[A4 ADR] Poszarpuje na LPG
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[A4 ADR] Poszarpuje na LPG
Witam
Pacjent to moja A4 z silnikiem 1,8 20v ADR który występował również w B4 cabrio z tego co kojarzę.
Instalacja LPG sekwencyjna, stag 300.
Jakiś czas temu pojawił mi się mały problem poszarpywania na LPG. Nie występuje to cały czas, ale strasznie mnie denerwuje. Najbardziej jest to odczuwalne podczas jednostajnej jazdy na przykład 90km/h, jest takie delikatne szarpnięcie jakby nie przepalił na jeden albo dwa cylindry.
Pogoda nie ma znaczenia. Zaczęło się to co prawda w mrozy, ale teraz przy cieplejszej pogodzie również występuje.
Odczuwalne jest raczej na rozgrzanym silniku. Na PB nie zauważyłem tego problemu. Jechałem ostatnio w dłuższą trasę gdzie przez długi okres mogłem jechać jednostajną prędkością. Na LPG szarpnięcie pojawiało się co 2-3 km, czasem częściej. Po przerzuceniu na PB na odcinku 2 razy po 10km nie pojawiło się nic, wnioskuję z tego że problem występuje tylko na LPG. Dodam jeszcze że komp ani razu nie przerzucił mnie samoczynnie na PB jak to czasem się zdarza gdy coś szwankuje z LPG.
Wszystkie filtry wymieniane są na bieżąco. Ostatnio przed wizytą u gazownika wymieniłem filtr powietrza, oba filtry LPG oraz świece. Na poszarpywanie nie miało to jednak znaczenia. Gazownik sprawdził też działanie LPG. Od strony kompa wszystko wyglądało ok. Mapa LPG była w idealnym stanie. Na wykresie nie było żadnych "kropek" wokół linii wykresu wskazujących na jakieś odchyły od normy. Wtryski też ponoć pracują dobrze. Sonda lambda ponoć też dobrze pracuje.
Spalanie mam w normie a po wymianie świec nawet jak by trochę spadło, bo ostatnio przy jeździe na dłuższych odcinkach (w sumie jakieś 1000km ale nie jednorazowo) spalanie wyszło mi w granicach 8,5l LPG + PB co moim zdaniem jest wynikiem dobrym.
Wolne obroty trzyma bardzo dobrze.
VAG wywala tylko jeden błąd 561 wskazujący na niedobranie składu mieszanki. Ostatnio jak sprawdzałem był to błąd sporadyczny.
Nie wiem jeszcze jak dokładnie sprawa wygląda z przewodami WN. Z tego co jednak sprawdziłem to w nocy nic się nie błyska, przy mocnym obciążaniu silnika typu 5bieg 50km/h i pedał do podłogi silnik przyśpieszał jednostajnie, bez problemów zarówno na PB i LPG.
Wiem że przydałoby się jeszcze zrobić logi dynamiczne do czego zbieram się jak tylko znajdę chwilę wolnego i jakiegoś kupla do pomocy. Macie może jakieś pomysły co by tu jeszcze sprawdzić samemu w wolnej chwili?
Pacjent to moja A4 z silnikiem 1,8 20v ADR który występował również w B4 cabrio z tego co kojarzę.
Instalacja LPG sekwencyjna, stag 300.
Jakiś czas temu pojawił mi się mały problem poszarpywania na LPG. Nie występuje to cały czas, ale strasznie mnie denerwuje. Najbardziej jest to odczuwalne podczas jednostajnej jazdy na przykład 90km/h, jest takie delikatne szarpnięcie jakby nie przepalił na jeden albo dwa cylindry.
Pogoda nie ma znaczenia. Zaczęło się to co prawda w mrozy, ale teraz przy cieplejszej pogodzie również występuje.
Odczuwalne jest raczej na rozgrzanym silniku. Na PB nie zauważyłem tego problemu. Jechałem ostatnio w dłuższą trasę gdzie przez długi okres mogłem jechać jednostajną prędkością. Na LPG szarpnięcie pojawiało się co 2-3 km, czasem częściej. Po przerzuceniu na PB na odcinku 2 razy po 10km nie pojawiło się nic, wnioskuję z tego że problem występuje tylko na LPG. Dodam jeszcze że komp ani razu nie przerzucił mnie samoczynnie na PB jak to czasem się zdarza gdy coś szwankuje z LPG.
Wszystkie filtry wymieniane są na bieżąco. Ostatnio przed wizytą u gazownika wymieniłem filtr powietrza, oba filtry LPG oraz świece. Na poszarpywanie nie miało to jednak znaczenia. Gazownik sprawdził też działanie LPG. Od strony kompa wszystko wyglądało ok. Mapa LPG była w idealnym stanie. Na wykresie nie było żadnych "kropek" wokół linii wykresu wskazujących na jakieś odchyły od normy. Wtryski też ponoć pracują dobrze. Sonda lambda ponoć też dobrze pracuje.
Spalanie mam w normie a po wymianie świec nawet jak by trochę spadło, bo ostatnio przy jeździe na dłuższych odcinkach (w sumie jakieś 1000km ale nie jednorazowo) spalanie wyszło mi w granicach 8,5l LPG + PB co moim zdaniem jest wynikiem dobrym.
Wolne obroty trzyma bardzo dobrze.
VAG wywala tylko jeden błąd 561 wskazujący na niedobranie składu mieszanki. Ostatnio jak sprawdzałem był to błąd sporadyczny.
Nie wiem jeszcze jak dokładnie sprawa wygląda z przewodami WN. Z tego co jednak sprawdziłem to w nocy nic się nie błyska, przy mocnym obciążaniu silnika typu 5bieg 50km/h i pedał do podłogi silnik przyśpieszał jednostajnie, bez problemów zarówno na PB i LPG.
Wiem że przydałoby się jeszcze zrobić logi dynamiczne do czego zbieram się jak tylko znajdę chwilę wolnego i jakiegoś kupla do pomocy. Macie może jakieś pomysły co by tu jeszcze sprawdzić samemu w wolnej chwili?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Aha, dodam jeszcze że przy jeździe na autostradzie z prędkościami powyżej 120km/h też jakoś nie zauważyłem tych szarpnięć. Być może nie występowały lub ich nie odczułem.
Generalnie skłaniam się ku problemowi z układem WN czyli kable bądź cewki. Wiem że podczas pracy na LPG układ jest bardziej obciążony bo LPG potrzebuje wyższego napięcia - coś takiego mówił mi gazownik. Pytanie tylko jak zdiagnozować dokładnie gdzie leży problem bo nie lubię wymieniać części na chybił trafił.
Dodam jeszcze że kumpela ma to samo auto więc będę miał możliwość podmienienia cewek i kabli, ale to dopiero za jakiś czas bo aktualnie ma pogrzeb w rodzinie więc nie chce jej głowy zawracać.
Generalnie skłaniam się ku problemowi z układem WN czyli kable bądź cewki. Wiem że podczas pracy na LPG układ jest bardziej obciążony bo LPG potrzebuje wyższego napięcia - coś takiego mówił mi gazownik. Pytanie tylko jak zdiagnozować dokładnie gdzie leży problem bo nie lubię wymieniać części na chybił trafił.
Dodam jeszcze że kumpela ma to samo auto więc będę miał możliwość podmienienia cewek i kabli, ale to dopiero za jakiś czas bo aktualnie ma pogrzeb w rodzinie więc nie chce jej głowy zawracać.
Ja mam to samo w swojej 1.8S Twój pali tak samo mało jak mój, problem zazwyczaj występuje jak się mu troche przygazuje na trasie to wtedy przy małych obrotach szarpie a przy spokojnej jezdzie od początku do końca nie powinien występować, moim zdaniem jest to od tego że gaz jest ustawiony na jak najmniejszą ekonomiczną dawkę i poprostu się silnik dusi później z powodu niedostatku gazu przy małych obrotach (gdy schodzisz z dużych) ja wolalem się przyzwyczaić do tego niż zmieniać dawkę gazu na większą ponieważ TAKA EKONOMICZNA JAZDA MI ODPOWIADA
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Chyba nie do końca. Bo na LPG zrobiłem już ponad 40tyś km i do tego czasu nie było problemu. Chodził idealnie. Spalanie cały czas było takie same, może ostatnio palił z pół litra więcej ale po wymianie świec wróciło do normy czyli w granicach 8,5l-9,5l przy spokojnej jeździ na trasie do 10-11l przy jeździe miejskiej. Więc w tym zakresie nic się nie zmieniło. Mapy ustawione są tak jak były wcześniej. Początkowo myślałem że może się rozjechały albo coś, ale okazało się że są w idealnym stanie. Po za tym gdyby coś szwankował z LPG, nie byłoby ciśnienia gazu itp to przerzucałby mnie na PB a on chodzi dobrze. Dlatego skłaniam się ku układowi WN.cycu2006 pisze:Ja mam to samo w swojej 1.8S Twój pali tak samo mało jak mój, problem zazwyczaj występuje jak się mu troche przygazuje na trasie to wtedy przy małych obrotach szarpie a przy spokojnej jezdzie od początku do końca nie powinien występować, moim zdaniem jest to od tego że gaz jest ustawiony na jak najmniejszą ekonomiczną dawkę i poprostu się silnik dusi później z powodu niedostatku gazu przy małych obrotach (gdy schodzisz z dużych) ja wolalem się przyzwyczaić do tego niż zmieniać dawkę gazu na większą ponieważ TAKA EKONOMICZNA JAZDA MI ODPOWIADA
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tankuje zawsze tylko na jednej sprawdzonej stacji bo tu zawsze wchodzi mi mniej gazu a robię na nim więcej kilometrów niż na sąsiedniej stacji. Po za tym myślę że gdyby problem leżał w jakości LPG to w mapach gazu powinien chyba coś wydziwiać no i chyba im więcej bym go piłował tym było by gorzej. Ale faktycznie, jeśli do czasu wyjeżdżenia zbiornika nie uporam się z problemem to dla testów zatankuje na jakiejś innej stacji.zulus pisze:ja też miałem ten problem ale zmieniłem stacje do tankowania gazu LPG i problem z głowy może spróbuj zatankować gdzie indziej gaz gazowi nie równy
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Takie jeszcze moje przemyślenia. Dziwna sprawa jest z tym że te poszarpywania nie pojawiają się od razu tylko po pokonaniu kilku km kiedy silnik się już nagrzeje. Nie pojawiają się też albo bardzo rzadko podczas przyśpieszenia oraz jazdy z większymi obrotami. Najbardziej jest to odczuwalna podczas jednostajnej jazdy około 2,2-2,5tyś obrotów. Gdyby kable miały przebicie to chyba odczuwałbym to również podczas ostrego wciskania gazu, albo podczas jazdy z większą prędkością - jak myślicie?
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Problem chyba właśnie zlokalizowałem. Zaraz po przyjeździe z pracy na rozgrzanym silniku otworzyłem maskę, wziąłem spryskiwacz z wodą i spryskałem kable i cewkę. Drobne iskrzenie pojawiło się na jednej z cewek zapłonowych więc to będzie pewnie ich wina. Słyszałem że w tych silnikach jedyne co pada to właśnie cewki.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Umie ktoś chociaż trochę oceniać logi? Ostatnio zrobiłem sobie jeden pomiar. Nie miałem nikogo do pomocy więc po pierwszym pomiarze olałem sprawę bo samemu to kiszka. Może niedługo zgarnę kumpla to zrobi się to fest. Ale z pomiaru wyszło coś dziwnego:
Jeśli dobrze mniemam przepływka w 3 miejscach wskazuje prawie identyczny spadek ilości zasysanego powietrza. Tak sobie myślę czy te spadki to nie objaw skoku iskry i chwilowego spadku mocy? Może tak byś?
Jeśli dobrze mniemam przepływka w 3 miejscach wskazuje prawie identyczny spadek ilości zasysanego powietrza. Tak sobie myślę czy te spadki to nie objaw skoku iskry i chwilowego spadku mocy? Może tak byś?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Że nie lubię niedokończonych tematów to dla potomności napiszę co udało mi się ustalić.
A więc tak, od pewnego czasu poszarpywania nasiliły się. Dzisiaj wreszcie miałem umówione spotkanie u gazownika, do tego czasu nic nie grzebałem. Niestety fachowiec miał tak zawalone terminy że musiałem czekać z wizytą ponad dwa tygodnie.
Po podłączeniu pod kompa wyszła sprawa oczywista - rozjechane mapy LPG i to dość ostro, ale tego spodziewał się - o dziwo spalanie cały czas w normie. Ustawiliśmy wszystko na cacy tak jak być powinno. Trochę to trwało bo potrzebnych było kilka jazd testowych. Po ustawieniu wszystkiego z szarpaniem było jednak bez zmian - o dziwo a może i nie świece znów zrobiły się białe czyli czyste. Jak je sprawdzałem jakieś 2tyś temu to miały nagar.
Przeprowadziliśmy więc badanie podczas jazdy. Wyszło że dzieje się coś na cylindrze bodajże 3cim. Po wyłączeniu wtrysku gazowego na tym cylindrze brak szarpania. Po włączeniu poszarpywanie. Gazownik obstawił więc dwie rzeczy. Wtrysk gazowy nawala bądź wypada zapłon na tym cylindrze z tym że bardziej stawia na tą drugą możliwość gdyż jak mówi w mapach LPG itp nic mu nie wywala, wszystkie odczyty ok itp.
Fakt, dwie fajki które idą od cewek na cylindrze 3 i 4 na końcach spękały. Na szczęście mam jeszcze dwie niespękane więc podmienię je dzisiaj i zobaczymy. Być może to tylko przeskok iskry choć na PB jest ok (5 bieg, 1100 obrotów i gaz do dechy zero szarpania) ale zobaczymy. Na LPG układ WN jest bardziej obciążony.
Co jeszcze nas zastanawiało to bardzo niskie czasy wtrysków na wolnych, były poniżej wymaganych, chyba w granicach 2,5 ms. Będę musiał to jeszcze skontrolować.
A więc tak, od pewnego czasu poszarpywania nasiliły się. Dzisiaj wreszcie miałem umówione spotkanie u gazownika, do tego czasu nic nie grzebałem. Niestety fachowiec miał tak zawalone terminy że musiałem czekać z wizytą ponad dwa tygodnie.
Po podłączeniu pod kompa wyszła sprawa oczywista - rozjechane mapy LPG i to dość ostro, ale tego spodziewał się - o dziwo spalanie cały czas w normie. Ustawiliśmy wszystko na cacy tak jak być powinno. Trochę to trwało bo potrzebnych było kilka jazd testowych. Po ustawieniu wszystkiego z szarpaniem było jednak bez zmian - o dziwo a może i nie świece znów zrobiły się białe czyli czyste. Jak je sprawdzałem jakieś 2tyś temu to miały nagar.
Przeprowadziliśmy więc badanie podczas jazdy. Wyszło że dzieje się coś na cylindrze bodajże 3cim. Po wyłączeniu wtrysku gazowego na tym cylindrze brak szarpania. Po włączeniu poszarpywanie. Gazownik obstawił więc dwie rzeczy. Wtrysk gazowy nawala bądź wypada zapłon na tym cylindrze z tym że bardziej stawia na tą drugą możliwość gdyż jak mówi w mapach LPG itp nic mu nie wywala, wszystkie odczyty ok itp.
Fakt, dwie fajki które idą od cewek na cylindrze 3 i 4 na końcach spękały. Na szczęście mam jeszcze dwie niespękane więc podmienię je dzisiaj i zobaczymy. Być może to tylko przeskok iskry choć na PB jest ok (5 bieg, 1100 obrotów i gaz do dechy zero szarpania) ale zobaczymy. Na LPG układ WN jest bardziej obciążony.
Co jeszcze nas zastanawiało to bardzo niskie czasy wtrysków na wolnych, były poniżej wymaganych, chyba w granicach 2,5 ms. Będę musiał to jeszcze skontrolować.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z tematem walczę niestety w dalszym ciągu. Raz jest lepiej raz gorzej ale ciągle nie ma ideału. Niestety brak czasu żeby do tematu podejść konkretnie.
To co w miedzy czasie było zrobione: Jakiś miesiąc temu czy dwa sytuacja na tyle się pogorszyła że ciężko było jechać już na gazie. Pojechałem więc na czyszczenie wtrysków. Faktycznie były już nieco zafajdane. A więc czyszczenie i nastawianie. Mapki zgrały się idealnie. Auto przestało szarpać podczas przechodzenia z PB na LPG, wtryski chodzą ciszej itp. ale problem poszarpywania nie zniknął w 100%. Rzadko bo rzadko ale nadal zdarzało mu się lekko szarpnąć. Pozostało mi więc przyjrzeć się jeszcze raz układowi WN bo nie wymieniałem jeszcze tych dwóch fajek które są na cewce podwójnej. Powoli zbierałem się żeby je kupić kiedy nagle popsuł mi się zawór par benzyny - chyba był cały czas otwarty bo zasysał mi zbiornik - ale o dziwo szarpanie zniknęło. Na szybko odłączyłem tą "ekologiczną" zabawkę (ujście w dolot zatkane, a opary w glebę ) Jakoś nie było motywacji żeby się tym zająć bo auto chodziło.... rewelacyjnie. Żadnych szarpnięć, moc na odpowiednim poziomie itp. Sielanka trwała jakieś 2-3 tygodnie po czym znów pojawiły się szarpnięcia, szczególnie na 2gim biegu pod obciążeniem. W miedzy czasie zamówiłem sobie kabelek od LPG żeby nie jeździć w kółko na ustawianie gazu. Po podłączeniu oczywiście mapy LPG rozjechany w cztery litery, tak samo jak mapy benzyny (tak przypuszczam, pełno kropek i brak wyrysowanej linii). Zebrałem więc najpierw mapy benzyny, potem lpg, dość ładnie się zgrały ale też znów nie było zbyt wiele czasu żeby się z tym bawić. Auto chodzi w miarę dobrze - to znaczy moc na dobrym poziomie, jednak i tak czasem pojawia się szarpanie, głównie pod obciążeniem na 2 biegu. Dość rzadko ale jednak.
Dodam jeszcze że przez cały ten czas spalanie w normie 10-11 LPG w zależności jaka pogoda i jak się jeździ więc przynajmniej tym nie muszę się martwić.
Aktualnie jestem na etapie zbierania wiedzy o ustawianiu LPG i całych tych bajkach (monożniki itp, u mnie n\w pierwszym punkcie jest na poziomie 1,6 z tego co pamiętam - mogę wrzucić mapy) i jak będzie czas to chce podejść do tematu konkretnie. Byłbym wdzięczny za wszystkie sugestię.
To co w miedzy czasie było zrobione: Jakiś miesiąc temu czy dwa sytuacja na tyle się pogorszyła że ciężko było jechać już na gazie. Pojechałem więc na czyszczenie wtrysków. Faktycznie były już nieco zafajdane. A więc czyszczenie i nastawianie. Mapki zgrały się idealnie. Auto przestało szarpać podczas przechodzenia z PB na LPG, wtryski chodzą ciszej itp. ale problem poszarpywania nie zniknął w 100%. Rzadko bo rzadko ale nadal zdarzało mu się lekko szarpnąć. Pozostało mi więc przyjrzeć się jeszcze raz układowi WN bo nie wymieniałem jeszcze tych dwóch fajek które są na cewce podwójnej. Powoli zbierałem się żeby je kupić kiedy nagle popsuł mi się zawór par benzyny - chyba był cały czas otwarty bo zasysał mi zbiornik - ale o dziwo szarpanie zniknęło. Na szybko odłączyłem tą "ekologiczną" zabawkę (ujście w dolot zatkane, a opary w glebę ) Jakoś nie było motywacji żeby się tym zająć bo auto chodziło.... rewelacyjnie. Żadnych szarpnięć, moc na odpowiednim poziomie itp. Sielanka trwała jakieś 2-3 tygodnie po czym znów pojawiły się szarpnięcia, szczególnie na 2gim biegu pod obciążeniem. W miedzy czasie zamówiłem sobie kabelek od LPG żeby nie jeździć w kółko na ustawianie gazu. Po podłączeniu oczywiście mapy LPG rozjechany w cztery litery, tak samo jak mapy benzyny (tak przypuszczam, pełno kropek i brak wyrysowanej linii). Zebrałem więc najpierw mapy benzyny, potem lpg, dość ładnie się zgrały ale też znów nie było zbyt wiele czasu żeby się z tym bawić. Auto chodzi w miarę dobrze - to znaczy moc na dobrym poziomie, jednak i tak czasem pojawia się szarpanie, głównie pod obciążeniem na 2 biegu. Dość rzadko ale jednak.
Dodam jeszcze że przez cały ten czas spalanie w normie 10-11 LPG w zależności jaka pogoda i jak się jeździ więc przynajmniej tym nie muszę się martwić.
Aktualnie jestem na etapie zbierania wiedzy o ustawianiu LPG i całych tych bajkach (monożniki itp, u mnie n\w pierwszym punkcie jest na poziomie 1,6 z tego co pamiętam - mogę wrzucić mapy) i jak będzie czas to chce podejść do tematu konkretnie. Byłbym wdzięczny za wszystkie sugestię.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz Stag'a 300 czy 300 plus? Bo jeśli masz plusa to może gazownik wgrał Ci najnowsze firmware z ISA2 i włączył automatyczną adaptacje.
Duży rozstrzał kropek może właśnie oznaczać problem z układem WN (choć są silniki, które sprawne mają duży rozstrzał i to nie oznacza usterki).
Cewki chyba zmieniałeś?
Obejrzyj części odmy dochodzące do rury doprowadzającej powietrze do przepustnicy, eżektor się tam często rozpada, tylko już nie pamiętam czy jego uszkodzenie objawia się szarpanie czy słabym odpalaniem zimnego silnika (gdzieś na forum vw passata był długi temat).
Duży rozstrzał kropek może właśnie oznaczać problem z układem WN (choć są silniki, które sprawne mają duży rozstrzał i to nie oznacza usterki).
Cewki chyba zmieniałeś?
Obejrzyj części odmy dochodzące do rury doprowadzającej powietrze do przepustnicy, eżektor się tam często rozpada, tylko już nie pamiętam czy jego uszkodzenie objawia się szarpanie czy słabym odpalaniem zimnego silnika (gdzieś na forum vw passata był długi temat).
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Odmę już przerabiałem. Standard przy tych silnikach. Aktualnie odma idzie w glebę. Dolot oczywiście zatkany. Mam tak już ze dwa lata. Co do układu WN to też już byłem prawie przekonany po tym jak wyczyściłem wtryski i część szarpań znikło. Ale z tropu zbiło mnie walnięcie tego zaworu par. Zapomniałem dodać że po tem zaczeły falować mi obroty na wolnych za to pod czas jazdy wszystko było znakomicie. Zero szarpania, moc na właściwym poziomie i zero szarpnięć i tak przez 2-3 tygodnie. Aktualnie obroty na wolnym nie falują ale znów szarpanie od czasu do czasu.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zrobiłem screna mapy. Wiem że idealnie się nie pokrywają więc nie jest tak jak być powinno ale nie to mnie zastanawia. Czy mnożnik czasem nie jest za wysoki? Z tego c czytałem na starcie powinien mniej więcej taki być ale potem powinien dążyć do jedności a u mnie trzyma się cały czas dość wysoko. Jak myślicie?