Witam, przeglądałem tematy na forum o tematyce Turbo Diesla, ale szczerze mówiąc nic mi nie podchodziło pod mój temat w związku z tym założyłem nowy, a mianowicie moje pytanie polega na tym, posiadam audi b3 z silnikiem 1.6 Diesel ,oznaczenie silnika (JK) także mamy 54KM .Generalnie autko mimo tego silnika daje rade gdy jeżdżę sam , ale jak ktoś wejdzie na pokład to już lipa. I teraz pytanie, czy dużo było by roboty z dołożeniem Turbiny i coolerka? i zrobienie z niego 1.6 TD?
Czy ten silnik jest przystosowany do tego? czy generalnie musiał bym przekładać całe bebechy i jest to w ogóle nieopłacalne, taniej wyjdzie przekładka silnika? Pewnie powiecie że już lepiej włożyć coś nowszego jeśli chcieć się bawić, ale nie ma sensu wkładać kasy w auto którym pojeżdżę może max rok. Z góry dzięki za wszelkie informacje. Pozdrawiam
[b3] Dokładka turbiny do 1.6 Diesele (JK) Czy warto?
sam sobie odpowiedziałeś......nie ma sensu wkładać kasy w auto którym pojeżdżę może max rok
a tak poważnie to gra nie warta świeczki... dokładka turbiny i IC wyniesie Cię grubo ponad 1tys zł + robota... a tak naprawdę to wielkiego przyrostu nie odczujesz
chyba że zaczął bys się bawić w podnoszenie mocy, ale do tego trzeba mieć kasę, smykałkę i czas
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
dołożyć turbo można ale wymiana silnika to jedyna rozsądna opcia ale jeśli chcesz uturbić to przykład http://www.<a href="http://www.audi80.pl">Zakaz reklamowania. Punkt 24 regulaminu.</a>.pl/index.php?a=c ... ojazd=9958
sam grzybek to nie jest aż taki drogi, ale obawiam się że w silniku 1,6d sama wymiana nic by nie pomogła - takie zabawy to można przeprowadzać w 1,9TD ewentualnie w 1,9D - ale tutaj brak T ciągnie za saobą kolejne konsekwencje małej mocyLabiel pisze:Jeden z forumowiczów robił coś takiego, ale tak jak sam powiedziałeś i tak jak powiedział Cobra jest to nie opłacalne a roboty od naje****. Samo wstawienie turbo i IC nie za wiele by pomogło bez pompy z grzybkiem a to już kolejny wydatek.
obawiam się też że swap silnika na TDI też nie byłby do końca opłacalny... 3tys na silnik z osprzętem to nie jest jeszcze wiele, ale kupa roboty przy samej przekładce i montażu "nowoczesnych" gratów z TDI nie jest wcale taki łatwy - grzanie świeczek, czujniki pod pedałami itp itp
Sądząc po kosztach eksploatacji napewno się opłacało. Osobiście nie polecam przeróbki D na TD,bo przede wszystkim JK nie jest przystosowany do turbawki i może to się skończyć "zejściem" silnika,chociaż miałem taki silnik i jakimś cudem chodził,ale u mnie miał przejechane tylko 60km i poszła uszczelka. Jeśli już,to poszukaj drugiego silnika z osprzętem-myślę że do 1tys. coś znajdziesz i to będzie najtańsza opcja.Renesco pisze:ja w swoim b4 ma swapa z 2.8 v6 na 1.9 tdi i jakoś się opłaciło ;p