Audi B2 80 quattro - 2-door sedan VR632 turbo + skrzynia 0B4
nowy FMIC z iveco
pewnie na 600KM styknie
dziwne wloty wewnątrz - takie dodatkowe uzebrowanie kanałów ma pomóc w chłodzeniu ?
oryginalnie jest w 6 litrowym dieslu wiec przepływ powinien byc OK
mam taki sam ale uzywany i troszke juz utlenione lamelki w 3 górnych rzędach, w kazdym razie wygląda to tak podczas przymiarki, dodatkowo bedzie on zabudowany w sensie takie kierownice powietrza na powierzchnie:
bak,
bak miał byc pierwotnie mocowany jak w oryginale czy pomiedzy tylnymi nadkolami i z takim założeniem był kupiony:
ale bedzie za tylnym dyfrem coś tak jak w nissanie TOMSONa
chłodnica bedzie na stojaka z tyłu, to jednak najlepsze rozwiązanie, bo masa bedzie niżej, a to jakies 50kg, bedzie mozna zabudowac scianke grodziową, bedzie mozna wykorzystac seryjny wlew paliwa (wczesniej wypadał na podszybiu_ - ogolnie same plusy
niestety bak trzeba bedzie zmniejszyc o 1/4 po szerokości i podciąć lekka na mocowania drązków w tylnych sankach - pojemnośc zmniejszy sie z 75 do około 45-50L
ogólnie byłem dzisiaj obudzic audi i Kefira z zimowego snu, na szczescie wszystko odtajało i mam nadzieje prace ruszą na nowo
przymierzylismy dzisiaj wszystko finalnie, wszystko juz dokładnie wiadomo, co i jak bedzie, zmiesci sie wydech 3 cale do samego konca, ogólnie wszystko zajebiscie pasuje i jak bedzie tak jak to dzisiaj załozylismy to bedzie naprawde fajne auto, co prawda zbudowane od podstaw no nowo, nie spodziewałem sie zaczynając projekt ze zrobie w nim tyle zmian
pedały
rekaw i lewarek, który spasował idealnie
kupiłem kiedys dla jaj wlew z audi R8 okazuje sie ze to zajebiscie fajny wlew i bedzie zamontowany
aha no i zrobiłem projekt wydechu
wiem ze ciagle mało pokazuje konkretów, moze co poniektórzy bedą zawiedzeni ze auto jeszcze nie jezdzi... ale Ci co kiedyś zrobili cos wiecej niz zwykłego swapa wiedzą ile to jest czasu, roboty i kasy żeby cos porządnie zrobić
magiel juz zamontowany, pasuje wszystko z drążkami , mocowanie skrzyni tez juz jest z wykorzystaniem oryginalnej poduszki działającej w dwie strony..najnizszym punktem podwozia bedzie skrzynia i miska olejowa... podłoga w przedziale pasażerskim az do konca auta bedzie płaska jak stół, z tyłu oczywiście bedzie sie lekko unosić zeby to robiło za dyfuzor
kanał jest tak ogromny ze pomiesci wszytskie instalacje, wał, wydech, rury do chłodnicy itd
mysle ze za miesiąc jak pojade to beda juz takie ładniejsze fotexy jak sie Kefirsky spręzy z robotą
pewnie na 600KM styknie
dziwne wloty wewnątrz - takie dodatkowe uzebrowanie kanałów ma pomóc w chłodzeniu ?
oryginalnie jest w 6 litrowym dieslu wiec przepływ powinien byc OK
mam taki sam ale uzywany i troszke juz utlenione lamelki w 3 górnych rzędach, w kazdym razie wygląda to tak podczas przymiarki, dodatkowo bedzie on zabudowany w sensie takie kierownice powietrza na powierzchnie:
bak,
bak miał byc pierwotnie mocowany jak w oryginale czy pomiedzy tylnymi nadkolami i z takim założeniem był kupiony:
ale bedzie za tylnym dyfrem coś tak jak w nissanie TOMSONa
chłodnica bedzie na stojaka z tyłu, to jednak najlepsze rozwiązanie, bo masa bedzie niżej, a to jakies 50kg, bedzie mozna zabudowac scianke grodziową, bedzie mozna wykorzystac seryjny wlew paliwa (wczesniej wypadał na podszybiu_ - ogolnie same plusy
niestety bak trzeba bedzie zmniejszyc o 1/4 po szerokości i podciąć lekka na mocowania drązków w tylnych sankach - pojemnośc zmniejszy sie z 75 do około 45-50L
ogólnie byłem dzisiaj obudzic audi i Kefira z zimowego snu, na szczescie wszystko odtajało i mam nadzieje prace ruszą na nowo
przymierzylismy dzisiaj wszystko finalnie, wszystko juz dokładnie wiadomo, co i jak bedzie, zmiesci sie wydech 3 cale do samego konca, ogólnie wszystko zajebiscie pasuje i jak bedzie tak jak to dzisiaj załozylismy to bedzie naprawde fajne auto, co prawda zbudowane od podstaw no nowo, nie spodziewałem sie zaczynając projekt ze zrobie w nim tyle zmian
pedały
rekaw i lewarek, który spasował idealnie
kupiłem kiedys dla jaj wlew z audi R8 okazuje sie ze to zajebiscie fajny wlew i bedzie zamontowany
aha no i zrobiłem projekt wydechu
wiem ze ciagle mało pokazuje konkretów, moze co poniektórzy bedą zawiedzeni ze auto jeszcze nie jezdzi... ale Ci co kiedyś zrobili cos wiecej niz zwykłego swapa wiedzą ile to jest czasu, roboty i kasy żeby cos porządnie zrobić
magiel juz zamontowany, pasuje wszystko z drążkami , mocowanie skrzyni tez juz jest z wykorzystaniem oryginalnej poduszki działającej w dwie strony..najnizszym punktem podwozia bedzie skrzynia i miska olejowa... podłoga w przedziale pasażerskim az do konca auta bedzie płaska jak stół, z tyłu oczywiście bedzie sie lekko unosić zeby to robiło za dyfuzor
kanał jest tak ogromny ze pomiesci wszytskie instalacje, wał, wydech, rury do chłodnicy itd
mysle ze za miesiąc jak pojade to beda juz takie ładniejsze fotexy jak sie Kefirsky spręzy z robotą
No ladnie idziesz do przodu.
Widze ze wszystko robisz ze sporym zapasem ale do auta dlugo upalanego po torze ten zapas sie przyda.
Patent z obnizeniem srodka ciezkosci poprzez umiejscowienie zbiornika paliwa pod podloga bagaznika spodobał sie ostatnio wielu osobom, mysle ze to bdb rozwiazanie.
Cowboy powiedz, auto palujesz uzywac tylko i wylacznie torowo czy w inny sposob rowniez?
Widze ze wszystko robisz ze sporym zapasem ale do auta dlugo upalanego po torze ten zapas sie przyda.
Patent z obnizeniem srodka ciezkosci poprzez umiejscowienie zbiornika paliwa pod podloga bagaznika spodobał sie ostatnio wielu osobom, mysle ze to bdb rozwiazanie.
Cowboy powiedz, auto palujesz uzywac tylko i wylacznie torowo czy w inny sposob rowniez?
po co cement!!!! na autostradzie a2 kolo wiskitek chlopaki na lewo za grosze asfalt sprzedaja!!! ja sie dziwie ze nikt tego nie widzi ze podworka cale w asfalcie i w betonie jeden to nawet sie zakopal i wylal beton na droge tyle ze ten asfalt peka :mrgreen:duo pisze:wiecie co będzie jak Cowboy i Frano skończą swoje auta ? zaczną im budować wspólny tor :mrgreen: Frano już podobno cement skupuje
nie bede ci mowil jaka ta twoja audi jest super a raczej bedzie bo to juz wiadomo :mrgreen: ale mam nadzieje ze kiedys wspolny spocik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 mar 2012, 19:28
moze sie udaFranoF1 pisze:Jak tam postępy? Pojeździsz w tym roku :?:
auto w koncu odpaliło
jest bardzo duzo zdjęć na facebooku, gdzie chronologicznie wszystko staram sie na bieżąco opisywać:
https://www.facebook.com/audiB2quattro
jesli ktoś nie jest fejsbukowy to moge tez wrzucic tu kilka fotek na forum ?
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
ok. straych fotek nie wrzucam ale od teraz bede i tutaj regularnie updateował
Pomalutku do celu.... założony juz docelowy intercooler wraz z blow-off od properfekt oraz zrobione wyjście pod silnik krokowy. Zaczelo sie też rzeźbienie grodzi. Wygląda, że silnik wcale nie jest cofnięty ale to złudzenie bo grodz jest przesunięta jakieś 30cm w tyl. Oryginalnie gródź była tu gdzie jest obecnie maglownica. Dzieki temu komora silnika jest ogromna co ułatwia obsługę i serwis (łatwy dostęp do downpipe, wysprzeglika, wybieraka skrzyni, maglownicy) oraz umożliwia zrobienie kiedyś RWD jeśli pogoda i fundusze pozwolą to w tym roku moze uda sie przejechac pare km testowych...
przy okazji, stukneło 1000 lajków na stronie B2 na fejsie, dziekuję !!
[ Dodano: 2014-10-27, 09:01 ]
tak z nudów nałozyłem sobie 2 zdjęcia, jak było w oryginale i jak jest teraz.
przesuniecie osi mocowania amortyzatora wynika z cofniecia 3cm na camber plates (zwiekszony KWSZ)
widać ze VR6 z przekładką 3cm jest krótszy od R4
gdyby tu wsadzić krótki R4 np. 2.0 TFSI to konczyłby sie na 5 cylindrze VR6
[ Dodano: 2014-11-30, 11:18 ]
zbiorniczek udało się zmieścic
i troche miedzi polozyc
[ Dodano: 2014-12-13, 08:48 ]
Udalo sie o wlasnych silach po ponad roku opuscic garaz...niestety bylo juz ciemno i malo co widac....w kazdym razie progres jest trzeba ogarnac pare drobnych rzeczy, zalozyc body kit i moze sie gdzies pojedzie potestowac na serio. Na pewno chlodnica daje rade. Wentylatory w 2 minuty obnizaja temperature o 15 stopni a z tylu za autem jest dmuchawa cieplego powietrza nawet nie bylo potrzeby wlaczac pompy ktora wymusza obieg (seryjna daje rade). Sprzeglo po zalozeniu 3 pompy juz chodzi plynnie i wysprzegla idealnie...trzeba bylo zainstalować pompe 1 cal bo na mniejszych nie bylo pelnego skoku na wysprzegliku. Pare drobnych rzeczy wyszlo ...np nie wchodzi fotel mirco wrc i bede musial pasazerowi sprawic jakis wezszy model..
[ Dodano: 2015-01-16, 12:10 ]
nowy poprawiony wydech
poprzednio był 3 cale, teraz jest 3,5 cala i rura poziomo, nie schodzi w doł, czyli tak jak mi sie podoba
mam nadzieje ze laminat się nie spali
inaczej trzeba bedzie go tez blachą z kwasówki ładnie osłonić
gwint obecenie jest podkręcony maksymalnie do góry, doeclowo bedzie OK czyli ze 4-5cm nizej
[ Dodano: 2015-02-19, 09:07 ]
Zaczęły sie przygotowania do wiosennych testów... na początek składanie body kitu. Trzeba troche nad tym popracować bo jest do przedlifta i w paru miejscach troche trzeba poprawiać... Najważniejsze jest zeby auto jeździło, na razie nie ma czasu, kasy i potrzeby aby dopieścić wszystko blacharsko... gwint podkręcony maksymalnie do góry, tył trzeba jak najszybciej opuścić po założeniu poszerzeń... będzie tez spłycana miska olejowa około 3-4 cm pod pompe oleju ze smokiem z Phaetona albo z wersji poprzecznej...
[ Dodano: 2015-03-09, 11:57 ]
Mała aktualizacja...
1. zainstalowane zegary DEFI
2. zainstalowane wloty boczne NACA DUCT do chłodnicy
3. zainstalowane wloty przednie do chłodzenia tarcz przednich
4. opuszczony gwint na tyle na maksa - niestety trzeba podnieść mocowanie amortyzatora o około 60-70mm wiec zapadła decyzja o camber plates na tylnej osi, gdyby okazało sie ze korzystnie byłoby zrobic około 1 st negatywu, na razie zrezygnuję z helperów co powinno dać jeszcze około 2cm obnizenia
5. zainstalowany spojler tylni Zender
6. pomalowane farba antykorozyjną wszystkie konstrukcje - ponieważ malowanie odłożone w czasie zostało na nastepną zimę trzeba było wszystko zabezpieczyć
7. fotel pasażera w końcu wpasował sie pomiedzy tunel i klatkę
8. zainstalowany wlew paliwa z Audi R8 i połączony z bakiem
przy okazji wyszło pare rzeczy do zrobienia... na pewno bedzie przerabiana miska olejowa, w tym celu zakupiłem nową pompe oleju z poprzecznego VR6... lub bedzie zainstalowana ta z Phaetona... najważniejsze ze małymi krokami do celu
[ Dodano: 2015-03-24, 09:19 ]
Teraz maska juz nie odpadnie zapinki aerocatch powinny dac rade...auto zostalo obnizone jak tylko da...przod jest OK....z tylu niestety wciaz za wysoko mimo usuniecia helperow...na testy tak zostaje. ..docelowo beda podwyzszone kielichy tylne i camber platesy...przedni spojler jest teraz okolo 12cm nad ziemia ale miska olejowa 8...w tym tygodniu wymiana pompy oleju na ta z phaetona i skrocenie miski o 4cm...w czasie kiedy miska byla robiona nie mialem jeszcze silnika z phaetona. Przepraszam za jakosc zdjec ale Guzior robil je chyba migomatem to tyle na zachete...w weekend bedzie wiecej...
[ Dodano: 2015-03-27, 08:34 ]
Przerobiona miska olejowa po malowaniu proszkowym. Miska jest teraz płytsza około 5cm co pozwoli na porządne obniżenie auta na tor. Niestety nie dało sie wykorzystać pompy z touarega ktora ma gleboki smok bo z drugiej strony silnik został maksymalnie obniżony aby obniżyć środek ciężkości. Na szczęście była jeszcze pompa z phaetona i poprzecznego silnika i udało sie zrobic docelową miske...niestety takie sa koszty robienia czegos pierwszy raz na swiecie czyli kolejna rzecz która musiała byc poprawiana...ale jak juz pisałem jeśli można cos zrobic lepiej...to robimy. Niezależnie od miski olejowej trwają przygotowania do pierwszych poważnych testów auta...mam nadzieje że odbędą sie one w kwietniu...
[ Dodano: 2015-03-28, 19:42 ]
Mikro update
- miska olejowa juz na swoim miejscu - jestem bardzo zadowolony z wysokości, jest nieco ponizej sanek
- silnik zalany olejem Mobil 1 5W50 full syntetyk - weszło 8L oleju bo miska jest pojemna na boki (przed skróceniem wchodziło 10L)
- zapinki maski aerocatch juz sie pieknie zapinają - seryjne bolce mocowania maski również pozostały
- przód został obniżony do końca zakresu regulacji zawieszenia gwintowanego H&R - wydaje się ze wiecej nie ma potrzeby obniżac
- tył został pozbawiony helperów (dodało to -3cm) ale nadal jest nieco za wysoko wiec bedą podnoszone kielichy około 6-7cm i przy okazji zrobiony zostanie negatyw -1 st.
- przygotowany jest drugi komplet kół compomotive na testy z oponami 235/45/17
- takie gumy muszą wejść aby bez problemu zakładać slicki 240/620/17, prawdopodobnie trzeba będzie lekko podciąć poszerzenia
- przymiarka filtra ITG 100mm (starcza podobno do 500KM) - trzeba kolanko 45 st plus osłona termiczna od kolektora wydechowego
- rozpoczyna się zabudowa pomp paliwa, baku i podszybia, tak aby na testy był gotowy kompletny firewall odgradzający przesteń pasażerską od układu paliwowego
- robi się zabudowa podłogi i tunelu - wszystkie płyty bedą aluminiowe
- zainstalowany grill przedliftowy
- niedługo będzie skompletowany przód, brakuje jeszcze dolnych listewek pod lampy i małego grilla
Po tych wszystkich pracach montujemy fotele na gotowo i zakładamy pasy 4 punktowe OMP i można ustawiać wstepnie geometrię do testów oraz zakładać wszystkie szyby
[ Dodano: 2015-04-01, 12:00 ]
Zimno się robi więc turbina dostała kocyk odporny na temperaturę 1600 st C
dodatkowo dokupiłem bandaż termiczny i praktycznie cały wydech począwszy od down pipe (złącze elastyczne) do tłumika końcowego będzie zabezpieczony termicznie, jako że idzie w tunelu środkowym i w ciepłe dni niepotrzebne jest dodatkowe ogrzewanie kabiny
Dopasowany został łącznik silikonowy 45st fi 100mm do fitra ITG - on też będzie zabezpieczony termicznie od kolektora wydechowego
[ Dodano: 2015-04-26, 14:59 ]
Nie byłbym sobą gdybym znowu czegoś nie popsuł w audi .... auto nie chciało leżeć na glebie wiec tylne kielichy zostały poddane delikatnemu liftingowi, teraz będzie nisko i równo...
Przygotowania do testów w toku...wydech zostal od downpipe do tlumika koncowego owiniety bandazem termicznym...dodatkowo beda jeszcze ekrany i dopiero zabudowa tunelu..w polowie maja powinno udac sie pojezdzic...
[ Dodano: 2015-06-09, 16:09 ]
[ Dodano: 2015-07-09, 15:15 ]
Przygotowanie do testów - geometria i wstępne nastawy, zobaczymy jak to będzie, najważniejsze ze auto udało sie ustawić zgodnie z założeniami, ze jest proste i jedzie jak po sznurku
[ Dodano: 2015-07-13, 12:09 ]
[ Dodano: 2015-07-14, 11:50 ]
pare fotek z wstepnego strojenia
Pomalutku do celu.... założony juz docelowy intercooler wraz z blow-off od properfekt oraz zrobione wyjście pod silnik krokowy. Zaczelo sie też rzeźbienie grodzi. Wygląda, że silnik wcale nie jest cofnięty ale to złudzenie bo grodz jest przesunięta jakieś 30cm w tyl. Oryginalnie gródź była tu gdzie jest obecnie maglownica. Dzieki temu komora silnika jest ogromna co ułatwia obsługę i serwis (łatwy dostęp do downpipe, wysprzeglika, wybieraka skrzyni, maglownicy) oraz umożliwia zrobienie kiedyś RWD jeśli pogoda i fundusze pozwolą to w tym roku moze uda sie przejechac pare km testowych...
przy okazji, stukneło 1000 lajków na stronie B2 na fejsie, dziekuję !!
[ Dodano: 2014-10-27, 09:01 ]
tak z nudów nałozyłem sobie 2 zdjęcia, jak było w oryginale i jak jest teraz.
przesuniecie osi mocowania amortyzatora wynika z cofniecia 3cm na camber plates (zwiekszony KWSZ)
widać ze VR6 z przekładką 3cm jest krótszy od R4
gdyby tu wsadzić krótki R4 np. 2.0 TFSI to konczyłby sie na 5 cylindrze VR6
[ Dodano: 2014-11-30, 11:18 ]
zbiorniczek udało się zmieścic
i troche miedzi polozyc
[ Dodano: 2014-12-13, 08:48 ]
Udalo sie o wlasnych silach po ponad roku opuscic garaz...niestety bylo juz ciemno i malo co widac....w kazdym razie progres jest trzeba ogarnac pare drobnych rzeczy, zalozyc body kit i moze sie gdzies pojedzie potestowac na serio. Na pewno chlodnica daje rade. Wentylatory w 2 minuty obnizaja temperature o 15 stopni a z tylu za autem jest dmuchawa cieplego powietrza nawet nie bylo potrzeby wlaczac pompy ktora wymusza obieg (seryjna daje rade). Sprzeglo po zalozeniu 3 pompy juz chodzi plynnie i wysprzegla idealnie...trzeba bylo zainstalować pompe 1 cal bo na mniejszych nie bylo pelnego skoku na wysprzegliku. Pare drobnych rzeczy wyszlo ...np nie wchodzi fotel mirco wrc i bede musial pasazerowi sprawic jakis wezszy model..
[ Dodano: 2015-01-16, 12:10 ]
nowy poprawiony wydech
poprzednio był 3 cale, teraz jest 3,5 cala i rura poziomo, nie schodzi w doł, czyli tak jak mi sie podoba
mam nadzieje ze laminat się nie spali
inaczej trzeba bedzie go tez blachą z kwasówki ładnie osłonić
gwint obecenie jest podkręcony maksymalnie do góry, doeclowo bedzie OK czyli ze 4-5cm nizej
[ Dodano: 2015-02-19, 09:07 ]
Zaczęły sie przygotowania do wiosennych testów... na początek składanie body kitu. Trzeba troche nad tym popracować bo jest do przedlifta i w paru miejscach troche trzeba poprawiać... Najważniejsze jest zeby auto jeździło, na razie nie ma czasu, kasy i potrzeby aby dopieścić wszystko blacharsko... gwint podkręcony maksymalnie do góry, tył trzeba jak najszybciej opuścić po założeniu poszerzeń... będzie tez spłycana miska olejowa około 3-4 cm pod pompe oleju ze smokiem z Phaetona albo z wersji poprzecznej...
[ Dodano: 2015-03-09, 11:57 ]
Mała aktualizacja...
1. zainstalowane zegary DEFI
2. zainstalowane wloty boczne NACA DUCT do chłodnicy
3. zainstalowane wloty przednie do chłodzenia tarcz przednich
4. opuszczony gwint na tyle na maksa - niestety trzeba podnieść mocowanie amortyzatora o około 60-70mm wiec zapadła decyzja o camber plates na tylnej osi, gdyby okazało sie ze korzystnie byłoby zrobic około 1 st negatywu, na razie zrezygnuję z helperów co powinno dać jeszcze około 2cm obnizenia
5. zainstalowany spojler tylni Zender
6. pomalowane farba antykorozyjną wszystkie konstrukcje - ponieważ malowanie odłożone w czasie zostało na nastepną zimę trzeba było wszystko zabezpieczyć
7. fotel pasażera w końcu wpasował sie pomiedzy tunel i klatkę
8. zainstalowany wlew paliwa z Audi R8 i połączony z bakiem
przy okazji wyszło pare rzeczy do zrobienia... na pewno bedzie przerabiana miska olejowa, w tym celu zakupiłem nową pompe oleju z poprzecznego VR6... lub bedzie zainstalowana ta z Phaetona... najważniejsze ze małymi krokami do celu
[ Dodano: 2015-03-24, 09:19 ]
Teraz maska juz nie odpadnie zapinki aerocatch powinny dac rade...auto zostalo obnizone jak tylko da...przod jest OK....z tylu niestety wciaz za wysoko mimo usuniecia helperow...na testy tak zostaje. ..docelowo beda podwyzszone kielichy tylne i camber platesy...przedni spojler jest teraz okolo 12cm nad ziemia ale miska olejowa 8...w tym tygodniu wymiana pompy oleju na ta z phaetona i skrocenie miski o 4cm...w czasie kiedy miska byla robiona nie mialem jeszcze silnika z phaetona. Przepraszam za jakosc zdjec ale Guzior robil je chyba migomatem to tyle na zachete...w weekend bedzie wiecej...
[ Dodano: 2015-03-27, 08:34 ]
Przerobiona miska olejowa po malowaniu proszkowym. Miska jest teraz płytsza około 5cm co pozwoli na porządne obniżenie auta na tor. Niestety nie dało sie wykorzystać pompy z touarega ktora ma gleboki smok bo z drugiej strony silnik został maksymalnie obniżony aby obniżyć środek ciężkości. Na szczęście była jeszcze pompa z phaetona i poprzecznego silnika i udało sie zrobic docelową miske...niestety takie sa koszty robienia czegos pierwszy raz na swiecie czyli kolejna rzecz która musiała byc poprawiana...ale jak juz pisałem jeśli można cos zrobic lepiej...to robimy. Niezależnie od miski olejowej trwają przygotowania do pierwszych poważnych testów auta...mam nadzieje że odbędą sie one w kwietniu...
[ Dodano: 2015-03-28, 19:42 ]
Mikro update
- miska olejowa juz na swoim miejscu - jestem bardzo zadowolony z wysokości, jest nieco ponizej sanek
- silnik zalany olejem Mobil 1 5W50 full syntetyk - weszło 8L oleju bo miska jest pojemna na boki (przed skróceniem wchodziło 10L)
- zapinki maski aerocatch juz sie pieknie zapinają - seryjne bolce mocowania maski również pozostały
- przód został obniżony do końca zakresu regulacji zawieszenia gwintowanego H&R - wydaje się ze wiecej nie ma potrzeby obniżac
- tył został pozbawiony helperów (dodało to -3cm) ale nadal jest nieco za wysoko wiec bedą podnoszone kielichy około 6-7cm i przy okazji zrobiony zostanie negatyw -1 st.
- przygotowany jest drugi komplet kół compomotive na testy z oponami 235/45/17
- takie gumy muszą wejść aby bez problemu zakładać slicki 240/620/17, prawdopodobnie trzeba będzie lekko podciąć poszerzenia
- przymiarka filtra ITG 100mm (starcza podobno do 500KM) - trzeba kolanko 45 st plus osłona termiczna od kolektora wydechowego
- rozpoczyna się zabudowa pomp paliwa, baku i podszybia, tak aby na testy był gotowy kompletny firewall odgradzający przesteń pasażerską od układu paliwowego
- robi się zabudowa podłogi i tunelu - wszystkie płyty bedą aluminiowe
- zainstalowany grill przedliftowy
- niedługo będzie skompletowany przód, brakuje jeszcze dolnych listewek pod lampy i małego grilla
Po tych wszystkich pracach montujemy fotele na gotowo i zakładamy pasy 4 punktowe OMP i można ustawiać wstepnie geometrię do testów oraz zakładać wszystkie szyby
[ Dodano: 2015-04-01, 12:00 ]
Zimno się robi więc turbina dostała kocyk odporny na temperaturę 1600 st C
dodatkowo dokupiłem bandaż termiczny i praktycznie cały wydech począwszy od down pipe (złącze elastyczne) do tłumika końcowego będzie zabezpieczony termicznie, jako że idzie w tunelu środkowym i w ciepłe dni niepotrzebne jest dodatkowe ogrzewanie kabiny
Dopasowany został łącznik silikonowy 45st fi 100mm do fitra ITG - on też będzie zabezpieczony termicznie od kolektora wydechowego
[ Dodano: 2015-04-26, 14:59 ]
Nie byłbym sobą gdybym znowu czegoś nie popsuł w audi .... auto nie chciało leżeć na glebie wiec tylne kielichy zostały poddane delikatnemu liftingowi, teraz będzie nisko i równo...
Przygotowania do testów w toku...wydech zostal od downpipe do tlumika koncowego owiniety bandazem termicznym...dodatkowo beda jeszcze ekrany i dopiero zabudowa tunelu..w polowie maja powinno udac sie pojezdzic...
[ Dodano: 2015-06-09, 16:09 ]
[ Dodano: 2015-07-09, 15:15 ]
Przygotowanie do testów - geometria i wstępne nastawy, zobaczymy jak to będzie, najważniejsze ze auto udało sie ustawić zgodnie z założeniami, ze jest proste i jedzie jak po sznurku
[ Dodano: 2015-07-13, 12:09 ]
[ Dodano: 2015-07-14, 11:50 ]
pare fotek z wstepnego strojenia
R30 uruchomione... trochę to trwało bo budowa kutego silnika wyskoczyła niespodziewanie dla budżetu projektu....
dodatkowo zamontowaliśmy największą chłodnice oleju 30 rzedową i największy FMIC o grubości 100mm... Do ogarnięcia pare drobnostek i będzie można stroić na docelowe 500KM@600NM i w końcu jakieś poważne testy
dodatkowo zamontowaliśmy największą chłodnice oleju 30 rzedową i największy FMIC o grubości 100mm... Do ogarnięcia pare drobnostek i będzie można stroić na docelowe 500KM@600NM i w końcu jakieś poważne testy
- robertas1.8
- Forum Audi 80
- Posty: 436
- Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
- Lokalizacja: slask