Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD SB/RA] Brak mocy po regeneracji pompy

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

[B3 1.6 TD SB/RA] Brak mocy po regeneracji pompy

Post autor: Radian » 24 lut 2012, 22:19

Mam problem z mocą w moim samochodzie. Wcześniej miałem problem z pompą, auto nie schodziło z obrotów oraz pojawiły się wycieki. Oddałem ją do regeneracji do poleconego mi pompiarza i niby wszystko dobrze auto schodzi z obrotów i raczej nic nie cieknie. Niestety jest widoczny brak mocy jakby brakowało 1/3 tego co przed regeneracją. Dzwoniłem do pompiarza i twierdzi że dawkowanie paliwa ustawione jest dokładnie tak samo jak przedtem. Czy źródłem problemu może być złe ustawienie zapłonu / kąta wtrysku?

pawellesz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:43
Lokalizacja: mazury

Post autor: pawellesz » 25 lut 2012, 07:01

Radian pisze:Czy źródłem problemu może być złe ustawienie zapłonu / kąta wtrysku?
Po części może, u mnie przestawienie kąta pomogło wcześniej był ustawiony na 255 a teraz ustawiłem na 62-64 i autko odżyło nie do poznania ;-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 25 lut 2012, 17:43

pawellesz, kolega ma TD a nie TDI. nie podłączy VAG'a w TDI zły kąt przekłada się na gorsze odpalanie ale nie ma takiego wpływu na moc/moment obrotowy bo dopuki przestawiacz jest w stenie osoągać zadane wartości to ECU je skoryguje. natomiast w TD ma to dyżu wpływ i musi być to odpowiednio ustawione

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 lut 2012, 18:21

pawellesz dobrze pisal, mimo ze on ma Tdi, to chodzilo o to ze i u niego w 1Z korekta kąta wtrysku tez duzo pomogla :mrgreen:

pawellesz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:43
Lokalizacja: mazury

Post autor: pawellesz » 25 lut 2012, 18:25

arwam pisze: w TDI zły kąt przekłada się na gorsze odpalanie ale nie ma takiego wpływu na moc/moment obrotowy bo dopuki przestawiacz jest w stenie osoągać zadane wartości to ECU je skoryguje. natomiast w TD ma to dyżu wpływ i musi być to odpowiednio ustawione
Jednak jakiś wpływ na moc ma bo poza ustawieniem kąta nic więcej nie robiłem a autko lepiej zaczęło się zbierać ;-)

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

Post autor: Radian » 25 lut 2012, 18:51

Objawy są takie że na początkowych obrotach jest moc a potem po prostu ginie gdzieś miej więcej w tym momencie kiedy poprzednio było czuć doładowanie ze strony turbiny. Wygląda to tak jakby turbo nie było ale oczywiście turbo jest bo w 2 dni nie padło.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 25 lut 2012, 19:05

oś gazu przestawiona

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

Post autor: Radian » 25 lut 2012, 19:12

Nie znam się na tych terminach oś gazu tzn. coś nie tak z pompą czy gdzieś indziej się to ustawia. Naprowadzicie mnie jakoś.

Edit:
Dodam jeszcze że linka od gazu zrobiła się jakby za długa.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 25 lut 2012, 23:01

pawellesz pisze:Jednak jakiś wpływ na moc ma bo poza ustawieniem kąta nic więcej nie robiłem a autko lepiej zaczęło się zbierać
nie mówię że nie ma tylko że ma mniejszy niż w TD.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 lut 2012, 23:15

Mechanizm:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 10e1bec1ad

Oś gazu:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0944c29184

Dawkowanie może i ustawił dobrze ale pompiarz torba i nie zauważył, jak była ustawiona oś gazu względem mechanizmu. Jedź do niego na reklamację i niech za darmo poprawia.

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

Post autor: Radian » 26 lut 2012, 08:51

Czyli mam rozumieć że przez złe ustawienie osi gazu wydłużyła się linka od gazu i następuje efekt braku mocy na wyższych obrotach? Napiszcie mi dobitnie żebym mógł gościowi pokazać te posty żeby nie mógł mnie zrobić w balona, bo dzisiaj jadę z autem do mechanika.
Proszę o szybką odpowiedź bo auto potrzebne mi jest aby dojeżdżać do pracy.
Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 lut 2012, 11:43

W niedziele do mechanika? :mrgreen:
Czyli mam rozumieć że przez złe ustawienie osi gazu wydłużyła się linka od gazu i następuje efekt braku mocy na wyższych obrotach?
Tak. Samochód zachowuje sie jakbyś dawał 2/3 gazu.
Napiszcie mi dobitnie żebym mógł gościowi pokazać te posty żeby nie mógł mnie zrobić w balona, bo dzisiaj jadę z autem do mechanika.
Drukuj. Szanowny Panie pompiarzu. Podczas ściągania i nakładania ramienia linki gazu na oś gazu nie zauważył Pan jak wzajemnie te dwa mechanizmy były względem siebie ustawione. Nałożył Pan źle po czym ustawił Pan pompę do złego nałożenia. W ramach gwarancji i zachowania dobrego imienia powinien Pan skorygować swoje błędy za darmo.

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

Post autor: Radian » 26 lut 2012, 15:26

Tak w niedziele :-?

A jeszcze małe pytanie czy żeby ustawić tą oś gazu to pompa musi być ponowie demontowana z samochodu i rozbierana czy można to zrobić "na samochodzie" bez demontażu pompy?
Oczywiście wydrukuje i pokażę filmik z youtube jak ten samochód powinien mniej więcej się zbierać.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 lut 2012, 16:08

Oczywiście, że da się to zrobić na pompie, która jest w samochodzie. No ale ja jestem tylko domorosłym pompiarzem a nie "profi", który za jedyną słuszną metodę uważa tylko stół do pomp i nos w książce :-/ Z resztą sam widzisz, jak Ci "profi" człowiek zrobił a co Ci podpowiadają domorośli znawcy tematu ;-)

Radian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 17 wrz 2008, 10:16
Lokalizacja: Błaszki-Łódzkie

Post autor: Radian » 26 lut 2012, 16:42

Dzięki serdeczne.
A w niedziele jadę do pompiarza bo powiedział że trzeba mu będzie zostawić na jeden dzień samochód a w tygodniu nie mam za bardzo czasu na wyjazdy chyba że po 18 i po ciemku ciężko będzie mi wytłumaczyć i pokazać o co mi chodzi dokładnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl