Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD AAZ] Wycieki w silniku, proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Małek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:54

[B4 1.9 TD AAZ] Wycieki w silniku, proszę o pomoc

Post autor: Małek » 22 lut 2012, 18:11

Witam, mam dość spory problem i liczę na to że ktoś z forum mi pomoże :) Postaram się wszystko opisać i zamieścić zdjęcia. Problem polega na tym, że w silniku mam kilka wycieków, wszędzie jest zachlapane olejem. Muszę dolewać litr oleju na ok. 5 tyś km. Auto stojąc 3 godziny w garażu zostawia 8 kropel jakiegoś płynu, jest czarny, czasem na wierzchu lekko przeźroczysty. Nie wiem czy to prosto z silnika, czy z osłony pod silnikiem. Więc od początku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/440 ... 89fe4.html Pod tą gumową rurą która idzie do kolektora z obydwu stron zbiera się olej. Sprawdzałem luzy na turbinie i jest minimalny, ok 0,5 mm poprzeczny, wzdłużnego nie ma w cale. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80d ... 85b80.html Widać w turbinie trochę oleju. Widać też jaka jest cała zalana. Tutaj wirnik: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/499 ... 2dc8c.html Tutaj łąpa silnika po stronie turbiny: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9dc ... cde2e.html Widać dość dużo zabrudzeń. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/381 ... 279f8.html zaznaczyłem którędy wycieka. Z drugiej strony silnika też jest mokro http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f8 ... dd15e.html Skrzynia jest całą mokra, pod filtrem też jest mokro i przy końcu bagnetu ( łączenie bagnetu z blokiem silnika) Proszę o pomoc, chciałbym wszystko uszczelnić i naprawić ale nie wiem za bardzo od czego zacząć i na czym skończyć. Z góry dziękuję za pomoc :)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 22 lut 2012, 18:40

Od strony turbo to odma daje olej na dolot, stąd olej na wirniku, nieszczelna uszczelka przy kolektorze dolotowym i wylewa się na zewnątrz. Sprawdź dokręcenie opaski na tym przewodzie http://www.fotosik.pl/pok...eba56279f8.html , wymień uszczelkę na kolektorze i polecam uwolnić odmę to Ci olej z stamtąd zniknie ;-)

[ Dodano: 2012-02-22, 18:47 ]
http://www.fotosik.pl/pok...90f98dd15e.html co do tego zdjęcia to sprawdź powrót oleju z odmy może strzelił oring i puszcza olej (środkowa strzałka) lub pękł przewód (ja tak miałem).

Awatar użytkownika
Małek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:54

Post autor: Małek » 22 lut 2012, 19:03

Uwolnić odmę ? Jak to zrobić ? Nie znam się na tym dobrze

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 22 lut 2012, 19:09

Poczytaj:
https://audi80.pl/b4-19-1z-wolna-odma-vt31533.htm
Tu masz opisane co i jak. Padł Ci pewnie separator oleju i puszcza olej na dolot (częsta przyczyna oleju na łopatkach i w dolocie), ratuje Cię albo wolna odma, albo sprawny separator. Uszczelki tez by się przydało wymienić bo dolot masz nieszczelny ;-)

Awatar użytkownika
Małek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:54

Post autor: Małek » 22 lut 2012, 19:27

Dziękuję za pomoc, tylko jeszcze mam pytanie, można tak po prostu zaślepić tą odmę ? Czy trzeba tam montować to catch tank ? Jak zatkam to tam przy pokrywie zaworów to coś się stanie ?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 22 lut 2012, 19:32

Jak ją zatkasz to Ci uszczelniacze lub uszczelki na silniku powywala, gdzieś to powietrze z silnika musi uciekać ;-)
Ja osobiście mam wstawioną rurę 1.5m, od separatora pod silnik i u mnie się to sprawdza, ale jak chcesz to możesz się pobawić w OCT to nie będzie zostawiał oleju pod spodem :mrgreen:
U mnie po uwolnieniu odmy pod autem sporadycznie skapnie jakaś kropla.

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 22 lut 2012, 19:45

sory że się podłączę ale u mnie na łączeniach odmy też kapie olej czy to nie sprawna odma czy uszczelniacze mi poszły?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 22 lut 2012, 19:57

pawelk2002 pisze:czy to nie sprawna odma czy uszczelniacze mi poszły
Jak na łącznikach to pewnie separator, tylko pytanie w którą stronę, jedna strona odprowadza olej do miski, jeżeli tam Ci cieknie to opaski dociśnij. Druga strona powietrze do dolotu, jak tam pojawia sie olej to znaczy że separator leży.

Awatar użytkownika
Małek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:54

Post autor: Małek » 23 lut 2012, 11:58

Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie podobno kiedyś to miejsce na zdjęciu zostało zaślepione. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/542 ... be243.html Podobno samochód kopcił bardzo, Po co to jest zaślepione i do czego służy ? Można to odślepić ?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 23 lut 2012, 12:06

Małek pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie podobno kiedyś to miejsce na zdjęciu zostało zaślepione. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/542 ... be243.html Podobno samochód kopcił bardzo, Po co to jest zaślepione i do czego służy ? Można to odślepić ?
To EGR...niech zostanie zaślepione, bo to służy jedynie ekologii. Gdy ten zawór jest uszkodzony, to strasznie zamula silnik.
Nawet gdy jest sprawny, to bardziej szkodzi... jak pomaga :-P

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 lut 2012, 15:53

Małek pisze:Po co to jest zaślepione i do czego służy
Egr podaje część spalin na biegu jałowym do ponownego spalenia, zmniejszając emisję szkodliwych substancji ( tak to wygląda w teorii), w praktyce powoduje jeden wielki syf w kolektorze dolotowym, więc jak jest zaślepiony to go tak zostaw :mrgreen:

Awatar użytkownika
Małek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:54

Post autor: Małek » 23 lut 2012, 21:14

Zrobiłem prosty catch tank z puszki po lakierze do włosów, i takie pytanie, te węże powinny być grube że by powietrze przepływało swobodnie ? Duże to będzie ciśnienie ? pierwszy wąż mam gruby, 2cm, drugi za puszką o połowę cieńszy i na końcu zrobiłem filtr z plastikowego pudełka z dziurami. Jak dmucham ustami, jest dość duży opór, nie zaszkodzi to ? A ta puszka powinna być duża? Co ile sprawdzać czy jest pełna ? Dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 23 lut 2012, 21:28

Małek pisze:Jak dmucham ustami, jest dość duży opór
Skasuj ten opór bo zaraz będziesz uszczelkę pod pokrywą zaworów wymieniał.
Węże powinny być średnicy minimum takie jak ori przewód od odmy (ok. 22mm jak pamiętam) olejoodporne oczywiście.
Małek pisze:Co ile sprawdzać czy jest pełna ?
Jak masz czas to możesz na początku codziennie zaglądać to będziesz wiedział ile Ci oleju ucieka ;-)

Awatar użytkownika
Małek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 paź 2011, 21:54

Post autor: Małek » 24 lut 2012, 18:55

Okej zamontowałem catch tanka i zobaczę jak będzie, niestety nie zrobię tego wszystkiego co napisaliście przez najbliższe 2 tygodnie bo nie będę miał okazji :( Ale mam wszystko pokupione już :D Tylko dzisiaj zauważyłem dokładnie skąd cieknie olej na podłogę. Jakby ktoś mi mógł pomóc. Jest filtr oleju, on jest przykręcony do "takiego czegoś" a "to coś" do bloku silnika, i właśnie tam cieknie. Jak się nazywa "to coś"? i jest tam jakaś uszczelka ?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 24 lut 2012, 19:09

jest ;-) https://audi80.pl/-b4-19tdi-1zwymian ... t46903.htm poczytaj ten temat a najpierw odkręć filtr oleju i spróbuj tylko dokręcić chłodniczkę ;-) jeśli nie pomoże dokręcenie to wymiana uszczelki 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl