[AUDI 80 B4 limo 1.9TDI] 17cali, -40, Girling 60, chip 130KM
[AUDI 80 B4 limo 1.9TDI] 17cali, -40, Girling 60, chip 130KM
Witam kolegów i koleżanki!
Chciałbym przedstawić Wam moje cztery kółka.
Audi posiadam od października 2009 roku. Jestem jego drugim właścicielem a pierwszym w Polsce. Samochód zastał sprowadzony z Belgii a dokładnie z Brukseli. Poprzedni właściciel bardzo dbał o niego i może spać spokojnie bo Audi trafiło w dobre ręce czyli do mnie i pozostanie jeszcze bardzo długo.
Na początek trochę danych o autku:
Audi 80 8C sedan wersja limitowana DESIGN
silnik 1.9 TDI 1Z 90KM 202Nm
rocznik 1995
przebieg 277 tys. km
lakier LY6P - ragusa (green metalic)
skrzynia CVC
100% bezwypadkowy, oryginalny lakier, jedynie połowa drzwi kierowcy była lakierowana
Wyposażenie:
2xElektryczne szyby
elektryczne lusterka (podgrzewane)
elektryczny szyberdach
1xAirbag, 2xpirotechniczne napinacze pasów
ABS
halogeny przeciwmgłowe
centralny zamek (w tylnych siedzeniach też)
autoalarm
immobilizer
obrotomierz
radio
hak
wspomaganie kierownicy
regulacja wysokości foteli przód
jasna tapicerka
podłokietnik z tyłu
oświetlenie dla każdego pasażera
oryginalne 10-ramienne felgi aluminiowe 7J15 ET37 z oponami 205/60
pełnowymiarowe aluminiowe koło zapasowe
hamulce tarczowe przód i tył
Niestety nie posiada klimatyzacji.
A teraz kody wyposażenia z wlepki w bagażniku:(niektóre nie zgadzają się z rzeczywistością)
X2A: kraj sprzedaży auta Belgium
B0A: zestaw komponentów bez wymagań co do warunków terenowych
C4K: cast aluminiowe felgi 6 1/2J x 16 offset 42 (1J0 601 025 AQ)
G0C: 5-biegowa ręczna skrzynia
H3C: opony 195/65 R 15 T (black)
J1A: akumulator380 A (64 Ah)
M2K: 4-cyl. turbo diesel eng. 1.9 L/66 kW TDIand MVEG 2 kod silnikowy T2F
Q1A: standardowe przednie fotele
1AC: anti-lock brake system (ABS)
1G3: Kolo zapasowe normalne zamiast dojazdowki
2PQ: kierownica z poduszką powietrzną
1N1: wspomaganie kierownicy
3AF: prawe boczne lusterko: sferyczne, elektrycznie sterowane i podgrzewane
3BS: lewe boczne lusterko: asferyczne, elektrycznie sterowane i podgrzewane
T2F: wyposażenie dla silnika 028.C
3S0: bez roof rails/roof load rack
4UC: airbag dla kierowcy
5J0: bez tył spoiler
0G1: Przedłużenie okresu przeglĄdu
8AV: bez radio, z loudspeaker connections
8GL: alternator 120A
8FA: bez second battery
8RL: 6 głośniki (pasywne)
1LA: tarcze hamulcowe, front
3FD: electric sliding/pop-up szyberdach
3YB: kieszenie drzwiowe, front
1BA: standard suspension/shock absorption
Stan obecny:
Kilka fotek :
Ważniejsze naprawy i wydatki:
Wymiana rozrządu, oleje, filtry, itp.
opony zimowe 195/65R15 nałożone na ori alufelgi (listopad 2009)
pasek alternatora
świece żarowe sprawdzenie/wymiana
dywaniki gumowe
żarówki H4 100/90W
naprawa wiązki klapy tylnej (prowizorka została do dziś)
termostat Wahler (listopad 2009)
regulacja kąta wtrysku (luty 2010)
czyszczenie nastawnika (marzec 2010)
elektrozawór turbiny N75 Pierburg - nowy (kwiecień 2010)
kierunkowskaz przód Depo (wiosna 2010)
amortyzatory olejowe Monroe przód (wiosna 2010)
czyszczenie intercoolera i rur (lato 2010)
regeneracja napinacza paska alternatora (jesień 2010)
naprawa koła pasowego z tłumikiem drgań (jesień 2010)
wymiana przedniej szyby (październik 2011)
nowy akumulator Varta Blue 74Ah (październik 2011)
wymiana łożyska-poduszki amortyzatora (kwiecień 2012)
wymiana uszczelki chłodniczki oleju (wrzesień 2012)
wymiana mieszka ochronnego maglownicy (wrzesień 2012)
naprawa ABS i wymiana płynu hamulcowego (wrzesień 2012)
wymiana łożysk kół tylnych (listopad 2012)
wymiana tulei wahaczy przednich, sworzni zwrotnicy, tulei sanek, poduszek amortyzatorów przednich (październik 2013)
wymiana amortyzatorów tylnych MTS i tulei belki (październik 2013)
ustawienie geometrii zawieszenia (październik 2013)
wymiana osłon przegubów wewnętrznych (październik 2013)
wymiana szkła halogenu (kwiecień 2014)
wymiana przegubu napędowego (maj 2014)
naprawa podświetlania panelu nawiewu (czerwiec 2014)
wymiana obsad drążka stabilizatora, końcówek kierowniczych, ustawienie geometrii zawieszenia 3D (październik 2014)
Modyfikacje i dodatki:
pompa 11
wtryskiwacze 240 6 otworkowe
kolektor dolotowy z Leona Cupry BPX
kat out, egr out, wolna odma
chiptuning mojego autorstwa
skrzynia biegów FEC z Audi A4 B6 AWX
filtr paliwa z podgrzewaczem elektrycznym z Opla
hamulce Girling 60 tarcze 276x25
felgi aluminiowe 17-cali BSA 195 (CAM) rozmiar 7Jx17 ET35
opony: 2x Michelin Pilot Exalto 205/50ZR17 89W, 2x Dunlop Sp-Sport-9000
polerka komina
lampy tył Colour Edition
ksenon 5000K H3 w halogenach przeciwmgłowych
radio Kenwood KDC-4047UA
głośniczki Magnat 2-drożne na podszybiu
skrzynia basowa Magnat 30 cm 400W
wzmacniacz Carpower 350W
CB Uniden PRO 520XL + antena President Alaska (ML145)
kierownica S-line z Tiptronic
Modzenie Chip-Boxa:
Modyfikacja polega na zamontowaniu rezystorka między 2 a 3 pinem wtyczki nastawnika, oraz diody 1N4148 lub dwóch (2 diody = 1,2 bar) w szereg zasilania MAP-sensora 5V na płycie sterownika. Mój BOX zbudowałem na płytce, zastosowałem przekaźniki, całość włączana jest w razie potrzeby jednym włącznikiem. Mój sterownik ma numer 028 906 021 AP. W niektórych sterownikach da się zwiększyć doładowanie poprzez podmianę rezystora na płycie sterownika na takiego z większą rezystancją.
Nowe radio i test głośników - lepszy zostawiłem, gorszy sprzedałem:
Montaż ksenonów 5000K w halogeny przeciwmgłowe. Różnicę od razu widać:
A to taki mój pojazd alternatywny na gorsze drogi (błoto, łąki, lasy):
Wersja zimowa:
A tu taka mała zimowa przygoda. Dróżki pod śniegiem nie widać było.
Plany:
regeneracja głowicy - zrobione
FMIC
mocne sprzęgło
przyciemnić szyby
grill w czarny mat
zawieszenie 40/40 - zrobione
ABS naprawić - zrobione
tuleje dystansowe 20 mm ale najlepiej felgi 8J i ewentualnie dystansy
odnowić felgi oryginał 15 cali na zimę
mieszek dźwigni zmiany biegów - zrobione
głośniki w tylnych drzwiach, subwoofer w zabudowie bagażnika zamiast skrzyni
climatronic zamontować
zderzaki RS2 lub Cabrio lift, aby i jednocześnie FMIC zmieścić
lampy soczewki + ksenon + spryskiwacze
listwy boczne i lusterka w kolor nadwozia
oświetlenie wnętrza
ringi na zegary
i może jeszcze coś na co będzie ochota
Powyższe plany będę realizował jak czasu i funduszy wystarczy. Nie wykluczam (a prawdopodobnie tak będzie) dalszych modyfikacji silnika do ok. 180 KM.
I jeszcze kilka fotek:
Dzięki za obejrzenie i komentarze. Jak będą nowe fotki to wrzucę, a jak będę coś modził to napiszę.
Pozdrawiam <ok>
10 marca 2012r.
Założyłem sprężyny sportowe firmy AP-Sportfahrwerke. Obniżają 40/30. Ale coś mi się zdaje, że wyszło ciut niżej ale jest przyzwoicie. Poprzednio obniżony troszkę miałem tylko przód. Założyłem też letnie koła bo mam nadzieję, że wkrótce zawita wiosna. A oto kilka fotek:
22 marca 2012r.
Nadeszła pora na chiptuning. Program zrobiony przez PROCHIP Nałęczów zgodnie z moimi wymaganiami. Doładowanie 1,25 bar, dawka 48 mg. Lutowaniem zająłem się sam wraz z braciszkiem przy pomocy zwykłej lutownicy. Oczywiście zamontowane zostały podstawki.
Nie byłem na hamowni ale przy pomocy excela i wzorów których nauczyłem się na studiach, udało się oszacować moc auta na poziomie 124 KM i 255 Nm chociaż mam wrażenie, że jest więcej. Obliczenia na podstawie logów dynamicznych.
1 kwietnia 2012r - Tor Lublin.
[center][/center]
Maj 2012 - kilka fotek:
Listopad 2012 - montaż elektrycznie podgrzewanego filtra z Opla 1.7D i kolektora z 1.9TDI 160KM:
Chciałbym przedstawić Wam moje cztery kółka.
Audi posiadam od października 2009 roku. Jestem jego drugim właścicielem a pierwszym w Polsce. Samochód zastał sprowadzony z Belgii a dokładnie z Brukseli. Poprzedni właściciel bardzo dbał o niego i może spać spokojnie bo Audi trafiło w dobre ręce czyli do mnie i pozostanie jeszcze bardzo długo.
Na początek trochę danych o autku:
Audi 80 8C sedan wersja limitowana DESIGN
silnik 1.9 TDI 1Z 90KM 202Nm
rocznik 1995
przebieg 277 tys. km
lakier LY6P - ragusa (green metalic)
skrzynia CVC
100% bezwypadkowy, oryginalny lakier, jedynie połowa drzwi kierowcy była lakierowana
Wyposażenie:
2xElektryczne szyby
elektryczne lusterka (podgrzewane)
elektryczny szyberdach
1xAirbag, 2xpirotechniczne napinacze pasów
ABS
halogeny przeciwmgłowe
centralny zamek (w tylnych siedzeniach też)
autoalarm
immobilizer
obrotomierz
radio
hak
wspomaganie kierownicy
regulacja wysokości foteli przód
jasna tapicerka
podłokietnik z tyłu
oświetlenie dla każdego pasażera
oryginalne 10-ramienne felgi aluminiowe 7J15 ET37 z oponami 205/60
pełnowymiarowe aluminiowe koło zapasowe
hamulce tarczowe przód i tył
Niestety nie posiada klimatyzacji.
A teraz kody wyposażenia z wlepki w bagażniku:(niektóre nie zgadzają się z rzeczywistością)
X2A: kraj sprzedaży auta Belgium
B0A: zestaw komponentów bez wymagań co do warunków terenowych
C4K: cast aluminiowe felgi 6 1/2J x 16 offset 42 (1J0 601 025 AQ)
G0C: 5-biegowa ręczna skrzynia
H3C: opony 195/65 R 15 T (black)
J1A: akumulator380 A (64 Ah)
M2K: 4-cyl. turbo diesel eng. 1.9 L/66 kW TDIand MVEG 2 kod silnikowy T2F
Q1A: standardowe przednie fotele
1AC: anti-lock brake system (ABS)
1G3: Kolo zapasowe normalne zamiast dojazdowki
2PQ: kierownica z poduszką powietrzną
1N1: wspomaganie kierownicy
3AF: prawe boczne lusterko: sferyczne, elektrycznie sterowane i podgrzewane
3BS: lewe boczne lusterko: asferyczne, elektrycznie sterowane i podgrzewane
T2F: wyposażenie dla silnika 028.C
3S0: bez roof rails/roof load rack
4UC: airbag dla kierowcy
5J0: bez tył spoiler
0G1: Przedłużenie okresu przeglĄdu
8AV: bez radio, z loudspeaker connections
8GL: alternator 120A
8FA: bez second battery
8RL: 6 głośniki (pasywne)
1LA: tarcze hamulcowe, front
3FD: electric sliding/pop-up szyberdach
3YB: kieszenie drzwiowe, front
1BA: standard suspension/shock absorption
Stan obecny:
Kilka fotek :
Ważniejsze naprawy i wydatki:
Wymiana rozrządu, oleje, filtry, itp.
opony zimowe 195/65R15 nałożone na ori alufelgi (listopad 2009)
pasek alternatora
świece żarowe sprawdzenie/wymiana
dywaniki gumowe
żarówki H4 100/90W
naprawa wiązki klapy tylnej (prowizorka została do dziś)
termostat Wahler (listopad 2009)
regulacja kąta wtrysku (luty 2010)
czyszczenie nastawnika (marzec 2010)
elektrozawór turbiny N75 Pierburg - nowy (kwiecień 2010)
kierunkowskaz przód Depo (wiosna 2010)
amortyzatory olejowe Monroe przód (wiosna 2010)
czyszczenie intercoolera i rur (lato 2010)
regeneracja napinacza paska alternatora (jesień 2010)
naprawa koła pasowego z tłumikiem drgań (jesień 2010)
wymiana przedniej szyby (październik 2011)
nowy akumulator Varta Blue 74Ah (październik 2011)
wymiana łożyska-poduszki amortyzatora (kwiecień 2012)
wymiana uszczelki chłodniczki oleju (wrzesień 2012)
wymiana mieszka ochronnego maglownicy (wrzesień 2012)
naprawa ABS i wymiana płynu hamulcowego (wrzesień 2012)
wymiana łożysk kół tylnych (listopad 2012)
wymiana tulei wahaczy przednich, sworzni zwrotnicy, tulei sanek, poduszek amortyzatorów przednich (październik 2013)
wymiana amortyzatorów tylnych MTS i tulei belki (październik 2013)
ustawienie geometrii zawieszenia (październik 2013)
wymiana osłon przegubów wewnętrznych (październik 2013)
wymiana szkła halogenu (kwiecień 2014)
wymiana przegubu napędowego (maj 2014)
naprawa podświetlania panelu nawiewu (czerwiec 2014)
wymiana obsad drążka stabilizatora, końcówek kierowniczych, ustawienie geometrii zawieszenia 3D (październik 2014)
Modyfikacje i dodatki:
pompa 11
wtryskiwacze 240 6 otworkowe
kolektor dolotowy z Leona Cupry BPX
kat out, egr out, wolna odma
chiptuning mojego autorstwa
skrzynia biegów FEC z Audi A4 B6 AWX
filtr paliwa z podgrzewaczem elektrycznym z Opla
hamulce Girling 60 tarcze 276x25
felgi aluminiowe 17-cali BSA 195 (CAM) rozmiar 7Jx17 ET35
opony: 2x Michelin Pilot Exalto 205/50ZR17 89W, 2x Dunlop Sp-Sport-9000
polerka komina
lampy tył Colour Edition
ksenon 5000K H3 w halogenach przeciwmgłowych
radio Kenwood KDC-4047UA
głośniczki Magnat 2-drożne na podszybiu
skrzynia basowa Magnat 30 cm 400W
wzmacniacz Carpower 350W
CB Uniden PRO 520XL + antena President Alaska (ML145)
kierownica S-line z Tiptronic
Modzenie Chip-Boxa:
Modyfikacja polega na zamontowaniu rezystorka między 2 a 3 pinem wtyczki nastawnika, oraz diody 1N4148 lub dwóch (2 diody = 1,2 bar) w szereg zasilania MAP-sensora 5V na płycie sterownika. Mój BOX zbudowałem na płytce, zastosowałem przekaźniki, całość włączana jest w razie potrzeby jednym włącznikiem. Mój sterownik ma numer 028 906 021 AP. W niektórych sterownikach da się zwiększyć doładowanie poprzez podmianę rezystora na płycie sterownika na takiego z większą rezystancją.
Nowe radio i test głośników - lepszy zostawiłem, gorszy sprzedałem:
Montaż ksenonów 5000K w halogeny przeciwmgłowe. Różnicę od razu widać:
A to taki mój pojazd alternatywny na gorsze drogi (błoto, łąki, lasy):
Wersja zimowa:
A tu taka mała zimowa przygoda. Dróżki pod śniegiem nie widać było.
Plany:
regeneracja głowicy - zrobione
FMIC
mocne sprzęgło
przyciemnić szyby
grill w czarny mat
zawieszenie 40/40 - zrobione
ABS naprawić - zrobione
tuleje dystansowe 20 mm ale najlepiej felgi 8J i ewentualnie dystansy
odnowić felgi oryginał 15 cali na zimę
mieszek dźwigni zmiany biegów - zrobione
głośniki w tylnych drzwiach, subwoofer w zabudowie bagażnika zamiast skrzyni
climatronic zamontować
zderzaki RS2 lub Cabrio lift, aby i jednocześnie FMIC zmieścić
lampy soczewki + ksenon + spryskiwacze
listwy boczne i lusterka w kolor nadwozia
oświetlenie wnętrza
ringi na zegary
i może jeszcze coś na co będzie ochota
Powyższe plany będę realizował jak czasu i funduszy wystarczy. Nie wykluczam (a prawdopodobnie tak będzie) dalszych modyfikacji silnika do ok. 180 KM.
I jeszcze kilka fotek:
Dzięki za obejrzenie i komentarze. Jak będą nowe fotki to wrzucę, a jak będę coś modził to napiszę.
Pozdrawiam <ok>
10 marca 2012r.
Założyłem sprężyny sportowe firmy AP-Sportfahrwerke. Obniżają 40/30. Ale coś mi się zdaje, że wyszło ciut niżej ale jest przyzwoicie. Poprzednio obniżony troszkę miałem tylko przód. Założyłem też letnie koła bo mam nadzieję, że wkrótce zawita wiosna. A oto kilka fotek:
22 marca 2012r.
Nadeszła pora na chiptuning. Program zrobiony przez PROCHIP Nałęczów zgodnie z moimi wymaganiami. Doładowanie 1,25 bar, dawka 48 mg. Lutowaniem zająłem się sam wraz z braciszkiem przy pomocy zwykłej lutownicy. Oczywiście zamontowane zostały podstawki.
Nie byłem na hamowni ale przy pomocy excela i wzorów których nauczyłem się na studiach, udało się oszacować moc auta na poziomie 124 KM i 255 Nm chociaż mam wrażenie, że jest więcej. Obliczenia na podstawie logów dynamicznych.
1 kwietnia 2012r - Tor Lublin.
[center][/center]
Maj 2012 - kilka fotek:
Listopad 2012 - montaż elektrycznie podgrzewanego filtra z Opla 1.7D i kolektora z 1.9TDI 160KM:
Ostatnio zmieniony 29 sty 2015, 21:40 przez rafal9h10, łącznie zmieniany 24 razy.
Jak do tej pory samochód większych problemów mi nie robi. Ale wiadomo, że lata robią swoje więc naprawy od czasu do czasu muszę wykonać. Na drodze owszem, odwdzięcza się, jak poproszę o 200 to jest 200 i nie trzeba długo prosić.
Dzisiaj po południu zacząłem zakładać sprężyny 40/30 firmy AP-Sportfahrwerk. Na jutro zostało mi jeszcze tylne lewe koło.
I pewnie założę już letnie koła, bo coraz cieplej się robi.
Po robocie będą nowe fotki.
Dzisiaj po południu zacząłem zakładać sprężyny 40/30 firmy AP-Sportfahrwerk. Na jutro zostało mi jeszcze tylne lewe koło.
I pewnie założę już letnie koła, bo coraz cieplej się robi.
Po robocie będą nowe fotki.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia