[B4 all] Ile płynu do wspomagania i jaki?
[B4 all] Ile płynu do wspomagania i jaki?
Witam wszystkich!
Kupiłem taki płyn do wspomagania http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=250784639 Czy będzie się nadawał do Audi 80 B4 2.0 ABT z 1994 roku? I drugie pytanko, czy litr wystarczy aby wymienić w całości płyn wspomagania?
Pozdrawiam,
MT
Kupiłem taki płyn do wspomagania http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=250784639 Czy będzie się nadawał do Audi 80 B4 2.0 ABT z 1994 roku? I drugie pytanko, czy litr wystarczy aby wymienić w całości płyn wspomagania?
Pozdrawiam,
MT
Ostatnio zmieniony 01 paź 2007, 19:45 przez emto, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Witam ponownie!
Całkiem przypadkiem wszedłem w posiadanie mineralengo, zielonego oleju do wspomagania FEBI M6162. Poradźcie co zrobić:
- czy lepiej dolać FEBI do tego oleju, na którym jeżdżę, dodam, iż nie wiem jaki tam jest wlany olej, na pewno zielony, (czy w taki przypadku może zajść jakaś nieprzewidywalna reakcja?)
- czy bezpieczniej będzie calkowicie wymienić olej i mieć pewność, że całość jest jednego rodzaju.
Moje pytanie wzięło się stąd, że FEBI jest już otwarte, natomiast olej który kupiłem na Allegro jest nowy i fabrycznie zamknięty.
PS> Kiedy powinno sprawdzać się poziom oleju silnikowego? Przed jazdą, na zimno, czy na ciepło, po zgaszeniu silnika? Pytam, bo spotkałem się z dwoma opiniami na ten temat.
Pozdrawiam,
Marek
Całkiem przypadkiem wszedłem w posiadanie mineralengo, zielonego oleju do wspomagania FEBI M6162. Poradźcie co zrobić:
- czy lepiej dolać FEBI do tego oleju, na którym jeżdżę, dodam, iż nie wiem jaki tam jest wlany olej, na pewno zielony, (czy w taki przypadku może zajść jakaś nieprzewidywalna reakcja?)
- czy bezpieczniej będzie calkowicie wymienić olej i mieć pewność, że całość jest jednego rodzaju.
Moje pytanie wzięło się stąd, że FEBI jest już otwarte, natomiast olej który kupiłem na Allegro jest nowy i fabrycznie zamknięty.
PS> Kiedy powinno sprawdzać się poziom oleju silnikowego? Przed jazdą, na zimno, czy na ciepło, po zgaszeniu silnika? Pytam, bo spotkałem się z dwoma opiniami na ten temat.
Pozdrawiam,
Marek
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Szczerze mówiąc to ten z allegro ma inny numer katalogowy tj. G 004 000, a zalecany przez producenta ma numer G 002 000. Natomiast po sprawdzeniu na stronie Febi okazuje się, że oba numerki są zamienne. Ale w opisie stoi jak byk, że to olej syntetyczny, a nie mineralny. Im dłużej to wszystko sprawdzam, tym jestem głupszy . Na zbiorniczku pisze wyraźnie: only mineral oil VW G 002 000. Może ktoś bardziej obeznany w tym temacie rozwiąże wątpliwości.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
no właśnie a skoro fabryka pisze only mineral to nie kombinuj z syntetykiem. Taka moja skromna sugestia, a co do dolewek to najpierw sprawdź gdzie są wycieki bo dolewanie nie rozwiązuje problemu, Co do wymiany wlej mineralny, wchodzi go niecały litr. Ja tam nie patrze na jakies cyferki katalogowe, ma byc mineralny do układu kierowniczego, to kupiłem Mobil 1 ATF i po sprawie, jeżdze do dziś i wszystko ok.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 560
- Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
- Imię: Jacek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
G 004 000, a zalecany przez producenta ma numer G 002 000Danek pisze:Natomiast po sprawdzeniu na stronie Febi okazuje się, że oba numerki są zamienne. Ale w opisie stoi jak byk, że to olej syntetyczny, a nie mineralny. Im dłużej to wszystko sprawdzam, tym jestem głupszy
mozna mieszac bez problemu!!!! info z ASO
Ja mam auto z 1993 roku i oryginalnie zalewany jest olejem mineralnym. Nawet jest taka uwaga na zbiorniczku by wlewać mineralny.irass1 pisze:Ja Zalałem febi S6161 bo to jest katakogowy odpowiednik G 002 000 podobno od 1993 w górę zalewane były auta Syntetykiem , i nie tylko w jednym punkcie się pytałem :mrgreen: .
Zresztą Syntetic to lepszy fluid od minerala jak wiadomo mniej "agresywny" .
Robię więc tak: nie bawię sie w dolewanie FEBI M6162, tylko wymieniam cały olej na ten z Allegro G 004 000 M2. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=250784639 mam 1 litr, powinien wystarczyć.
Jak to zrobić, czytałem. Należy najpierw wypompować płyn ze zbiorniczka, następnie odkręcić przewód i ruszając kierownicą spuścić resztę.
Jeśli macie jakieś uwagi, chętnie wysłucham.
Marek
Jak to zrobić, czytałem. Należy najpierw wypompować płyn ze zbiorniczka, następnie odkręcić przewód i ruszając kierownicą spuścić resztę.
Jeśli macie jakieś uwagi, chętnie wysłucham.
Marek