Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 1.9 TDI 1Z Bosch] Analiza logów- nie jedzie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grzesiex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 05 gru 2011, 21:37

[Audi 1.9 TDI 1Z Bosch] Analiza logów- nie jedzie

Post autor: Grzesiex » 26 lut 2012, 12:25

Cześć! Chciałbym prosić o przeanalizowanie logów, samochód bardzo słabo się zbiera, ale nie szarpie nim co by wskazywało na przepływkę, ładnie odpala, jedynie na zimnym silniku szarpie nim i nierówno chodzi, ale to maksymalnie przez pierwszą minute. Później wszystko w porządku.

Z mojej analizy wnioskuje że mam małą dawkę wtryskiwanego paliwa, słabe ciśnienie w kolektorze ssącym. Nieszczelność? Usyfione wtryski?

Dodatkowo wykazał błąd:

Obrazek


Logi z VAG:

Jałowy:

Obrazek

Dynamiczny:

Obrazek

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 26 lut 2012, 12:41

Grzesiex, 550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku

[ Dodano: 2012-02-26, 12:44 ]
Grzesiex, Znalazłem coś takiego <ok>

1 - Obroty Silnika.
2 - Kąt Wtrysku.
3 - Pedał Gazu.
4 - Dawka Paliwa.
5 - Ciśnienie Turbo.
6 - Ciśnienie Atmosferyczne.
7 - Temp Płynu.
8 - Temp Zasysanego Powietrza.
9 - Temp Paliwa.
10 - Przepływomierz.

Na biegu jałowym (wartości jakie powinny być uzyskiwane):

1. 39...42
2. 50...65
3. 0
4. 15...30
5. Ciśnienie w Dolocie.
6. Ciśnienie Atmosferyczne.
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza Atmosferyczna.
9. Temperatura Paliwa.
10. W zależności od wersji softu odpowiedni przepływomierz.

Dane dla testu dynamicznego (właściwe jakie powinny być uzyskane):

1. 130...190 (190 = 4000 RPM)
2. 190...245
3. 255 (pedał gazu 100 %)
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania).
6. Ciśnienie Atmosferyczne
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza w Dolocie.
9. Temperatura Paliwa.
10. Wskazania w Zależności od Wersji Softu i Przepływomierza.
_________________

Awatar użytkownika
Grzesiex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 05 gru 2011, 21:37

Post autor: Grzesiex » 26 lut 2012, 12:50

Mam to wydrukowane, cały czas z tego korzystałem, stąd moje wnioski które napisałem, ale chce zasięgnąć rady bardziej doświadczonych osób które mogłyby mi bardziej wskazać za co się wziąć do naprawy. :-)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 26 lut 2012, 12:56

Czy ten błąd jest kasowalny? czy nie da sie usunąć?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 lut 2012, 13:53

Grzesiex pisze:Z mojej analizy wnioskuje że mam małą dawkę wtryskiwanego paliwa, słabe ciśnienie w kolektorze ssącym. Nieszczelność? Usyfione wtryski?
A z mojej wynika ,że dawkę to masz dużą ,bo wartość 15 odpowiada ok.3mg ,cisnienia w dolocie w zasadzie nie masz wcale ,przynajmniej go nie widać do tego masz zbyt wczesny kąt wtrysku ...Logowanie dynamiczne auta na starym boschu to starta czasu ,bo niewiele tam widac ,a to co widać mało kto jest w stanie zinterpretować ,jedyne sensowne logowanie to logi statyczne,w których przynajmniej widać dawkę i kąt wtrysku ;-) Chcesz zmierzyć ciśnienie w dolocie podepnij manometr ,bo wskazań z komputera nigdy nie można być pewnym :-P

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 26 lut 2012, 14:25

Sprawdź jeszcze przewody idące do pompy czy nie sa przetarte, często się przecierają i wyrzuca ten błąd.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 lut 2012, 16:04

Sprawdź przewody idące do:
- N108
- wtrysku sterującego
- czujników w skrzyni

Dawkę masz w górnym dopuszczalnym zakresie. Można ją zmniejszyć chociaż ja na takiej jeżdżę i spalanie jest ok i bez dymu.

Kąt wtrysku masz wczesny i nieco trzeba go opóźnić.

Awatar użytkownika
Grzesiex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 05 gru 2011, 21:37

Post autor: Grzesiex » 26 lut 2012, 21:40

Błędu nawet nie próbowałem skasować.. Samochód z tego co widziałem w lusterku przy teście troszkę dymił.

Jak sprawdzić te przewody do czujników w skrzyni?

pawellesz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:43
Lokalizacja: mazury

Post autor: pawellesz » 27 lut 2012, 06:34

Dla mnie ten błąd wyskakiwał jak miałem zle ustawiony kąt wtrysku, gdy ustawiłem na 62-64 po wykasowaniu już nie powrócił ;-)

Awatar użytkownika
Grzesiex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 05 gru 2011, 21:37

Post autor: Grzesiex » 28 lut 2012, 17:21

Aktualnie nie posiadam laptopa (kable mam :-D ) i nie mam jak przestawić kątu i dawki, ale sprawdziłem przewody znajdujące sie przy silniku do pompy, wtrysku, nigdzie nie był przetarte, dolot wydaje się być szczelny.. Dzisiaj sprawdziłem też N75, rozebrałem, wyczyściłem, podłączyłem i wraz nie ma różnicy.. jak sprawdzić ciśnienie w dolocie? wiem że manometrem, ale gdzie można się podpiąć? przy N18?


Dziękuje za pomoc i z góry dziękuję za następne podpowiedzi :-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 lut 2012, 18:11

Grzesiex pisze: jak sprawdzić ciśnienie w dolocie? wiem że manometrem, ale gdzie można się podpiąć
Nad kolektorem dolotowym wystaje kawałek wężyka zaślepionego.
Zdejmij go i podłącz tam swój przewód i poprowadz do kabiny i podłącz manometr :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 lut 2012, 18:14

Grzesiex pisze: i nie mam jak przestawić kątu
Zaznaczasz położenie pompy wtryskowej na żeliwnej obudowie paska rozrządu i odsuwasz pompę 1mm od silnika.

Awatar użytkownika
karol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2006, 23:37

Post autor: karol » 03 mar 2012, 01:10

Chyba przeoczyliście temp w kolektorze dolotowym...
Do sprawdzenia czujnik w przepływce i czujnik w rurze od dolotu do kolektora

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl