2012, 00:10

czujnk halla :) ostatnio u siebie z tym walczylem raz jechal raz nie . Na wyzszych obrotach dostawal mula przerywal . Ewentualnie sonda ale wtedy moglby miec mula caly czas .

Pekus12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 gru 2011, 20:47
Lokalizacja: Z-ce

Post autor: Pekus12 » 21 lut 2012, 00:47

Czujnik Halla? To przy aparacie rozumiem:)
I też tak miałeś, że raz się zbierała jakby jakie nitro miała a czasem kilka tysięcy i nie pójdzie?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 lut 2012, 10:02

Przy pracującym silniku odepnij wtyczkę z sondy (chodzi o ten czarny przewód) i napisz co pokaże woltomierz. No i czy jest zasilanie grzałki (na 2 białych ma być 12V). Mi to wygląda na niestykający przewód.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lut 2012, 14:22

Francis1982 pisze: No i czy jest zasilanie grzałki (na 2 białych ma być 12V).
nie wiem czy wszystkie JN'y ale u mnie np. sonda nie miała grzałki.

Pekus12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 gru 2011, 20:47
Lokalizacja: Z-ce

Post autor: Pekus12 » 21 lut 2012, 15:41

A ogólnie, to jaki w ogóle rodzaj jest tego mojego silnika.
Czytam o jakichś JN/I jakieś różne inne AA coś tam.

Ja mam 90KM 1,8 na pełnym mechanicznym wtrysku. Jakie to ma oznaczenie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lut 2012, 16:04

Pekus12 pisze:A ogólnie, to jaki w ogóle rodzaj jest tego mojego silnika.
myślałem, że JN bo tak masz napisane. Na pełny wtrysku 1,8 w b3 był jeszcze DZ/MU 112 KM
no i JN 90 KM.
Pekus12 pisze:Jakie to ma oznaczenie?
po prawej stronie na bloku masz wybite pod króćcem z czujnikami

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 21 lut 2012, 16:33

JN miał jedynie sondę jedno przewodową bez grzałki ;-)

Pekus12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 gru 2011, 20:47
Lokalizacja: Z-ce

Post autor: Pekus12 » 21 lut 2012, 22:30

A wracając do problemu to czy może być to wina np:
Kabli zapłonowych, świeczek czy filtra paliwa. Chociaż wydaje mi się, że wtedy to ona by cały czas tą muułę miała

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 lut 2012, 22:38

Racja. JN ma jednoprzewodową sondę. Ale woltomierzem można coś niecoś z niej odczytać. Poza tym zobacz czy masz ori cewkę (moduł). Albo odpal w nocy i niech ktoś ci przygazuje silnik. Może wyskoczy ci jakaś dyskoteka. A z tego co słyszałem to hall albo działa albo nie działa. No i za przyspieszenie zapłonu odpowiada gruszka podciśnieniowa. Może pomoże wyczyszczenie świec szczotką drucianą. Tylko ostrożnie by nie zmniejszyć istniejącej tam szczeliny. Zerknij jak wygląda kopułka od środka. Palec. Jak zapłon pada to drgania mogą tak się objawiać. Raz chodzi a raz nie. Nie wyjmuj tylko aparatu bo potem musisz ustawiać zapłon.

Pekus12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 gru 2011, 20:47
Lokalizacja: Z-ce

Post autor: Pekus12 » 22 lut 2012, 20:48

Nie no LAS VEGAS pod maską nie ma, kable i świeczki nowe:)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 lut 2012, 09:35

Niech mnie poprawią znawcy z mechanicznego wtrysku ale przydałoby się sprawdzić, czy nie przycina ci się taki talerzyk metalowy. Znajduje się on pod gumą przychodzącą do rozdzielacza paliwa. Chociaż....
Do sprawdzenia szczelność wężyka podciśnieniowego odpowiadającego za przyspieszanie zapłonu. Taki mały fi3 albo fi4 chyba.

Pekus12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 21 gru 2011, 20:47
Lokalizacja: Z-ce

Post autor: Pekus12 » 23 lut 2012, 13:38

No niestety działa. Sprawdzałem ostatnio.
Auto jechało i zgasło. Paliwo iskra itd było. Sprawdzam wtrysk a tu paliwo dostaje, ale nie rozdziela go na cylindry,
Okazało się że pompka paliwa za małe ciśnienie robiła. Dałem jej prąd prosto z akumulatora ichodzi

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 lut 2012, 22:03

No to pompka do wymiany. Ona ma takie zabezpieczenie prądowe bo jest utopiona w paliwie. Lub może być filtr paliwa zapchany. Dla pompki stwarza to obciążenie, chce pobrać więcej prądu ale włącza się zabezpieczenie prądowe byś nie wyleciał w powietrze. Po prostu nie może płynąć zbyt duży prąd przez benzynę. Może to być wina samego filtra paliwa ale pompka widać swoje już może przepracowała. Najlepiej wymienić i filtr, i pompkę. Układ sam się odpowietrza.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 24 lut 2012, 00:22

Pompa nigdy nie spowoduje zapalenia benzyny o ile jest nią cała zalana :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl