[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
Cześć
Kiedyś były plany zaopatrywania się w VAG do mojego samochodu ale wyszło tak, że nie wyszło z tego nic :->
Jest tego od zawalenia na forach ale jedna ważna informacja jest na stronie pierwszej, potem jest dyskusja na 10 stron i na 11 stronie jest następna ważna informacja. Szczerze powiedziawszy nie chce mi się tego czytać.
Mam wszystko na pierburgu, rocznik '94 więc teoria jest taka, że powinno działać bez problemu.
Chcę kupić adapter i przejściówkę z tych aukcji:
* http://allegro.pl/vag-com-kabel-diagnos ... 72298.html
* http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 27945.html
Do tego ściągnąłem VAGa z bodajże chomikuj.pl
Wygląda on tak:
http://images47.fotosik.pl/1392/3b69241013f87421.jpg
Będzie on kompatybilny z interfejsem, który chce kupić?
I kwestia podłączenia. Są jakieś procedury? Bo czytałem gdzieś, że najpierw podłączamy USB do kompa, potem dwie wtyczki białą i czarną, następnie uruchamiamy komputer, a dopiero na końcu zapłon lub cały silnik. Niby można coś spalić (głównie kompa) jak robi się inaczej.
Kiedyś były plany zaopatrywania się w VAG do mojego samochodu ale wyszło tak, że nie wyszło z tego nic :->
Jest tego od zawalenia na forach ale jedna ważna informacja jest na stronie pierwszej, potem jest dyskusja na 10 stron i na 11 stronie jest następna ważna informacja. Szczerze powiedziawszy nie chce mi się tego czytać.
Mam wszystko na pierburgu, rocznik '94 więc teoria jest taka, że powinno działać bez problemu.
Chcę kupić adapter i przejściówkę z tych aukcji:
* http://allegro.pl/vag-com-kabel-diagnos ... 72298.html
* http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 27945.html
Do tego ściągnąłem VAGa z bodajże chomikuj.pl
Wygląda on tak:
http://images47.fotosik.pl/1392/3b69241013f87421.jpg
Będzie on kompatybilny z interfejsem, który chce kupić?
I kwestia podłączenia. Są jakieś procedury? Bo czytałem gdzieś, że najpierw podłączamy USB do kompa, potem dwie wtyczki białą i czarną, następnie uruchamiamy komputer, a dopiero na końcu zapłon lub cały silnik. Niby można coś spalić (głównie kompa) jak robi się inaczej.
siemka kolego wiesz teoretycznie powinno dzialac ja posiadam viakena zobacz na org stronie chyba 54 zl kosztuje uzywam programu vagcom 3.11-2 bo 4.09 cos mi sie wylacza i zawiesza
wszystko dziala elegancko wystarczy sterowniki pod interfejs na usb pozniej przestawic we wlasciwosciach polaczenia na COM1 ale w razie potrzeby napisze bardziej dokladnie na prv pozdro
wszystko dziala elegancko wystarczy sterowniki pod interfejs na usb pozniej przestawic we wlasciwosciach polaczenia na COM1 ale w razie potrzeby napisze bardziej dokladnie na prv pozdro
Jak masz laptopa z wyjściem RS232 to polecam coś takiego:
http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-com ... 01808.html
Interfejsy na RS232 są pewniejsze, mniej problemów w komunikacji, nie trzeba sterowników instalować, ustawiasz na COM1 i śmiga.
Tym interfejsem możesz diagnozować grupę VW do ok. 2004 r. i wiele modeli Opla, Bmw.
Powinno dać radę także korygować liczniki, odczytywać PIN immobilizera przy użyciu VAG EEPROM Programmer 1.18.
Ogólnie do tego typu interfejsów polecam program VAG-COM 311-2.
Czasami lepiej kilka zł więcej dać i mieć coś lepszego.
Jak byś miał problem z programami to pisz do mnie to na e-mail mogę podesłać. <ok>
http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-com ... 01808.html
Interfejsy na RS232 są pewniejsze, mniej problemów w komunikacji, nie trzeba sterowników instalować, ustawiasz na COM1 i śmiga.
Tym interfejsem możesz diagnozować grupę VW do ok. 2004 r. i wiele modeli Opla, Bmw.
Powinno dać radę także korygować liczniki, odczytywać PIN immobilizera przy użyciu VAG EEPROM Programmer 1.18.
Ogólnie do tego typu interfejsów polecam program VAG-COM 311-2.
Czasami lepiej kilka zł więcej dać i mieć coś lepszego.
Jak byś miał problem z programami to pisz do mnie to na e-mail mogę podesłać. <ok>
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Witam wszyskich
W końcu i mi udało się uchodzić wymarzonego zetora (wogóle to moje pierwsze auto z grupy VAG) i od tygodnia dłubię nad swoim egzemplarzem Jak narazie udało mi się ogarnąć najpilniejsze sprawy mechaniczne i aktualnie zabrałem się za kompa. Jakby ktoś chciał podzielić się rówież ze mną sprawnym VAG-iem 3.11. to byłbym bardzo wdzięczny.
W moich aktualnie zainstalowanych wersjach mam problemy jak poniżej:
- w wersji 3.11 nie działa mi keygen i generalnie program jest nieprzydatny.
- mam dobrze działającą wersję 409.1, ale jak widzę świetnie współpracuje z autami z OBD2 (sprawdzałem w Passacie B5 i Seacie Alhambrze) - w moim przypadku autoscan diagnozuje tylko grupę 'Engine', a mam auto z Pierburgiem, więc z automatu powinno chyba pokazywać coś więcej ? (chyba że się mylę)
Dodam, że działam na interfejsie od Viaken.
W końcu i mi udało się uchodzić wymarzonego zetora (wogóle to moje pierwsze auto z grupy VAG) i od tygodnia dłubię nad swoim egzemplarzem Jak narazie udało mi się ogarnąć najpilniejsze sprawy mechaniczne i aktualnie zabrałem się za kompa. Jakby ktoś chciał podzielić się rówież ze mną sprawnym VAG-iem 3.11. to byłbym bardzo wdzięczny.
W moich aktualnie zainstalowanych wersjach mam problemy jak poniżej:
- w wersji 3.11 nie działa mi keygen i generalnie program jest nieprzydatny.
- mam dobrze działającą wersję 409.1, ale jak widzę świetnie współpracuje z autami z OBD2 (sprawdzałem w Passacie B5 i Seacie Alhambrze) - w moim przypadku autoscan diagnozuje tylko grupę 'Engine', a mam auto z Pierburgiem, więc z automatu powinno chyba pokazywać coś więcej ? (chyba że się mylę)
Dodam, że działam na interfejsie od Viaken.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
No za dużo tu nie zdiagnozujesz. Tylko silnik, immo jak jest, poduszki jak są, dach jak masz cabrio. Te wszystkie funkcje są do bardziej wypasionych samochodzików po 2000 roku.
Znalazłem:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=53752
Wydaje mi się ten temat wystarczy na kilka miesięcy by opanować swój wozik. Poznać dokładnie co i jak jest w TDi. Póki co, żeby opanować samą funkcję Engine trzeba poświęcić mnóstwo czasu. Oczywiście jak się chce dokładnie zrozumieć swój silnik i być jego lekarzem pierwszego kontaktu.
Poza tym spróbuj się połączyć z innymi rzeczami normalnie je wybierając a nie za pomocą autoscanu. Obskocz wszystkie funkcje i daj znać.
[ Dodano: 2012-03-02, 19:56 ]
Zapomniałbym. Również mam kabelek Viakena i nie potrzebuję wersji 409 tylko działam na 3.11 (jest jakby mniej awaryjna). Diagnozuję w nim swoje ABK i obecnego 1Z na pierburgu rok 1995 Avant. Chodzi immo, poduszki, engine i chyba jedna lub 2 funkcje.
Pamiętam jak pierwszy raz w swojej niuni z maksymalnie odchylonym siedzeniem i laptopem przed sobą nacisnąłem kwadracik Airbag. Trochę się bałem, czy przypadkiem laptop nie odciśnie mi się na twarzy. Ale znając życie już dawno jest tam rezystor.... Sorki za małą dygresję.
Znalazłem:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=53752
Wydaje mi się ten temat wystarczy na kilka miesięcy by opanować swój wozik. Poznać dokładnie co i jak jest w TDi. Póki co, żeby opanować samą funkcję Engine trzeba poświęcić mnóstwo czasu. Oczywiście jak się chce dokładnie zrozumieć swój silnik i być jego lekarzem pierwszego kontaktu.
Poza tym spróbuj się połączyć z innymi rzeczami normalnie je wybierając a nie za pomocą autoscanu. Obskocz wszystkie funkcje i daj znać.
[ Dodano: 2012-03-02, 19:56 ]
Zapomniałbym. Również mam kabelek Viakena i nie potrzebuję wersji 409 tylko działam na 3.11 (jest jakby mniej awaryjna). Diagnozuję w nim swoje ABK i obecnego 1Z na pierburgu rok 1995 Avant. Chodzi immo, poduszki, engine i chyba jedna lub 2 funkcje.
Pamiętam jak pierwszy raz w swojej niuni z maksymalnie odchylonym siedzeniem i laptopem przed sobą nacisnąłem kwadracik Airbag. Trochę się bałem, czy przypadkiem laptop nie odciśnie mi się na twarzy. Ale znając życie już dawno jest tam rezystor.... Sorki za małą dygresję.
Jak ktoś chce to mogę podesłać na e-mail VAG 311-2. Poproszę o podanie adresu na PW.
Ja uważam, że 311-2 jest lepszy od 409.1 bo mniej problemów i łatwiej zmodzić na pełną wersję.
Jak np. są problemy z połączeniem z ABS to czasami pomaga zmniejszenie czasu opóźnienia (latency time) w ustawieniach portów COM.
Ja osobiście zauważyłem że interfejsy na RS232 łączą się łatwiej.
Ja uważam, że 311-2 jest lepszy od 409.1 bo mniej problemów i łatwiej zmodzić na pełną wersję.
Jak np. są problemy z połączeniem z ABS to czasami pomaga zmniejszenie czasu opóźnienia (latency time) w ustawieniach portów COM.
Ja osobiście zauważyłem że interfejsy na RS232 łączą się łatwiej.
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
A powiedzcie, czy ktoś z Was pokusił się o wyprowadzenie gniazdek OBD do kabiny auta? Bo fajnie byłoby robić wszystko wewnątrz tak jak w autach z OBD2.
Co do grupy 'Engine' oczywiście będę się uczyć pilnie
Muszę jeszcze uporać się z kabelkami, bo w moim zestawie jest to zrobione jako przejściówka z OBD2 na OBD1 i taka kombinacja nie za bardzo chce komunikować się z EKU (udało się tylko raz w dniu zakupu auta i to po kilku nieudanych próbach). Wydaje mi się, że taka kombinacja z zestawu Viakena z przejściówką może stawiać dużą rezystancję i dlatego połączenie udaje się uzyskać bardziej z przypadku.
Za to nie ma problemu, jak korzystam z drugiego kabelka w zestawie - ten który nie ma zarobionych wtyczek białej i czarnej, tylko są pojedyncze piny na kolorowych kabelkach - tutaj połączenie mam przy każdej próbie, ale częste podpinanie jest trochę kłopotliwe - wypadałoby takie przewody też jakoś osadzić na wtyczkach.
Co do grupy 'Engine' oczywiście będę się uczyć pilnie
Muszę jeszcze uporać się z kabelkami, bo w moim zestawie jest to zrobione jako przejściówka z OBD2 na OBD1 i taka kombinacja nie za bardzo chce komunikować się z EKU (udało się tylko raz w dniu zakupu auta i to po kilku nieudanych próbach). Wydaje mi się, że taka kombinacja z zestawu Viakena z przejściówką może stawiać dużą rezystancję i dlatego połączenie udaje się uzyskać bardziej z przypadku.
Za to nie ma problemu, jak korzystam z drugiego kabelka w zestawie - ten który nie ma zarobionych wtyczek białej i czarnej, tylko są pojedyncze piny na kolorowych kabelkach - tutaj połączenie mam przy każdej próbie, ale częste podpinanie jest trochę kłopotliwe - wypadałoby takie przewody też jakoś osadzić na wtyczkach.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
wiam mam problem ostatnio z moim wozem .. gdy podlaczam vag na odpalonym silniku mam blad
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
30-00 - Open or Short to B+
i czasem
00525- Sonda Lambda - G39, O2 czujnik - niskie napięcie - G39
czasem autko jezdzi super a czasem podczas jazdy dostaje mula i gasnie po odpaleniu chodzi gdzies z minute i znowu gasnie
Najciekawsze jest to ze jak trzymam autko naobrotach 2000rpm i sprawdze bledy to nie ma zadnego a jak puszcze gas to odrazu wybija 00515 i tak calyczas
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
30-00 - Open or Short to B+
i czasem
00525- Sonda Lambda - G39, O2 czujnik - niskie napięcie - G39
czasem autko jezdzi super a czasem podczas jazdy dostaje mula i gasnie po odpaleniu chodzi gdzies z minute i znowu gasnie
Najciekawsze jest to ze jak trzymam autko naobrotach 2000rpm i sprawdze bledy to nie ma zadnego a jak puszcze gas to odrazu wybija 00515 i tak calyczas