[100 C4 AAR]Centralny zamek, pneumatyka.
[100 C4 AAR]Centralny zamek, pneumatyka.
Witam
Mam problem z samochodem z centralnym zamkiem, nie bardzo wiem co robić, otóż, kiedy przekręce zamek w drzwiach od strony kierowcy to otwierają Mi się tylko te drzwi, natomiast kiedy przekręce zamek w bagażniku lub w drzwiach pasażera, otwierają się WSZYSTKIE furtki, z zamykaniem też nie ma problemu.Zadnego syczenia czy nieszczelności nie zaobserwowałem. Rozebrałem te lewe drzwi, przewody od ciśnienia, pompka jest Ok.Cięgniwa też są OK, gdyż otwieram klamką od zew. lub wew. bez problemu. Chyba że może coś przeoczyłem podczas obserwacji.Chodzi o brak reakcji na pozostałe drzwi ...Przecież z drugiej strony myśląc, gdyby było cos nie tak to te drzwi wogóle by sie nie zamykały ani otwierały, nie ważne którymi drzwiami bym otwierał samochód. Próbowałem przekręcać kluczyk 2,3 razy ale i to nic nie daje...Podobnie jest z zamknięciem...Co o tym myślicie?
Moderatorów Proszę o przeniesienie tematu do działu Nadwozie i wnętrze.
Z góry Dziekuję i przepraszam za kłopot.
Mam problem z samochodem z centralnym zamkiem, nie bardzo wiem co robić, otóż, kiedy przekręce zamek w drzwiach od strony kierowcy to otwierają Mi się tylko te drzwi, natomiast kiedy przekręce zamek w bagażniku lub w drzwiach pasażera, otwierają się WSZYSTKIE furtki, z zamykaniem też nie ma problemu.Zadnego syczenia czy nieszczelności nie zaobserwowałem. Rozebrałem te lewe drzwi, przewody od ciśnienia, pompka jest Ok.Cięgniwa też są OK, gdyż otwieram klamką od zew. lub wew. bez problemu. Chyba że może coś przeoczyłem podczas obserwacji.Chodzi o brak reakcji na pozostałe drzwi ...Przecież z drugiej strony myśląc, gdyby było cos nie tak to te drzwi wogóle by sie nie zamykały ani otwierały, nie ważne którymi drzwiami bym otwierał samochód. Próbowałem przekręcać kluczyk 2,3 razy ale i to nic nie daje...Podobnie jest z zamknięciem...Co o tym myślicie?
Moderatorów Proszę o przeniesienie tematu do działu Nadwozie i wnętrze.
Z góry Dziekuję i przepraszam za kłopot.
Piotr4888, Uszkodzony master w drzwiach kierowcy, lub kabel.
Pamiętasz jakie kolory kabli szły do siłownika? Nie wiem jak w C4, ale np. w B3/B4 do siłownika w drzwiach kierowcy (sterowanie) idą trzy kable... czerwony z paskiem, brązowy i zielony z paskiem.
1. Czerwony z paskiem napięcie (+).
2. Brązowy masa (-).
3. Zielony z paskiem sterowanie.
Sprawdź podłączając się do czerwonego i brązowego kabla przy siłowniku (miernikiem lub żarówką) czy jest napięcie. Jeżeli tak, to najprawdopodobniej master (siłownik sterujący) jest walnięty.
Jeszcze jedno... zielony kabel w zależności czy dostanie impuls plus (+), lub minus(-)... otwiera lub zamyka auto.
PS. Piszę na przykładzie B3/B4, ale mam nadzieję, że w C4 jest podobnie (aczkolwiek siłownik inny).
Pamiętasz jakie kolory kabli szły do siłownika? Nie wiem jak w C4, ale np. w B3/B4 do siłownika w drzwiach kierowcy (sterowanie) idą trzy kable... czerwony z paskiem, brązowy i zielony z paskiem.
1. Czerwony z paskiem napięcie (+).
2. Brązowy masa (-).
3. Zielony z paskiem sterowanie.
Sprawdź podłączając się do czerwonego i brązowego kabla przy siłowniku (miernikiem lub żarówką) czy jest napięcie. Jeżeli tak, to najprawdopodobniej master (siłownik sterujący) jest walnięty.
Jeszcze jedno... zielony kabel w zależności czy dostanie impuls plus (+), lub minus(-)... otwiera lub zamyka auto.
PS. Piszę na przykładzie B3/B4, ale mam nadzieję, że w C4 jest podobnie (aczkolwiek siłownik inny).
Nie wiem czy są tam jakieś kabelki, wiem że jest to centralka pneumatyczna i jedyne co tam idzie to 2 cięgna i przewód na powietrze do pomki, wszystko stanowi jdna całośc choc pompke z zamka można wyjąć...chyba tam nie ma sterowania impulsami, sam nie wiem na jakiej zasadzie to działa.Wiem ze pneumtycznie, ale zobacze co tam jest jeszcze raz.Dodam że nie mam pilota i wszystko otwieram kluczykiem.
Piotr4888, Wydaje mi się, że w C4 siłownik jest wbudowany w zamek. Zobacz, czy nie idą do zamka kable.
[ Dodano: 2012-02-27, 10:29 ]
Przecież z tyłu nie zamykasz kluczykiem
[ Dodano: 2012-02-27, 10:29 ]
Z tyłu nie ma kabli do siłowników... Tylko z przodu.Piotr4888 pisze:Jutro najwcześniej. Hmmm a ta kostka to jest w kazdych drzwiach? Bo jeśli tak to np osttanio rozbierałem drzwi tylnie prawe aby wymienić zamek i żadnej kostki nie było...być może z przodu jest ale po prostu nie zauważyłem...jak tylko uda zrobic Mi się zdjęcia to wstaje je....
Przecież z tyłu nie zamykasz kluczykiem
Dodaje fotki, faktycznie jest kostka, byla schowana pod silownikiem dlatego nie zauważylem, na kostce brak napiecia na czer-brązowym, dotykalem tez zielone i nic.Na zapłonie też nic.Czyli że co... Pierwsza rzecz to taka że trzeba zbadac dlaczego nie ma napięcia? Przerwany kabelek lub coś innego? Czy może brak masy... tak?
Najwidoczniej nie ma sterowania z wkładki zamka,pewnie ona (domniemam) obracając się dotyka albo krańcówki otwierania albo zamykania,tam szukał bym przyczyny,w samym zamku.
[ Dodano: 2012-02-27, 19:23 ]
tak patrzyłem na aledrogo na zamki,z całości wychodzi kostka 3pin,pewnie wewnątrz zamka są krańcówki które zwierają odpowiednie styki podając albo zamknięcie albo otwarcie.
[ Dodano: 2012-02-27, 19:23 ]
tak patrzyłem na aledrogo na zamki,z całości wychodzi kostka 3pin,pewnie wewnątrz zamka są krańcówki które zwierają odpowiednie styki podając albo zamknięcie albo otwarcie.
Więc co Ja mam zrobić? Kolega wyżej napisał ze na kostce powinnobyć napięcie...Ty Mi piszesz że jakieś blaszki nie stykają ale tego zamka nie da się rozebrać jest zanitowany...Dobrym pomysłem jest sprawdzenie analogicznie prawych drzwi...i wg nich pokombinować z lewymi...ale ten brak napięcia na kostce niepokoi Mnie, Mam na mysli kostkę którą wpina się również w kostke w siłowniku. Czyli jest to główna wiązka tak sądzę.
[ Dodano: 2012-02-29, 12:08 ]
Witam po przerwie, więc tak, odnalazłem przyczyne braku napiecia na kostce, kabelki zielony i czer-nieb/ byly przerwane w miejscu gdzie miedzy kabina a drzwiami wystepuje guma(oslona kabli), czer-nieb podlaczylem, na kostce jest juz 12 V natomiast zielonego nie moge znalezc, przeszukalem wszystkie kable i nie ma. Gdzie ten zielony kabelek idzie? Czy mozna jakos zmostkować kostke?Zajrzalem rowniez do pompki tam sa jakies kabelki...czy to tam idzie zielony przewód? Ktory to pin? Prosze o pomoc bo juz jestem o krok od wygranej.
[ Dodano: 2012-02-29, 12:08 ]
Witam po przerwie, więc tak, odnalazłem przyczyne braku napiecia na kostce, kabelki zielony i czer-nieb/ byly przerwane w miejscu gdzie miedzy kabina a drzwiami wystepuje guma(oslona kabli), czer-nieb podlaczylem, na kostce jest juz 12 V natomiast zielonego nie moge znalezc, przeszukalem wszystkie kable i nie ma. Gdzie ten zielony kabelek idzie? Czy mozna jakos zmostkować kostke?Zajrzalem rowniez do pompki tam sa jakies kabelki...czy to tam idzie zielony przewód? Ktory to pin? Prosze o pomoc bo juz jestem o krok od wygranej.
Ok, to poszukam namacalnie tych kabelkow mam nadzieje ze nie ma innych zielonych procz tych dwoch na drzwi...i najwyzej miernikiem reszte pokombinuje...poki co Dziekuje i 3 mam kciuki ze sie uda...o skutkach poinformuje.
[ Dodano: 2012-03-02, 13:18 ]
Wiec tak, kabelek pociagnalem nowy, dla potomnych dodam ze na drzwi prawe i na drzwi lewe idą innego koloru kabelki....po podlaczeniu centralka dziala jak nalezy. Dziekuje za Pomoc. Temat zamykam
[ Dodano: 2012-03-02, 13:18 ]
Wiec tak, kabelek pociagnalem nowy, dla potomnych dodam ze na drzwi prawe i na drzwi lewe idą innego koloru kabelki....po podlaczeniu centralka dziala jak nalezy. Dziekuje za Pomoc. Temat zamykam