[Audi 1.9 TDI 1Z Bosch] Analiza logów- nie jedzie
[Audi 1.9 TDI 1Z Bosch] Analiza logów- nie jedzie
Cześć! Chciałbym prosić o przeanalizowanie logów, samochód bardzo słabo się zbiera, ale nie szarpie nim co by wskazywało na przepływkę, ładnie odpala, jedynie na zimnym silniku szarpie nim i nierówno chodzi, ale to maksymalnie przez pierwszą minute. Później wszystko w porządku.
Z mojej analizy wnioskuje że mam małą dawkę wtryskiwanego paliwa, słabe ciśnienie w kolektorze ssącym. Nieszczelność? Usyfione wtryski?
Dodatkowo wykazał błąd:
Logi z VAG:
Jałowy:
Dynamiczny:
Z mojej analizy wnioskuje że mam małą dawkę wtryskiwanego paliwa, słabe ciśnienie w kolektorze ssącym. Nieszczelność? Usyfione wtryski?
Dodatkowo wykazał błąd:
Logi z VAG:
Jałowy:
Dynamiczny:
Grzesiex, 550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku
[ Dodano: 2012-02-26, 12:44 ]
Grzesiex, Znalazłem coś takiego <ok>
1 - Obroty Silnika.
2 - Kąt Wtrysku.
3 - Pedał Gazu.
4 - Dawka Paliwa.
5 - Ciśnienie Turbo.
6 - Ciśnienie Atmosferyczne.
7 - Temp Płynu.
8 - Temp Zasysanego Powietrza.
9 - Temp Paliwa.
10 - Przepływomierz.
Na biegu jałowym (wartości jakie powinny być uzyskiwane):
1. 39...42
2. 50...65
3. 0
4. 15...30
5. Ciśnienie w Dolocie.
6. Ciśnienie Atmosferyczne.
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza Atmosferyczna.
9. Temperatura Paliwa.
10. W zależności od wersji softu odpowiedni przepływomierz.
Dane dla testu dynamicznego (właściwe jakie powinny być uzyskane):
1. 130...190 (190 = 4000 RPM)
2. 190...245
3. 255 (pedał gazu 100 %)
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania).
6. Ciśnienie Atmosferyczne
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza w Dolocie.
9. Temperatura Paliwa.
10. Wskazania w Zależności od Wersji Softu i Przepływomierza.
_________________
[ Dodano: 2012-02-26, 12:44 ]
Grzesiex, Znalazłem coś takiego <ok>
1 - Obroty Silnika.
2 - Kąt Wtrysku.
3 - Pedał Gazu.
4 - Dawka Paliwa.
5 - Ciśnienie Turbo.
6 - Ciśnienie Atmosferyczne.
7 - Temp Płynu.
8 - Temp Zasysanego Powietrza.
9 - Temp Paliwa.
10 - Przepływomierz.
Na biegu jałowym (wartości jakie powinny być uzyskiwane):
1. 39...42
2. 50...65
3. 0
4. 15...30
5. Ciśnienie w Dolocie.
6. Ciśnienie Atmosferyczne.
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza Atmosferyczna.
9. Temperatura Paliwa.
10. W zależności od wersji softu odpowiedni przepływomierz.
Dane dla testu dynamicznego (właściwe jakie powinny być uzyskane):
1. 130...190 (190 = 4000 RPM)
2. 190...245
3. 255 (pedał gazu 100 %)
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania).
6. Ciśnienie Atmosferyczne
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza w Dolocie.
9. Temperatura Paliwa.
10. Wskazania w Zależności od Wersji Softu i Przepływomierza.
_________________
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A z mojej wynika ,że dawkę to masz dużą ,bo wartość 15 odpowiada ok.3mg ,cisnienia w dolocie w zasadzie nie masz wcale ,przynajmniej go nie widać do tego masz zbyt wczesny kąt wtrysku ...Logowanie dynamiczne auta na starym boschu to starta czasu ,bo niewiele tam widac ,a to co widać mało kto jest w stanie zinterpretować ,jedyne sensowne logowanie to logi statyczne,w których przynajmniej widać dawkę i kąt wtrysku Chcesz zmierzyć ciśnienie w dolocie podepnij manometr ,bo wskazań z komputera nigdy nie można być pewnymGrzesiex pisze:Z mojej analizy wnioskuje że mam małą dawkę wtryskiwanego paliwa, słabe ciśnienie w kolektorze ssącym. Nieszczelność? Usyfione wtryski?
Aktualnie nie posiadam laptopa (kable mam ) i nie mam jak przestawić kątu i dawki, ale sprawdziłem przewody znajdujące sie przy silniku do pompy, wtrysku, nigdzie nie był przetarte, dolot wydaje się być szczelny.. Dzisiaj sprawdziłem też N75, rozebrałem, wyczyściłem, podłączyłem i wraz nie ma różnicy.. jak sprawdzić ciśnienie w dolocie? wiem że manometrem, ale gdzie można się podpiąć? przy N18?
Dziękuje za pomoc i z góry dziękuję za następne podpowiedzi
Dziękuje za pomoc i z góry dziękuję za następne podpowiedzi
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko