[B4 1z] Rozmiar piasty i dystansów w B4
ATLAS, może Ty mi wytłumaczysz, chcę wytoczyć dystanse w pracy i mam takie pytanie czy jak wytoczę po 20mm to czy może to być dystans przelotowy?? i że dam śruby dłuższe o 2cm? bo kolega straszy mnie że to się urwie... i wytłumacz mi jak mam zrobić otwór na piastę? skoro na końcu musi być 57,1 a z drugiej strony pierścień centrujący też na 57,1 wytłumacz mi to jak matołowi bo nie rozumiem tego? i z tyłu dystans powinien mieć 25mm? żeby to dobrze wyglądało z tego co pisałeś wcześniej?
k3llys, co tu tłumaczyć? Wystarczy trochę ruszyć głową Musisz wytoczyć taki kawałek aluminium, który będzie przylegał do tarczy hamulcowej i wypustu z piasty. Jeśli z obu stron ma być centrowanie 57,1mm będzie trudniej go wykonać, będzie wyglądał jak na tym foto:
Akurat tutaj jest 5x112, ale centrowanie z obu stron 57,1mm. Dystans ma 17mm. Taki pierwszy lepszy znalazłem na allegro. To powinno Ci wystarczyć. A może i mi byś zrobił dystanse?
Akurat tutaj jest 5x112, ale centrowanie z obu stron 57,1mm. Dystans ma 17mm. Taki pierwszy lepszy znalazłem na allegro. To powinno Ci wystarczyć. A może i mi byś zrobił dystanse?
ATLAS, wszystko super i też myślałem żeby to ogarnąć w taki sposób jak mi pokazałeś ale właśnie piasta wystaje na 20mm i jak bym zrobił dystans np. 25mm to spoko ale na 20mm i ten problem właśnie spędza mi sen z powiek, pewnie to jest banalne do zrobienia ale niestety jestem idiotą
i jeśli uda mi się coś zdziałać w dziedzinie dystansów to dam Ci znać czy dał bym radę bo to w pracy mi tokarz dorobi. ale jeśli to ogarnę to coś pomyślimy ale nie wiem jak prędko bym to zdziałał
i jeśli uda mi się coś zdziałać w dziedzinie dystansów to dam Ci znać czy dał bym radę bo to w pracy mi tokarz dorobi. ale jeśli to ogarnę to coś pomyślimy ale nie wiem jak prędko bym to zdziałał
to chyba jedyne wyjście, tylko czy w tedy jak np, zrobię 25mm to czy nadal mogę zastosować tylko dłuższe śruby? czy już mam coś kombinować? bo kolega coś wspominał żebym zrobił szpilki, jest to wykonalne?
a toczenie piasty chodziło mi po głowie :mrgreen: ale jeszcze mi życie miłe
jeśli uda mi się zrobić coś konstruktywnego to dam znać
a toczenie piasty chodziło mi po głowie :mrgreen: ale jeszcze mi życie miłe
jeśli uda mi się zrobić coś konstruktywnego to dam znać
Z moich wyliczeń przednie piasty mają kołnierz centrujący dla felgi o długości 12,5mm i średnicy 57,1mm. Doliczyć do tego należy 1mm stożka na przylgni z tarczą, gdzie jest o 1mm grubszy obwód. Zatem z przodu spokojnie wchodzi dystans 15mm z kołnierzem centrującym. Taki też miałem oryginalny FK i było super. Potem sprzedałem go komuś z forum i też mu pasowało.
Natomiast tylne piasty w cabrio i coupe przynajmniej mają ten fragment dużo dłuższy i dystans kupiony na allegro 25mm z centrowaniem po obu stronach na 57,1mm nie dochodził do końca. Brakowało chyba 2mm. Zatem optymalnie licząc tylny dystans z kołnieżem na 57,1mm nie powinien być chudszy niż 28mm.
Natomiast tylne piasty w cabrio i coupe przynajmniej mają ten fragment dużo dłuższy i dystans kupiony na allegro 25mm z centrowaniem po obu stronach na 57,1mm nie dochodził do końca. Brakowało chyba 2mm. Zatem optymalnie licząc tylny dystans z kołnieżem na 57,1mm nie powinien być chudszy niż 28mm.