[B4 2.0 ABK] Dziwne problemy z zapłonem
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
No to zostaje wymienić ów przekaźnik (ewentualnie przelutować ) i sprawdzić czy zagada.
Co do mechaników to się zgadzam. Większość to partacze, którzy mają takie zaplecze, o którym tylko mogę pomarzyć. A to zaplecze służy im to wyciskania z ludzi kasy a nie naprawianiu samochodów.
Co do tematu to również na forum się dowiedziałem, że ECU nie jest aż tak ważne. Pomaga w składzie mieszanki itp.
Kiedyś chciałem sobie zrobić dodatkowe "zabezpieczenie". Myślę, że wywalę przekaźnik 30, ECU nie ma zasilania i zrobione. Żeby potem zrobić to na jakiś knefel. I kapa. Wyjąłem przekaźnik i normalnie go odpaliłem. Tak samo z niebieskim czujnikiem. Tylko, że wtedy strasznie faluje i trudno utrzymać wolne obroty. (w sumie złodziej miałby ciężki orzech do zgryzienia jechać takim autem, ciasno zmieniać biegi i na skrzyżowaniu auto by gasło).
A w każdym czterosuwie na jeden cykl pracy przypadają dwa obroty. Czyli pierwszy obrót to 1-3 a drugi to 4-2. Kiedy w 1-3 następuje sprężanie to w 4-2 wydalanie spalin a w powrocie (praca 1-3) zassanie nowej mieszanki. I jak 4-2 znów idzie do góry jest sprężanie (1-3 ma wydech), wybuch, idą na dół jest praca to (4-2) zasysają i tak w koło Macieju.
Może się będę powtarzał, ale jak zrobisz te paliwo to weź w nocy niech ktoś ci zakręci silnikiem. Może zobaczysz jakieś fruwające iskry. Jak nie to okablowanie wygląda na ok. Ja miałem kiedyś małą dyskotekę na kopułce.
Co do mechaników to się zgadzam. Większość to partacze, którzy mają takie zaplecze, o którym tylko mogę pomarzyć. A to zaplecze służy im to wyciskania z ludzi kasy a nie naprawianiu samochodów.
Co do tematu to również na forum się dowiedziałem, że ECU nie jest aż tak ważne. Pomaga w składzie mieszanki itp.
Kiedyś chciałem sobie zrobić dodatkowe "zabezpieczenie". Myślę, że wywalę przekaźnik 30, ECU nie ma zasilania i zrobione. Żeby potem zrobić to na jakiś knefel. I kapa. Wyjąłem przekaźnik i normalnie go odpaliłem. Tak samo z niebieskim czujnikiem. Tylko, że wtedy strasznie faluje i trudno utrzymać wolne obroty. (w sumie złodziej miałby ciężki orzech do zgryzienia jechać takim autem, ciasno zmieniać biegi i na skrzyżowaniu auto by gasło).
A w każdym czterosuwie na jeden cykl pracy przypadają dwa obroty. Czyli pierwszy obrót to 1-3 a drugi to 4-2. Kiedy w 1-3 następuje sprężanie to w 4-2 wydalanie spalin a w powrocie (praca 1-3) zassanie nowej mieszanki. I jak 4-2 znów idzie do góry jest sprężanie (1-3 ma wydech), wybuch, idą na dół jest praca to (4-2) zasysają i tak w koło Macieju.
Może się będę powtarzał, ale jak zrobisz te paliwo to weź w nocy niech ktoś ci zakręci silnikiem. Może zobaczysz jakieś fruwające iskry. Jak nie to okablowanie wygląda na ok. Ja miałem kiedyś małą dyskotekę na kopułce.
Na przekaźniku 30 zimny lut był. Przelutowałem ale nic to nie zmieniło. Pompka nie podaje wstępnie paliwa (te 2-3 sek.) ale podczas próby rozruchu przekaźnik od niej zwiera styki i paliwo podaje. Nie pamiętam teraz czy tak robił na ciepłym silniku bo wtedy wtryskiwacz rozruchowy chyba nie musi podawać paliwa. Czasami po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka od smarowania tak jag by komputer myślał ,że silnik pracuje a to wszystko przez tą nieszczęsną iskrę która jest cały czas, nawet jak silnik nie pracuje. Nikt nie potrafi mi wytłumaczyć dlaczego tak jest. Nie sprawdzałem Halla w aparacie zap. ale zdjęcie wtyczki z tego aparatu nic nie zmienia. Wiem że strasznie namieszałem ale sam nie wiem jak to opisać. Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość.
[ Dodano: 2012-03-07, 15:27 ]
Czy wadliwy przekaźnik 30 mógł uszkodzić ECU ? Miał zimny lut. Na alegroszu znalazłem sterownik z takim samym nr ale ostatnia literka jest inna. Boje się że kasiorkę w błoto wyrzucę. Po odłączeniu ECU idkrz przestaje "bić" ale auto nie odpala. Coś czuję , że nie uda mi się wskrzesić Audiczki.
[ Dodano: 2012-03-07, 16:27 ]
"Po odłączeniu ECU iskra przestaje "bić" ale auto nie odpala".
[ Dodano: 2012-03-07, 15:27 ]
Czy wadliwy przekaźnik 30 mógł uszkodzić ECU ? Miał zimny lut. Na alegroszu znalazłem sterownik z takim samym nr ale ostatnia literka jest inna. Boje się że kasiorkę w błoto wyrzucę. Po odłączeniu ECU idkrz przestaje "bić" ale auto nie odpala. Coś czuję , że nie uda mi się wskrzesić Audiczki.
[ Dodano: 2012-03-07, 16:27 ]
"Po odłączeniu ECU iskra przestaje "bić" ale auto nie odpala".
Nie potrafię odnaleźć bezpiecznika nr 27 i nr 32 . Mam opisane do 21-go a później 5 na dole nie opisane. Dwa z nich są pod zaślepką z napisem "motor" . Wyciągałem po kolei i naraz. po wyjęciu jednego z nich przestał pracować elektrozawór od filtra węglowego inne bez żadnego skutku. Elektrozawór od węglowca pracuje cyklicznie i nieraz , równo z nim cyka przekaźnik od pompy. Nie mogę też nigdzie odnaleźć od czego jest przekaźnik nr 281 pod kierownicą. Sterownik to 5WP4 039 906 024.
Dziękuję kolego że starasz mi się pomóc. Wyciągałem już wszystkie bezpieczniki jakie znalazłem w tym aucie. Iskra nie znikła. Czy to jakaś zabłąkana dusza ? Kilka razy objawy ustały po wyjęciu przek. nr 30 ale auto nie odpalało. Jeszcze kilka razy spróbowałem odpalić i znów wyjęcie prze. nr 30 nic nie zmieniało. Spotkał się już ktoś z takimi objawami ? Skąd sygnał na cewkę ? czy uszkodzony lub odpięty Hall daje taki rezultat ?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A masz jak podpiąć kompa? Szukałem na Targeo i trochę daleko jesteś (jeżeli dobrze wywaliło mi niedaleko Rawicza). Póki co trochę trudno ogarniać ABK bez interfejsu. Koszt 50 zeta (no i jakiegokolwiek lapka trzeba mieć). Nie chodzi mi o same czytanie błędów ale bloki dużo mówią. Wiem, że to nie jest żadna rada ani recepta na zrobienie auta ale na pewno kilkakrotnie tańsza od latania po pseudomechanikach. Masz widzę nowszy sterownik niż ja (mam 022).
Spróbuj może odłączyć na noc akumulator. Taki ręczny reset kompa.
Spróbuj może odłączyć na noc akumulator. Taki ręczny reset kompa.
Znalazłem taki sterownik na allegro-szu :039906024 A , natomiast mój różni się literką bo mam na końcu "D". czy będzie pasował czy nie bawić się w taki sposób?
Aku odłączyłem na całą noc w celu reseta kompa - nie pomogło. Dziś jadę po kabla interfejs obd 1 usb + pr. 80 pln. Może jeszcze czegoś nauczę się w tym życiu.
[ Dodano: 2012-03-08, 09:59 ]
Jeszcze muszę kupić coś bardzo ważnego ..... Kwiatuszki dla moich Pań.
Odczytam WAGa i napiszę co wyszło. Dalej nie rozumiem z kąd ten sygnał na moduł - cewkę... Z kąd ta nieszczęsna iskra ?
Mam nadzieję że jak dojdziemy do przyczyny , to uda się komuś w przyszłości zaoszczędzić nerwów.
Pozdrawiam wszystkich Klubowiczów.
Aku odłączyłem na całą noc w celu reseta kompa - nie pomogło. Dziś jadę po kabla interfejs obd 1 usb + pr. 80 pln. Może jeszcze czegoś nauczę się w tym życiu.
[ Dodano: 2012-03-08, 09:59 ]
Jeszcze muszę kupić coś bardzo ważnego ..... Kwiatuszki dla moich Pań.
Odczytam WAGa i napiszę co wyszło. Dalej nie rozumiem z kąd ten sygnał na moduł - cewkę... Z kąd ta nieszczęsna iskra ?
Mam nadzieję że jak dojdziemy do przyczyny , to uda się komuś w przyszłości zaoszczędzić nerwów.
Pozdrawiam wszystkich Klubowiczów.
Normalnie perpetum mobile. Powyciagane bezpieczniki a cewka dalej daje iskrę. Ktoś musiał ostro grzebać przy instalacji skoro tak się dzieje. Sprawdź, czy przypadkiem nikt nie podłączał samodzielnie i niefachowo alarmu wraz z "odcięciem" zapłonu. Może ten prąd jest z obwodu centralki alarmowej. Odszukaj przewód zasilający cewki +12V i znajdź lewy "mostek" do linii zasilania nr 15. Kupienie interfejsu tego nie uleczy. Co się dzieje po wyjęciu przekaźnika 30? Co oznacza, że objawy kilka razy ustały , jak piszesz. Po wyjęciu przekaźnika nr 30 cewka raz dawała samoczynnie iskrę a raz nie? Oznaczenia bezpieczników sa naklejone na pokrywę. Po wyjęciu dwóch wspomnianych bezpiecznikow i dwóch przekaźników nie ma prawa być prądu w cewce, o ile oczywiście nie ma obwodów typu samoróbka, ale tego nikt nie zdiagnozuje przez net.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Na moje prymitywne oko to oczywiście Czarekj ma rację. Sam kupiłem Avanta z silnikiem 1Z (pierburg), w którym ktoś z premedytacją wlutował rezystor we wtyczkę czujnika temperatury (niebieskiego) by silnik dla większej mocy był "zalewany" i niby przez to uzyskiwał większą moc.czarekj pisze: Odszukaj przewód zasilający cewki +12V i znajdź lewy "mostek" do linii zasilania nr 15. Kupienie interfejsu tego nie uleczy.
Jest taka niezbyt profesjonalna zasada, że jak coś nie ma zasilania to lepiej wsadzić nowy kabel zasilający niż szukać przerwy. W tym punkcie (nie wiem jak wygląda faktycznie, czy nie ma po drodze rozgałęzień) może lepiej będzie po schematach poprowadzić "swoją oryginalną" instalację a starą odcinając. A interfejs i tak się przyda. To nie są pieniądze wyrzucone w błoto.
No bo skoro Czarekj nie zna odpowiedzi to cóż ja mogę doradzić mały raczek nieboraczek.
Warto może pociągnąć nowe przewody z ECU do halla. Stare odciąć i mieć spokój. Fantazja polskich instalatorów nie zna granic.
Audiczke kupiłem 8- mcy temu. Jest to pierwsza moja Audi. Auto kupione od kobitki. Stało pod drzewem około jednego roku( lakier w opłakanym stanie). Nie jeżdżone, nie odpalane. Po włożeniu akumulatora ( u pani na podwórku) autko odpaliło ale z pod pokrywy silnika wydobywał się nieprzyjemny skowyt - totalnie zajechana pompa wodna. Silnik pracował a ja zacząłem oględziny. Zawieszenie przednie, hym , prawie go nie było ale wiedziałem , ze koszt naprawy nie jest wielki. Centralny zamek szalał - nie zamykał się a jak już to sam po pewnym czasie np 2 min. Silnik popracował dobre 15 min i próba większych obrotów i jazda próbna. Przy 2,5 tys obrotów silnik raz przycinał się to raz pracował bardzo ładnie.
Potargowałem się chwile o cenę a , ze pani syto zeszła z ceny autko kupiłem. Do auta jest tylko jeden kluczyk i żadnego alarmu niby nie ma. Zająłem się centralnym bo sam się otwierał. Jednego dnia było dobrze innego znów usterka nagle powracała. W końcu jakimś cudem centralny "naprawił się " i tak jest do dziś.
Zacinające się obroty - zimny lut widoczny gołym okiem na przek .nr 30. Autko teraz chodziło jak marzenie ale wolne obroty dziwnie falowały. czyszczenie , smarowanie a w końcu wymiana elektrozaworu wolnych obrotów i czujnika temp. Po wymianie już nie falowały ale na wolnych obr., na zimnym silniku 800-900 obr. a na ciepłym 1200 do 1300 i tak było do do samego końca. Nie udało rozwiązać się tego problemu.
Teraz , przy tej dziwnej awarii z iskrą okazało się ,że na przek. nr 30 znów był zimny lut w inny miejscu i też widoczny (luźna nóżka) .
Czy jazda z tak uszkoną "30-stką" może uszkodzić ECU ? Tylko fizyczne odłączenie komputera powoduje zanik tej samoczynnej iskry.
dziś będę szukał dziwnych, podejrzanych przewodów.
Jeszcze jedna ważna sprawa. Otóż jakiś miesiąc temu jak były silne , 30 st. mrozy podczas jazdy mojej żony wywaliło nagrzewnice i cały płyn znalazł się w środku na dywanikach. Ponieważ byłem w delegacji powiedziałem żonie żeby oddać auto do mechera. Wymiana Nagrzewnicy na nową + robocizna 250 zł. Po tym auto jeździło spokojnie i bez różnicy od poprzedniego stanu.
Jak co sobota pojechałem na myjkę ciśnieniową samoobsługową. ustawiłem się w kolejce i w tym samym momencie jak wyłączałem zapłon silnik kichnął i od tamtej pory silnika nie uruchomiłem.
Przepraszam bo wiem że leje wodę. Dzięki za wyrozumiałość o chęć pomocy.
[ Dodano: 2012-03-09, 14:28 ]
Na środkowym pinie id modułu zap. jest cały czas (-) Wskazówka miernika lekko się kołysze. Czujnik Halla sprawdziłem popychając auto na 5 biegu i raz daje sygnał raz nie podczas obracania wału. Rozumiem że tak ma być. Sprawdzałem Halla prze wyjętej wtyczce od modułu ale kiedy ją założyłem okazało się że na przewodzie sygnałowym Halla gdzie był (-) cały czas jest (+). Czy sygnał z aparatu idzie do komputera a dopiero później na moduł ? mam możliwość podmianki tego sterownika ale tamten różni się ostatnią literką symbolu. Ja mam "D" a tam jest "A". Czyli ja mam 039 906 024 D. Mogę go podmienić ?
[ Dodano: 2012-03-09, 14:39 ]
Mój ma 5WP4 174 a tamten 5WP4 144 i jest za 60 zł
Potargowałem się chwile o cenę a , ze pani syto zeszła z ceny autko kupiłem. Do auta jest tylko jeden kluczyk i żadnego alarmu niby nie ma. Zająłem się centralnym bo sam się otwierał. Jednego dnia było dobrze innego znów usterka nagle powracała. W końcu jakimś cudem centralny "naprawił się " i tak jest do dziś.
Zacinające się obroty - zimny lut widoczny gołym okiem na przek .nr 30. Autko teraz chodziło jak marzenie ale wolne obroty dziwnie falowały. czyszczenie , smarowanie a w końcu wymiana elektrozaworu wolnych obrotów i czujnika temp. Po wymianie już nie falowały ale na wolnych obr., na zimnym silniku 800-900 obr. a na ciepłym 1200 do 1300 i tak było do do samego końca. Nie udało rozwiązać się tego problemu.
Teraz , przy tej dziwnej awarii z iskrą okazało się ,że na przek. nr 30 znów był zimny lut w inny miejscu i też widoczny (luźna nóżka) .
Czy jazda z tak uszkoną "30-stką" może uszkodzić ECU ? Tylko fizyczne odłączenie komputera powoduje zanik tej samoczynnej iskry.
dziś będę szukał dziwnych, podejrzanych przewodów.
Jeszcze jedna ważna sprawa. Otóż jakiś miesiąc temu jak były silne , 30 st. mrozy podczas jazdy mojej żony wywaliło nagrzewnice i cały płyn znalazł się w środku na dywanikach. Ponieważ byłem w delegacji powiedziałem żonie żeby oddać auto do mechera. Wymiana Nagrzewnicy na nową + robocizna 250 zł. Po tym auto jeździło spokojnie i bez różnicy od poprzedniego stanu.
Jak co sobota pojechałem na myjkę ciśnieniową samoobsługową. ustawiłem się w kolejce i w tym samym momencie jak wyłączałem zapłon silnik kichnął i od tamtej pory silnika nie uruchomiłem.
Przepraszam bo wiem że leje wodę. Dzięki za wyrozumiałość o chęć pomocy.
[ Dodano: 2012-03-09, 14:28 ]
Na środkowym pinie id modułu zap. jest cały czas (-) Wskazówka miernika lekko się kołysze. Czujnik Halla sprawdziłem popychając auto na 5 biegu i raz daje sygnał raz nie podczas obracania wału. Rozumiem że tak ma być. Sprawdzałem Halla prze wyjętej wtyczce od modułu ale kiedy ją założyłem okazało się że na przewodzie sygnałowym Halla gdzie był (-) cały czas jest (+). Czy sygnał z aparatu idzie do komputera a dopiero później na moduł ? mam możliwość podmianki tego sterownika ale tamten różni się ostatnią literką symbolu. Ja mam "D" a tam jest "A". Czyli ja mam 039 906 024 D. Mogę go podmienić ?
[ Dodano: 2012-03-09, 14:39 ]
Mój ma 5WP4 174 a tamten 5WP4 144 i jest za 60 zł
Czy wie ktoś może jakie sterowniki mogą ewentualnie pasować do mojego modelu Audiczki ? Sprawdzając oferty na allegroszu po wpisaniu mojego modelu sterownika wychodzi ,że jest od A6 C4. Może już ktoś wcześniej podmieniał. Czy to ten sam silnik czy to ten sterownik sprawiał już wcześniej problemy z wolnymi obrotami. Spalanie 11-12 l./100km .
[ Dodano: 2012-03-15, 11:52 ]
Witam ponownie. "Nowy" komputer nie działa. Immobilizer ? Mam gwarancje działania i 7 dni na sprawdzenie. Brak iskry i pracy pompy paliwowej. Czy można wyłączyć immobilizer ? Czy dobrze myślę ,że to może być to czy znów coś pomieszałem ?
[ Dodano: 2012-03-20, 19:33 ]
Audiczka ożyła. Winny uszkodzony scalak w komputerze. Po powrocie od mechera okazało się , że jechałem bez świateł (brak św. mijania) , oraz wycieraczki szyb nie wracają same na miejsce ale to już chyba sam ogarnę. Dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc. Dziękuję.
[ Dodano: 2012-03-15, 11:52 ]
Witam ponownie. "Nowy" komputer nie działa. Immobilizer ? Mam gwarancje działania i 7 dni na sprawdzenie. Brak iskry i pracy pompy paliwowej. Czy można wyłączyć immobilizer ? Czy dobrze myślę ,że to może być to czy znów coś pomieszałem ?
[ Dodano: 2012-03-20, 19:33 ]
Audiczka ożyła. Winny uszkodzony scalak w komputerze. Po powrocie od mechera okazało się , że jechałem bez świateł (brak św. mijania) , oraz wycieraczki szyb nie wracają same na miejsce ale to już chyba sam ogarnę. Dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc. Dziękuję.