Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3] Wymiana łączników stabilizatorów, kilka pytan.

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 14 lip 2011, 22:20

Nie nie wszystko suche. Przy ruszaniu przewanie i przy zmianie biegów z 1 na 2 , potem jak autop rozpedzone wszystko ok. Ale wychodzi na to ze nie mam łączników tylko sam drążek stabilizatora. Poczytałem ze są takie rozwiązania, ale czy to bylo w audi ? Panowie jak to jest z moim zawieszeniem ? oryginał ? Wymienic tylko te gumy na tym drazku ?

[ Dodano: 2011-07-14, 22:25 ]
Poszuakłem troche jeszcze i znalazłem nawet na forum jakis temat gdzie wypowiadaly sie osoby ze miały takie same rozwiązanie jak ja. Jest to starszy typ zawieszenia bez wspomagania. Tylko chciałbym aby ktos mi to potwierdził, oraz powiedzial jak jest z wymiana gum na tym drążku ; )

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 lip 2011, 22:28

W sumie wymiana gum nie jest jakoś kosmicznie droga, a przynajmniej będziesz tego pewien. U mnie stukały kiedyś przy ruszaniu wahacze, a właściwie to śruby w postrzępionych tulejach wahaczy :mrgreen: . Co do wersji Twojego zawieszenia, to ja osobiście widzę taki typ pierwszy raz :-/ . Looknę jeszcze do książki napraw, może będą tam coś więcej pisać na temat różnic w zawieszeniu.

[ Dodano: 2011-07-14, 21:30 ]
Wydaje mi się, że te zużyte gumy stabilizatora objawiały by się przede wszystkim podczas normalnej jazdy, a nie tylko przyspieszania.

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 14 lip 2011, 22:35

Stuka tylko przy ruszaniu z miejsca, przy zmianie biegu z 1 na 2 moze czasem podczas jazdy cos tam glucho puknie. Rozumiem na drązku sa 4 gumy. 2 inne, 2 inne. Tylko teraz jak sprawdzic jakie gumy musze zakupic ? sa na nich jakies numery ?
Byłbym wdzięczny jak bys mógł sprawdzic ;) Auto było na stacji diagnostycznej i niby nikt tam nic nie wykrył.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 15 lip 2011, 10:51

Kolego Patrique dzieki za douczenie :mrgreen:
Spider15 twoje fotki nie wiem dlaczego akurat mi sie nie otwieraja :cry:
ale w sprawie gluchego pukania na 1 i drugim biegu sprawdz caly wydech ja mialem dokladnie tak jak ty i okazalo sie ze jedna guma byla juz wiekowa i wydech troszke bardziej latal i bardzo delikatnie uderzal o skrzynie przy ruszaniu...

Archie88

Post autor: Archie88 » 26 wrz 2011, 12:34

masz oryginał zawieszenie, tez mam podobnie, jest to po prostu stary typ zawieszenia gdzie stabilizator jest zamocowany bezpośrednio do wahacza. wymiana gum stabilizatora jest banalnie łatwa wystarczy wykręcić ogółem 6 śrub w moim przypadku klucz 13 wchodził w rachubę, ja zapłaciłem bodajże jakieś 5zł za jedną gume a idą dwie okrągłe i dwie w kształcie u z rozcięciem aby łatwiej było założyć i polecam w środku posmarować jakims ludwikiem aby łatwiej wchodziły

[ Dodano: 2011-09-26, 12:39 ]
a tuleje potrzebujesz takie:
http://moto.allegro.pl/tuleja-stabiliza ... 86394.html
oraz
http://moto.allegro.pl/tuleja-stabliza- ... 93985.html
ale wpierw musiś zmierzyć średnice stabilizatora bo są różne grubości

Awatar użytkownika
kamilo7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:49
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamilo7 » 17 paź 2011, 18:33

Mam taki sam typ zawieszenia jak Patrique.
nawet w sklepie chłop się zdziwił :-))).
Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-02-18, 19:25 ]
Na Allegro pokazały się te łączniki jeśli ktos jeszcze poszukuje.

Omfa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 05 wrz 2010, 16:59

Post autor: Omfa » 29 lut 2012, 18:55

Mam ten sam problem. Łącznik jest mocowany do wahacza, a już tłucze strasznie. Nie wiem jak się zabrać za wymianę, a ten łącznik też ciężko znaleźć :-/

Kiwent
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 21 paź 2014, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kiwent » 05 gru 2015, 14:29

Mały odkop. Właśnie zabrałem się za wymianę tych łączników i mam problem z założeniem gumowych tulejek z wewnętrzną stalową tulejką, z dwóch stron są kołnierze. Ciasne pasowanie. Ma ktoś pomysł jak to prawidłowo założyć? Nie chce uszkodzić nowych części.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 21 lip 2016, 20:52

witam koledzy ja równiez dzisiaj podszedłem do wymiany tych łaczników i mam problem z wcisnieciem tych gum w wahacz jak i stabilizator macie może jaieś pomysły bo autko stoii na lewarku i nie wiem jakt z tym postapić

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl