Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8]Jaka temperatura w waszych

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
cycu-01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 07 lis 2011, 09:59
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cycu-01 » 28 lut 2012, 11:26

BLUECONECT pisze:
cycu-01 pisze:Wiem jest ok ale i tak termostat wymieniam na 92'C by mieć pewność.
Czyli na taki, który będzie się otwierał przy 92*? Pewność czego?
Tak.

Może pewności to nie będę miał ale w oko mnie kole jak widzę 95*C, ono skupia się na kontrolce temperatury żeby auta nie zagrzać. Sorry źle sformułowałem zdanie.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 28 lut 2012, 18:11

Więc chcesz, żeby temp. nie osiągała 95*... Przecież zakładając termostat z temp. otwarcia 92* silnik będzie bardziej się grzał, gdyż duży obieg zostanie otwarty dopiero przy 92* :!: Taki zabieg to chyba tylko na zimę... :lol: <ok> Pozdro!

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lut 2012, 22:46

BLUECONECT pisze:U mnie po wymianie na Topran (czujnik 3-pin na zegary) temp. nie schodzi poniżej 90* z groszami- na starym ori było 70* z groszami(termostat nowy). Po kilku wypowiedziach wyżej sądze, że to jest ok. i ten Topran pokazuje prawidłowo i nie zawyża...
Jak sądzicie w PM-ce to jest prawidłowa temp. ok. 90*-93* przy normalnej, dłuższej jeździe :?: ...bo nie wiem czy z powrotem nie przejść na ori... :-/
Przy jakiej temperaturze załącza się wentylator?

Awatar użytkownika
cycu-01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 07 lis 2011, 09:59
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cycu-01 » 29 lut 2012, 01:44

BLUECONECT, Według ciebie jest ok teraz ? Dziś w krótkiej trasie trzymała 92* a w mieście tzn. postój na światłach korki itp. trzyma 95*.. A wentylator jeszcze nigdy mi się nie włączył, a raz doszło do 99*. Jest jakiś czujnik od wentylatora jak taki istnieje to jak go sprawdzić?

PS. Sorry za pomyłkę miałem na myśli ze wymienię na termostat z otwarciem 87* mój błąd przepraszam. Dopiero dzisiaj zrozumiałem twoją uwagę. Zgadzam się z tobą taki zabieg jak wcześniej napisałem zupełnie mijał by się z celem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lut 2012, 06:56

cycu-01 pisze:BLUECONECT, Dziś w krótkiej trasie trzymała 92* a w mieście tzn. postój na światłach korki itp. trzyma 95*.. A wentylator jeszcze nigdy mi się nie włączył, a raz doszło do 99*
najprawdopodobniej masz przekłamanie na czujniku temperatury(szarym)

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 29 lut 2012, 19:28

Według mnie 'cycu-01' temp. u Ciebie jest ok.- wskazówka powinna być na 90*-93*, w mieście wiadomo, że temp. rośnie (szczególnie na światłach i w korkach) o te kilka stopni.
Załączanie wentylatora wg książek następuje przy 92*-97* :!: ( nie to jedna liczba ale zakres od do!) a wyłączanie przy 84*-91*. Jeśli nie włącza ci się wentylator
proponuje sprawdzić wyłącznik termiczny u dołu chłodnicy lub jego bezpiecznik/przekaźnik
według odpowiedniej numeracji...

'Jarewa' u mnie wentyl włącza się przy 92-95* więc pokrywa się z tym co podają książki...
A na początku po wymianie czujnika na Topran myślałem, że zawyża temp. ale wszystko jest chyba ok. Dodam, że jeżdżę z założoną tekturą więc temp. może wskazywać minimalnie wyżej... <ok>

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lut 2012, 19:46

No teoretycznie i praktycznie jest inaczej. Książki podają 92-95* ale w chłodnicy na dole nie na silniku do tego trzeba przyjąć minimum 5st straty wiec na budziku powinna być 97-100

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 29 lut 2012, 20:00

...i tak jest, czasami wskazówka dochodzi do 97* aż załączy się wentyl- Jarewa, jeszcze bardziej utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że czujnik na zegary działa ok. ;-)

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 15 mar 2012, 20:05

a sprawdzcie zbiorniczek wyrównawczy czy nie ma syfu na dnie, też polecam ten zabieg!!!!!!!!!!!!!!!!!! daje efekty co do temperatury.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 19 mar 2012, 20:28

BLUECONECT pisze:że czujnik na zegary działa ok.
To dlaczego ori czujnik ma zakres pomiaru do 130* a podróbka toprana do 120*. Te Toprana przekłamują o ok. 10*.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 22 mar 2012, 15:19

Podejrzewałem ten czujnik toprana (na zegary),że może przekłamywać, ale po kilku tygodniach jazdy widzę, że wszystko jest ok.- temp. na budziku w granicach 90* jakby była przyklejona, na światłach rośnie o parę stopni a w trakcie jazdy spada o parę stopni, wentyl załącza się prawidłowo <ok> ...może nie jest to najlepsza firma, ale za tą kasę... :?: warto się pakować w 150-200zł na czujnik z ASO :?:

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 01 gru 2015, 19:39

u mnie w silniku 1.8 PM dzisiaj podczas jazdy po mieście zaobserwowałem że po przejechaniu około 10 km to jak podjechałem pod dom zauważyłem na zegarach że temperatura płynu chłodniczego jest po środku miedzy 90-100 stopni czyli gdzieś tak około 95 stopni otworzyłem maske aby sprawdzić czy wentylator się załączy i ładnie się załączał i wyłączał więc działa płyn chłodniczy jest w normie nie za mało ani za dużo czy to wskazanie temperaturki w moim silniku jest ok czy jednak tak nie powinno być i powinien trzymać się 90 stopni

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 01 gru 2015, 20:22

A przy jakiej temperaturze się wyłączył?

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 01 gru 2015, 20:33

skazówka była dokładnie w połowie sakli między 90-100 stopni jak sie właczył i spadła tylko ciut może z 1-2 stopnie i się wyłączył i za jakiś czas po raz kolejny jutro jeżeli bede miał taki sam przypadek postaram sie to nagrać i pokazać

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 01 gru 2015, 22:22

Wydaje mi się że pokazuje ciut za wysoko a paliwo dobrze pokazuje?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl