[b4 2.0 ABT] Zawieszenie 60/40 czy 40/40.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 paź 2011, 18:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[b4 2.0 ABT] Zawieszenie 60/40 czy 40/40.
Witam jestem nowym klubowiczem, posiadam Audi 80 Sedan, w wersji silnikowej ABT
Zamierzam na wiosnę wymienić seryjny zawias, na sport.
Czy przy zawieszeniu 60/40, będę w stanie jeździć na co dzień. Nie wiem czy przy takim obniżeniu przejdę przez policjanta, czy nie będzie przycierało o nadkola, czy dam radę skręcac
Jak wygląda kwestia nierówności drogi, dziur, których w naszym kraju niestety jest sporo. Obecnie 195/65/15 na przodzie, tył 205/60/15.
Proszę o sugestie dotyczące 60/40, 40/40. Od waszej pomocy będzie zależało jaki zawias kupię.
Zamierzam na wiosnę wymienić seryjny zawias, na sport.
Czy przy zawieszeniu 60/40, będę w stanie jeździć na co dzień. Nie wiem czy przy takim obniżeniu przejdę przez policjanta, czy nie będzie przycierało o nadkola, czy dam radę skręcac
Jak wygląda kwestia nierówności drogi, dziur, których w naszym kraju niestety jest sporo. Obecnie 195/65/15 na przodzie, tył 205/60/15.
Proszę o sugestie dotyczące 60/40, 40/40. Od waszej pomocy będzie zależało jaki zawias kupię.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2012, 23:12 przez Chojnas1946, łącznie zmieniany 1 raz.
Chojnas1946, ja nawet zima poruszam sie na zawiasie 60/40 i według mnie to poprawa serii (czyli auto wygląda lepiej, prowadzi się lepiej lecz nie przeszkadza to w codziennej jezdzie na wyzej napisanym przez ciebie kole). Pytanie tylko czy masz zamiar zmienic tylko spręzyny czy amory tez. Jesli zmienisz sprezyny i amortyzatory to pewnie bedzie delikatnie nizej niz przy samych sprezynach i troche bardziej twardo (wiem bo na samym poczatku mialem seryjne amory teraz mam wszystko sportowe)
Chojnas1946, zakładajac zawieszenie tzw Sportowe nie tylko obnizasz zawieszenie o dana wartosc, ale takze usztywniasz go, powodujac ze przy np. komplecie pasazerówna pokładzie niec nie ma prawa ci trzec (CHYBA ze masz bardzo szerokie koła wystajace poza obrys nadwozia)
przy kołach 15" komfort troche ucierpi ale takie sa uroki sportowych zawieszen
Co do "przejeżdżania policjantów" to wszystko zalezy od tego z jak "wysoki" (rangą) jest ten policjant, i z jaką predkoscia bedziesz go najezdzał. oczywistym jest ze bedziesz to musiał robic troche wolniej, ostrozniej, dokladniej, niz na standardowym zawieszeniu.
przy kołach 15" komfort troche ucierpi ale takie sa uroki sportowych zawieszen
Co do "przejeżdżania policjantów" to wszystko zalezy od tego z jak "wysoki" (rangą) jest ten policjant, i z jaką predkoscia bedziesz go najezdzał. oczywistym jest ze bedziesz to musiał robic troche wolniej, ostrozniej, dokladniej, niz na standardowym zawieszeniu.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
padlem :mrgreen:Lucazzz pisze:bedziesz to musiał robic troche wolniej, ostrozniej, dokladniej, niz na standardowym zawieszeniu.
Chojnas1946, napisz czy 15" o jakich piszesz maja standartowe szeroksoci i ET?
z reszta wazne czy nie wystaja za blotnik, jezeli nie to wszystko bedzie gralo, ja nie na tak szerokich laciach jezdzielm przy nizszym zaiwasie i nic nie obcieralo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 paź 2011, 18:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Wielkie dzięki za odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwość założenia samych sprężyn -60 przód, -40 tył na seryjne amortyzatory, jeśli tak, jak będzie wyglądała kwestia obniżenia ( czy o tyle samo co na sportowych amortyzatorach ), jak zmieni się komfort, czy nie będzie dobijało na dziurach. Pytanie zadaje, ponieważ ceny dobrego zawieszenia niestety przerastają na chwilę obecną mój zasób, a mam jeszcze więcej planów na mody. A chcę w końcu posadzić moją motorówkę )
Pozdrawiam, szacunek dla osób, które dzielą się ze mną wiedzą.
Pozdrawiam, szacunek dla osób, które dzielą się ze mną wiedzą.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
osobiscie jezdzilem na -50 przy seryjnym amortyzatorze i wielkich cudow nie bylo, fakt po zalozeniu amora ze skroconym skokiem bylo sztywniej i przyjemniej, ale nie narzekalem na seryjny... przestroga co do zakladania sportowego amora na sportowa sprezyna ponizej -40 raczej odnosi sie jedynie do kwestii szybszego zuzycia sie seryjnego amora, a nie do samego odczucia braku komfortu, choc napewno sie on zmniejszy co do serii
ja też się wypowiem na ten temat bo w sumie pojeździłem na sportowym zawieszeniu
moim zdaniem to jest tak sportowe ładny wygląd dobrze się trzyma ale o komforcie mogłem zapomnieć na naszych drogach miałem zawieche -60/-40 ori amorki twarda była i pięknie wyglądała ale 2 razy na rok musiałem wymieniaćx chociaż jednego amora z przodu i w końcu doszedłem do wniosku że jednak założę seryjne zawieszenie i tak zrobiłem i jestem zadowolony wygląd oczywiście się zmienił na gorszę oczywiście ale za to komfort dużo dużo lepszy
jeśli Chojnas1946 był byś zainteresowany mam springi witec -40 na przód
moim zdaniem to jest tak sportowe ładny wygląd dobrze się trzyma ale o komforcie mogłem zapomnieć na naszych drogach miałem zawieche -60/-40 ori amorki twarda była i pięknie wyglądała ale 2 razy na rok musiałem wymieniaćx chociaż jednego amora z przodu i w końcu doszedłem do wniosku że jednak założę seryjne zawieszenie i tak zrobiłem i jestem zadowolony wygląd oczywiście się zmienił na gorszę oczywiście ale za to komfort dużo dużo lepszy
jeśli Chojnas1946 był byś zainteresowany mam springi witec -40 na przód