Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD] Zamulony silnik

ODPOWIEDZ
Grzela233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2011, 15:18

[B3 1.6 TD] Zamulony silnik

Post autor: Grzela233 » 01 mar 2012, 15:09

Witam!
Moj problem polega na tym ze moje audi jest bardzo zamulone, tzw turbina chodzi bo przy wyrzszych obrotach czuje wyraznego kopa i samochod rwie do pszodu ale mimo to jestem pewien ze stac go na wicej bo nie moge nim pojechac wiecej niz 110km/h. Czytalem wszystkie posty o zwiekszaniu mocy i podkrecilem mu dawke paliwa i byla poprawa ale tylko przy bardzo wysokich obrotach, prubowalem podkrecic cisnienie na turbinie i najpierw gdzies wyczytalem ze trzeba wydluzyc sztange wiec ja wydluzylem ale po wydluzeniu wogule turbina nie dzialala nie bylo tego przyspieszenia gdy wchodzil na obroty tylko ledwie 80km/h jechalem wiec prubowalem w druga strone ale sie nie dalo bo juz bylo na maxa cofniete. I tu moje pytanjie co to moze byc? bo moim zdaniem ten silnik sie bardzo meczy, gdy jade z 3 osobami pod gorke to slabnie tak ze masakra :( A i dodam ze po zwiekszeniu dawki paliwa na wysokich obrotach dymi troche na czarno. Z gory dzieki za pomoc.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 01 mar 2012, 16:32

Żeby zwiększyć doładowanie turbiny trzeba sztangę skrócić ale trzeba też kontrolować to doładowanie. A kiedy wymieniałeś ostatnio filtry powietrza i paliwa? A od kiedy tak silnik zamula? Sprawdź też ustawienie rozrządu.

Grzela233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2011, 15:18

Post autor: Grzela233 » 01 mar 2012, 21:57

Teraz juz wiem ze trzeba skracac sztange ale chodzi o to ze ona byla juz na maksa skrucona, co do filtra paliwa to zmienialem jakis tydzien temu i nie zauwazylem poprawy a dzis zrobilem maly eksperyment i podlaczylem paliwo z banki ktora zamontowalem pod maska i ominolem (tylko na probe) filtr paliwa i byla spora poprawa ale ciagle czuc ze silnik sie bardzo meczy i mimo ze sie lepiej zbiera to dochodzi do 100-110km/h i koniec.

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 01 mar 2012, 23:37

Grzela233 sprawdź ustawienie rozrządu tak jak radzi slawe1983. Ja wczoraj wymieniałem u kolegi w B3 1.6TD SB rozrząd przy założonych blokadach wał korbowy był o 2 zęby za daleko względem pompy i wałka rozrządu- audiola mulasta jakby jej ktoś włożył do bagażnika 500kg :-P i max prędkość 100km/h.
Po wymianie rozrządu audi na 3-ce leci 110km/h i to jak rakieta :mrgreen: kopci na czarno przy tym niemiłosiernie ale to raczej wina dawki paliwa bo przed wymianą kopcił tak samo.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 mar 2012, 23:44

Na początku sprawdziłbym ile ciśnienia daje turbo, bo na pierwszy rzut oka wygląda mi to na brak ciśnienia doładowania. Turbo powinno wstawać ci już około 2,5tyś a 160km/h to powinieneś mieć lekkim cycem.

Grzela233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2011, 15:18

Post autor: Grzela233 » 02 mar 2012, 14:40

Labiel ale chodzi o to ze turbina rusza przy 2,5tys i ma naprawde mocny zryw wtery ale cos jest nie tak bo np ludzie pisza ze przy 100-120 wbijaja 5 bieg a ja piatke wbijam przy 60-80 bo juz silnik zaczyna wyc a przy 110 silnik prawie z ram wylatuje ze tak powiem :D

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 02 mar 2012, 20:57

A sprzęgło w jakim masz stanie? 110-120 ta ja na 3 pociągnę. A obrotomierz masz? jakie obroty przy tych 110 na 5 biegu? powinno być tak około 3 tys. w zależności od skrzyni.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 mar 2012, 00:55

Grzela233 pisze:Labiel ale chodzi o to ze turbina rusza przy 2,5tys i ma naprawde mocny zryw wtery ale cos jest nie tak bo np ludzie pisza ze przy 100-120 wbijaja 5 bieg a ja piatke wbijam przy 60-80 bo juz silnik zaczyna wyc a przy 110 silnik prawie z ram wylatuje ze tak powiem :D
No to coś nie si. Ja używałem w zasadzie tylko 3ki i 5tki. Na trójce do setki, potem chwilka na 4kę i od 120km/h na 5tce zaczynała się zabawa. Z tym że razem z tym silnikiem wychodziły chyba różne skrzynie. Ja miałem tą najdłuższą, ale nawet przy krótszej mało prawdopodobne aby sytuacja wyglądała tak jak u ciebie.

A przyśpieszając powoli nie jesteś w stanie dojść do większej prędkości?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 mar 2012, 00:57

A to jeszcze może takie głupie pytanie. Długo jeździsz tym autem? Miałeś wcześniej doczynienia z dieslami? Pytam bo wycie silnika to pojęcie względne :mrgreen:

Grzela233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2011, 15:18

Post autor: Grzela233 » 03 mar 2012, 07:07

Hehe mialem juz 3 diesle i powiem Ci ze tak jak napisalem jak przyspieszam powoli to do 130 go bujne ale trfa to pol roku :D Co do sprzegla to mysle ze jest dobre bo gdy na 2 biegu wlacza sie turbina i dodam gwaltownie gazu to rwie do przodu az przod podnosi wiec chyba sie sprzeglo nie slizga, a jestem pewien ze stac go na duzo wiecej bo kiedys (nie wiem co mu sie wtedy stalo) to na 3 biegu do 120 go rospedzilem a teraz do 60 i 4 wbijam bo silnik wyje i slychac ze sie meczy:(

slawe1983 obrotow silnika nie jestem Ci teraz w stanie powiedziec bo od jakiegos miesiaca nie dziala mi obrotomierz (chyba sie przekrecil albo cos bo wskazuje obroty od 5tys do 7tys)

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 03 mar 2012, 08:28

Jeżeli chodzi o obrotek to pewnie powstał zimny lut.
Grzela233 pisze:bo wskazuje obroty od 5tys do 7tys
Obrotek od benzyny masz i masz lutowany potencjometr bądź inny opornik jak go poprawisz to powinien wrócić do normy. A jeśli chodzi o silnik sprawdź jednak rozrząd. Dużo pracy niema przy tym ok. 15 min aby sprawdzić. Coś czuję że pompa na pasku przeskoczyła. Zdejmij górną osłonę paska klucz 10mm i zatrzaski, ustaw koło zamachowe na punk 0 (GMP) i sprawdz jak są ustawione koła na znakach.

Grzela233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2011, 15:18

Post autor: Grzela233 » 03 mar 2012, 09:34

Panowie rozebralem ta oslone rozrzadu ale nie widze tam zadnych znakow na kolach pasowych wie ktos jak ten znak wyglada albo jakies zdjecie bo szukam teraz ale nie moge znalesc jest tylko takie male naciecie na kole od pompy czy to jest to? a jak tak to do czego to ma pasowac?

I jeszcze takie pytanie, czy przestawiony rozrzad mialby cos do tego ze silnik bardzo glosno pracuje? Bo gdy w moim aucie otworze maske to nie dogadam sie z gosciem ktory stoi 20cm odemnie tak silnik glosno pracuje a kilka razy stalem przy innych audiczkach z tym samym silnikiem i pracowaly w miare cicho oczywiscie jak na diesla;p

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 03 mar 2012, 10:37

Dokładnie głośno pracuje jeżeli ma zapłon źle ustawiony lub rozrząd. Na kole wałka rozrządu masz nacięcie i na kole pompy. Na tylnej osłonie metalowej masz znaki tj wałek rozrządu u mnie była nabita kropka/ wgłębienie ustawiasz znak koła dokładnie na to wgłębienie, koło pompy ma otwór o średnicy 15,5 mm i w podstawie. wystarczy pręt o średnicy 15 mm i dł. około 40mm i blokujesz koło oprócz tego znak na kole jest ustawiony na taki garb wzdłużny na metalowej osłonie no i do tego powinno być koło zamachowe na "0". Jeżeli będą te 3 znaki ustawione prawidłowo to rozrząd będzie ok. A sprawdź też przy okazji naciągnięcie paska, zasada 90 stopni. Jeżeli pasek między kołem wałka rozrządu a kołem pompy dasz radę obrócić o 90 st to jest dobrze jeżeli więcej - za słabo napięty, jeżeli mniej zbyt mocno napięty grozi zerwaniem. Jak znajdę chwile to pstrykne fotkę

[ Dodano: 2012-03-03, 12:03 ]
Oto fotki znaków
znak "0"<a href=http://zapodaj.net/4b70af4a07c8.jpg.htm ... 042.JPG</a>
koło pompy<a href=http://zapodaj.net/e0b9981122cf.jpg.htm ... 043.JPG</a>
koło wałka rozrządu
<a href=http://zapodaj.net/bbcc2b648590.jpg.htm ... 044.JPG</a>

Grzela233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2011, 15:18

Post autor: Grzela233 » 03 mar 2012, 18:40

Dzieki za fotki ale juz jutro zerkne bo dzis juz ciemno a wczesniej mnie nie bylo;p
Ale chyba i tak wymienie na tygodniu rozrzad bo nie wiem kiedy byl wymieniany a z tego co widze to gdzies tam olej cieknie to chyba dawno.


Witam sorki ze mnie nie bylo warzny wyjazd ale juz wrucilem i mierzylem dzis cisnienie turbo i wskaznik pokazywal 0.5 ale nie jestem pewjen czy moj manometr jest w 100% sprawny i jeszcze takie pytanie bo mierzylem to odpinajac ten wezyk idacy od kolektora do LDA i czy po odpieciu tego weza powinna byc roznica w mocy? i co wogule daje ten wezyk bo ja go odpiolem i nie zauwazylem prawie zadnej roznicy, moze tylko troszeczke slabszy na niskich obrotach ale moglo mi sie wydawac bo jechalem z pasazerem?


Dzis mialem chwile wolnego czasu i sprawdzilem ten rozrzat i ustawilem silnik tam na 0 tak jak pisales i to naciecie na kole pompy pokrywa sie z tym wypukleniem na obudowie a na tym kole po lewej stronie od pompy nie mam zadnego oznaczenia ani naciecia i nie wiem czy jest dobrze;/

[ Dodano: 2012-03-07, 13:46 ]
Ma ktos jeszcze jakies pomysly albo rady? Turbina chyba jest za slaba nie wiecie ile moze kosztowac regeneracja albo co sie jej moglo stac ze tak slabo daje skoro sztanga jest na maxa skrucona?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl