[B3 PM] wymiana linki w drzwiach
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Zgadzam się z przedmówcą miałem podobny problem z linką jak ty. Zamienniki są zwykle nie do końca dopasowane ja aby linka chodziła dobrze musiałem zluzować ją przy mocowaniu obok zamka masz tam taką plastikową kość przykręcaną do rantu drzwi oprócz tego że trzyma się na śrubie to jeszcze ma takie dwie plastikowe wypustki które wchodzą w dziurki w drzwiach pod i nad śrubą gdy te wypustki siedziały w tych dziurkach to klamka strasznie ciężko chodziła. Według mnie zakupienie używek jest dużo lepszym pomysłem.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Jak masz szczęście, to linka Ci się tylko odhaczyła, jak masz pecha to jest zerwana i czeka Cie jej wymiana :evil:
Mnie kiedyś się linka wyhaczyła z klamki jak zapomniałem o takiej blaszce zabezpieczającej ją :mrgreen: Nie wyhaczyła się od razu, tylko po jakimś czasie, też było podejrzenie, że zerwana, a po zdjęciu boczku miła niespodzianka <ok>
Mnie kiedyś się linka wyhaczyła z klamki jak zapomniałem o takiej blaszce zabezpieczającej ją :mrgreen: Nie wyhaczyła się od razu, tylko po jakimś czasie, też było podejrzenie, że zerwana, a po zdjęciu boczku miła niespodzianka <ok>
odkrec klamkę wew. zlap za klame odchyl jej jezyk w glebi znajdziesz srube na krzyzak wykrec , pociagnij klamke w strone kokpitu, przodu auta wyjdzie caly wklad odchacz linke od klamki , uwazaj zeby nie zgubic przy tym metalowej blaszki ktorą mocuje sie pancez linki do tej klamiki , gdy odchaczysz linke od klamki weź kombinerki pociągnij za haczyk linki jezeli bez wyjdzie linka z panceza wiadoma sprawa linka do wymiany , jezeli jednak bedzie wyczuwalny opór to prawdopodobnie spadl haczyk z zamka (co mało prawdopodobne ) <ok> jeszcze jedna opcja nie naszpanowanej linki gdy linka nie jest zerwana czuć opor , zamknij drzwsiedzac w srodku auta i lapiąc kombinerkami za haczyk linki pociagnij i spr. otworzyć, gdy sie otwierają w ten sposob pozostaje tylko naszpanowac pancez linki przy klamce <ok>h4ze pisze:Witam,
odświeżam temat, ponieważ problem i mnie dosięgnął.. otóż wewnętrzna klamka jest luźna i nie można otworzyć drzwi od kierowcy, zewnętrzna jest ok. Czy zabierać się samodzielnie do wymiany linki, czy może oddać do warsztatu (centralne itp.) ? Może ma ktoś instrukcję krok po kroku ? Pozdro
Nie tylko linki się zrywają... Ja miałem wcześnie przypadek z tyłu drzwi że pękł mi sam pancerz to dopiero była katorga. Nie mogłem otworzyć ani od zewnątrz ani od środka. Byłem gotów pociąć tapicerke żeby tam się dostać ale wystarczył kawałek druta żeby otworzyć drzwi od zewnątrz i po sprawiepawelrybak15 pisze:A tak swoją drogą, to jak to możliwe, że te linki się wam zrywają ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Występuje też w przyrodzie taka co ma 49cm (numer oryginału 8A0 837 081), jest np dostępna w Inter Cars - tylko z oryginału w takiej długości więc pewnie nie ma zamienników. Powiedz kolesiowi w sklepie niech stamtąd zamówi, albo sam pojedź do IC jak masz w pobliżu.
Co do ori używki to też w większości przypadków najprawdopodobniej będzie miało wypracowany haczyk i zaraz pęknie więc ja polecam kupić nową (nawet zamiennik jeśli znajdziesz) i zapomnieć o kłopocie.
Co do ori używki to też w większości przypadków najprawdopodobniej będzie miało wypracowany haczyk i zaraz pęknie więc ja polecam kupić nową (nawet zamiennik jeśli znajdziesz) i zapomnieć o kłopocie.
Wygląda na to że przy zmianie boczków na poliftowe, trzeba zmieniać jednocześnie linki.
Zarówno z tyłu, jak i z przodu stare linki są za krótkie.
Nie mam teraz auta pod ręką, ale według tego co podają na allegro, przednie linki do roku 1994 mają 552mm.
Zamienniki Hans Pries mają bardzo podobną długość.
W różnych boczkach klamka znajduje się w innym miejscu, wobec czego linki mają różne długości. W nowszych akurat jest to kwestia kilku centymetrów więcej [2-5 ?]
Zarówno z tyłu, jak i z przodu stare linki są za krótkie.
Nie mam teraz auta pod ręką, ale według tego co podają na allegro, przednie linki do roku 1994 mają 552mm.
Zamienniki Hans Pries mają bardzo podobną długość.
W różnych boczkach klamka znajduje się w innym miejscu, wobec czego linki mają różne długości. W nowszych akurat jest to kwestia kilku centymetrów więcej [2-5 ?]
- Daniel Choros
- Forum Audi 80
- Posty: 744
- Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
- Lokalizacja: Kamionka/Chełm
według mnie niedepe pisze:Wygląda na to że przy zmianie boczków na poliftowe, trzeba zmieniać jednocześnie linki.
to jest właśnie powód, jeśli już to trzeba wymienić tą czarną blachę/poszycie jeżeli zmieniamy boczki na polifty. ja zmieniałem boczki i jakoś żadnych linek nie musiałem zmieniać bo za krótkie :roll: ale blachę trzeba ciąć, bo jak mówisz klamki są w innych miejscachdepe pisze:W różnych boczkach klamka znajduje się w innym miejscu