Witam z racji tego że zaczła mi od dłuższego czasu powoli cieknąć chłodnica wody postanowiłem zrobić opis co i jak Robiłem to pierwszy raz 8-) jakoś poszło
UWAGA: W moim opisie trzeba było rozszczelnić chłodnice klimy
Czemu :?: Wszystko opisane Miłej lektury <ok>
Wybór padł na firmę Thermotec 2 lata gwarancji koszt 300zł z wysyłką
A więc tak odkręcamy śruby mocujące wentylatory z chłodnicą jedna ze śrub jest dłuższa bo do niej jest zamocowany przewód z klimy
Później dodatkowe śruby mocujące chłodnice z pasem przednim
Następnie 3 śruby co przykręcają pas przedni oraz dwie po środku pasa przedniego
i jedna na samym dole
Następnie po zdjęciu pasa przedniego zostały jeszcze dwie śruby co skręcają
chłodnice wody z chłodnicą klimatyzacji
Te czynności można wykonać bez większych problemów następnie musiałem zdjąć osłonę
dolną silnika zdjołem też zderzak przedni oraz dokręciłem lamy dla lepszego pola manewru żeby było lepsze dojście do dalszego demontażu.
Po zdjęciu osłony spuszczamy płyn chłodniczy
Odkręcamy przewody 4szt
Teraz odkręcamy mocowania chłodnicy gdzie też jest skręcona z nimi chłodnica klimy
Tutej wystąpił mały problem bo było tak zapieczone że ukręciłem śrubę z podkładką gumową po wyciągnięciu rozwierciłem i dałem śrubę na wylot przez podkładkę
UWAGA Chłodnica Klimy
Musiałem rozszczelnić chłodnicę klimy ponieważ nie było mozliwości wyciągnięcia wentylatorów bo przeszkadzał przewód z klimy.Wentylatory po odkręceniu przewodu ciągniemy do góry są wsuwane w takie zaczepy u dołu chłodnicy wody
Po wyciągnięciu wentylatorów wyciągamy chłodnicę wody jeszcze ori.
Wkładamy nową i skręcamy po kolei od końca.Sprawdzamy wszystkie węże czy dobrze skręcone zalewamy układ płynem po odpowietrzeniu dolewamy do odpowiedniego stanu.
Zapraszam do komentowania wszystkie opinie mile widziane
Może jakieś knify w sprawie wyciągnięcia chłodnicy żeby nie trza było rozszczelniać klimy najlepiej to zrobić przed nabiciem na nowo lub jechać i spuścić czynnik chłodzący.
Mam nadzieje że rozjaśniłem komuś z Was jak wygląda sprawa z wymianą chłodnicy i pomorze ten opis jak się do tego zabrać.Czynności można wykonać w różnej kolejności zależy jak ktoś do tego podejdzie
[B4 1Z] Wymiana chłodnicy wody (1.9 tdi z klimatyzacją)
[B4 1Z] Wymiana chłodnicy wody (1.9 tdi z klimatyzacją)
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2014, 16:11 przez joandaw, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
podłączę się do tematu, bo chyba jest pokrewny . Zauważyłem, że gdy włączą się wentylatory chłodnicy to odczuwam dodatkowe wibracje w aucie. Z racji, że w autku jest klima, to chyba były intensywnie eksploatowane i albo łożyska wiatraków zrobiły się kwadratowe, albo odleciał ciężarek wyważający śmigło.
Może któryś z kolegów rozwiązał podobny problem? Czy da się to jakoś naprawić? Zmienić łożyska, może wyważyć? Jeśli nie, to czy takie wentylatory podejdą od innego silnika, czy muszą być od 1Z? Chciałbym wymienić sam silnik ze śmigłem i nie ruszać obudowy wentylatorów. Może pasują od auta bez klimatyzacji, wówczas by były mniej zużyte?
podłączę się do tematu, bo chyba jest pokrewny . Zauważyłem, że gdy włączą się wentylatory chłodnicy to odczuwam dodatkowe wibracje w aucie. Z racji, że w autku jest klima, to chyba były intensywnie eksploatowane i albo łożyska wiatraków zrobiły się kwadratowe, albo odleciał ciężarek wyważający śmigło.
Może któryś z kolegów rozwiązał podobny problem? Czy da się to jakoś naprawić? Zmienić łożyska, może wyważyć? Jeśli nie, to czy takie wentylatory podejdą od innego silnika, czy muszą być od 1Z? Chciałbym wymienić sam silnik ze śmigłem i nie ruszać obudowy wentylatorów. Może pasują od auta bez klimatyzacji, wówczas by były mniej zużyte?