[b2 1.6D] Jakie modyfikacje dla silnika - turbo ?
[b2 1.6D] Jakie modyfikacje dla silnika - turbo ?
Witam,
Wiem, ze na inny forach porusza sie ten temat ale jeszcze nigdy nie doszlismy do zadnych kontruktywnych wnioskow. Chodzi o dolozenie turbiny do B2 1.6D. Jedni twierdza ze trzeba wymienic pol silnika. Inni, ze wystarczy doprowadzic chlodzenie i pojechali. Moze Wy macie jakies doswiadczenia jak sprawdzaja sie takie rozwiazania na wolnossacych silnikach i czy koszt nie przewyzszy wartosci calego auta.
Pozdrawiam
Wiem, ze na inny forach porusza sie ten temat ale jeszcze nigdy nie doszlismy do zadnych kontruktywnych wnioskow. Chodzi o dolozenie turbiny do B2 1.6D. Jedni twierdza ze trzeba wymienic pol silnika. Inni, ze wystarczy doprowadzic chlodzenie i pojechali. Moze Wy macie jakies doswiadczenia jak sprawdzaja sie takie rozwiazania na wolnossacych silnikach i czy koszt nie przewyzszy wartosci calego auta.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 14:27 przez yopu, łącznie zmieniany 1 raz.
chłodzenie ?? o IC ci chodzi ?
Smarowanie turbiny tez by sie zdało .
Jesli moge to przedstawie ci to na przykładzie Mercedesa (na nich lepiej sie znam)
Silnik turbo w 90% był inny od wolnossacej jednostki.
Wieksze kanały w bloku głowicy, grubsze denka tłoków.
Ale znajomi załozyli do 3 litrowego starego silnika turbo ..efekt ... burzaaaaa
Niestety zanim urbina wykonczyla silnik to chlopaki wykonczyli turbine -zassała duzo wody błota i piasku .....
Ogolnie taniej wychodzi załozenie gotowego silnika.. tym bardziej ze czesci do grupy VAGa sa ogolnodostepne i jest ich duzo.. Najlepiej znalesc do tego całego dawce zeby na spokojnie wszystko przekładac
Smarowanie turbiny tez by sie zdało .
Jesli moge to przedstawie ci to na przykładzie Mercedesa (na nich lepiej sie znam)
Silnik turbo w 90% był inny od wolnossacej jednostki.
Wieksze kanały w bloku głowicy, grubsze denka tłoków.
Ale znajomi załozyli do 3 litrowego starego silnika turbo ..efekt ... burzaaaaa
Niestety zanim urbina wykonczyla silnik to chlopaki wykonczyli turbine -zassała duzo wody błota i piasku .....
Ogolnie taniej wychodzi załozenie gotowego silnika.. tym bardziej ze czesci do grupy VAGa sa ogolnodostepne i jest ich duzo.. Najlepiej znalesc do tego całego dawce zeby na spokojnie wszystko przekładac
Lepszym rozwiązaniem będzie kupienie drugiego silnika już z turbem. Jeśli dobrze kojarzę, to silniki z turbem miały chyba troszkę inne tłoki oraz jakieś dysze natrysku oleju na tłok od spodu. Myślę, że dobre efekty przyniesie wstawienie wolnossącego silnika 1.9, kilkanaście kucy więcej i niutków a koszta mniejsze.
- Rafalski82
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 lis 2006, 07:45
- Lokalizacja: Warszawa
Ja to się zawsze zastanawiam jak to ludzie myślą, ktoś ma silnik 1,6 dołoży do tego turbo i auto będzie miało parametry 1,8 lub 2,0 i jeszcze trzeba wyłożyć na to trochę kasy.
Więc moje pytanie jest takie czy nie lepiej jest sprzedać 1,6 i dołożyć tą kasę z turbo i kupić 1,8 lub 2,0.
Myśle że takie 1,8 czy 2,0 lepiej będzie chodziło niż 1,6 z dołożonym turbo, ale to jest moje zdanie.
Więc moje pytanie jest takie czy nie lepiej jest sprzedać 1,6 i dołożyć tą kasę z turbo i kupić 1,8 lub 2,0.
Myśle że takie 1,8 czy 2,0 lepiej będzie chodziło niż 1,6 z dołożonym turbo, ale to jest moje zdanie.
- Rafalski82
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 lis 2006, 07:45
- Lokalizacja: Warszawa
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
luvia, masz serie, tzn 80KM, czy podłubane coś by lepiej jeździł ? Jakie ciśnienie doładowania i dawka (dymna czy bezdymna) ? Turbo to coś pokroju Garrett T2, czy może Garrett T3 ?
Jeśli JK nadal żyje po 7 latach jazdy z turbosprężarką, to znaczy że masz nie więcej mocy niż w seryjnym SB, inaczej by najprawdopodobniej padł
Jeśli JK nadal żyje po 7 latach jazdy z turbosprężarką, to znaczy że masz nie więcej mocy niż w seryjnym SB, inaczej by najprawdopodobniej padł
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
1,6 TD
Od lutego 2005 do marca 2009 jeździłem tym MUTANTEM na oleju 15W40 - zużywał go do 1 litra (cena ok 9 zł za litr na tysiąc) na 1000 km więc musiałem zawsze kontrolować jego poziom i dolewać świeżego. Przyzwyczaiłem się Ale w końcu mechanik zauważył małe pęknięcie głowicy przy pierwszym wtryskiwaczu. Zaproponował wymianę głowicy - koszt 1000 zł. Kiedy siągną głowicę powiedział że na cylindrach są szczerby i dalej będzie olej wpierdzielać chyba że zrobimy szlif. Odechciało mi sie remontu, auta nie miałem 1 miesiąc, ale już było rozebrane, ciężko było się wycofać i może taniej byłoby wymienić na nowy silnik ale czy lepiej? Szlif cylindrów nowe nadwymiarowe tłoki, nowe pierścienie, nowa głowica i nowa chłodnica przy okzji - 3500 zł wydałem. O tym, że to był kiedyś benzyniak z gazem a teraz to diesel JK (bo takie ma oznaczenie na bloku silnika), który nie powinien mieć turbo a ma dowiedziałem się od mechanika - który nie mógł się nadziwić Remont robiłem przy przebiegu 331000 km (pewnie miał z milion a kupiłem go z przebiegiem 265 tys ). Teraz mam ok 380 000 i mam olej 10W40 którego nie bieże, i mogę na 5 biegu z pięcioma pasażerami pod górkę wjeżdżać bez redukcji na niższe biegi a wcześniej to mi motor zdychał (tak więc ciśnienie niezłe). Ile ma teraz KM nie wiem ale fajnie się jeździ Teraz go troche pomalowałem, zakonserwowałem, zrobiłem zawieszenie obszyłem kierownicę skórą i kupiłem alufelgi - wariat ze mnie:) POZDRAWIAM
[ Dodano: 2012-02-24, 12:36 ]
Acha i jeszcze będę montował lusterka elektryczne:)
[ Dodano: 2012-02-24, 12:36 ]
Acha i jeszcze będę montował lusterka elektryczne:)
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: