[ABK] obrotomierz zaniża - komunikacja Vag
Przeszukałem całe forum, i nie znalazłem osoby z takim problemem (może źle szukałem ale przeczytałem każdy temat, który odnosił się do obrotomierza).
Otóż wczoraj zaczęło się dziać coś takiego: Jak odpalę auto to obroty opadają na zero. Gdy dodam gazu to po trochu podskakują, tak stopniowo. Gdy jest powyżej 2000 obrotów zaczynają wskazywać dosyć normalnie. Ale! nie dochodzą do 6000 obrotów, tylko przy 5500 się zatrzymują...
To wina "zimnych" lutów? Wolę się skonsultować przed rozbiórką licznika bo jestem laikiem i nie chciałbym robić tego na darmo. Czytałem o czujniku obrotów, może to być jego wina?
P.S. Dzień wcześniej miałem wymieniany przegub zewnętrzny od kierowcy, linkę hamulcową, tulejki i końcówki.
Otóż wczoraj zaczęło się dziać coś takiego: Jak odpalę auto to obroty opadają na zero. Gdy dodam gazu to po trochu podskakują, tak stopniowo. Gdy jest powyżej 2000 obrotów zaczynają wskazywać dosyć normalnie. Ale! nie dochodzą do 6000 obrotów, tylko przy 5500 się zatrzymują...
To wina "zimnych" lutów? Wolę się skonsultować przed rozbiórką licznika bo jestem laikiem i nie chciałbym robić tego na darmo. Czytałem o czujniku obrotów, może to być jego wina?
P.S. Dzień wcześniej miałem wymieniany przegub zewnętrzny od kierowcy, linkę hamulcową, tulejki i końcówki.
[ABK] obrotomierz zaniża - komunikacja Vag
Zaniża mi obrotomierz tak, że pzy 4,5 tyś mam odcinkę czyli jak przystało na diesla.
Znalazłem opis jak mozna zmienić parametry licznika vageim ale komp vag 1552 nie chcę się z nim płączyc. Czy wogóle jest mozliwa komunikacja z licznikiem ?
Oto opis:
Kodowanie jest takie :
"Po podlaczeniu sie do licznika w polu "soft coding" VAG'a pojawia sie jego numer w postaci : AABCD gdzie :
AA to liczba oznaczajaca (aktywujaca) dodatkowe wyposazenie i tak :
00 - brak dodatkowego wyposazenia
01 - aktywny wskaznik zuzytych okladzin (dla Autocheck'a)
02 - aktywna kontrolka ostrzegajaca o niezapietych pasach bezp.
04 - aktywny system ostrzegjacy o niskim poziome plynu spryskiwacza
16 - nawigacja (nie wiem dokladnie o co tutaj chodzi bo nie mam nawigacji Smile)
B - liczba oznaczajaca jezyk (kraj)
0 - niemiecki
1 - europa (angielski)
2 - USA (angielski - licznik w milach)
3 - kanada
4 - Wielka brytania
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia
C - liczba oznaczaja liczbe cylindrow (4,5,6,8) nie musze chyba wyjasniac Smile
D wersja silnika
0 - TDI
2 - benzyna
Dodatkowo w przypadku liczb AA sumuje sie poszczegolne liczby chcac uaktywnic wiecej niz jedna funkcje (np. aby uruchomic ostrzezenie o plynie sprysk. i wskaznik zuzytych okladzin wpisuje sie 01 + 04 = 05)
I tak kod oznaczajacy 05052 oznacza aktywne systemy spryskiwacza i okladzin jezyk niemiecki, silnik 5 cylindrowy benzyna.
Aby zmienic ta liczbe nalezy wcisnac przycisk "recode" w VAG'u i wpisac odpoweidnia liczbe. TYLKO OSTROZNIE. Gdy wpisze sie dzinwne liczby mozna zakonczyc przygode z licznikem! Ja zaeksperymentowalem i wpisalem liczbe "5" tam gdzie miala byc liczba cylindrow i zadzialalo, ale audi podaje ze moga byc liczby 4,6,8 (5 cylindrowe silniki to juz historia, a szkoda)
pojemnosc silnika nie ma znaczenia (a liczbe cylindrow mozna przekodowac j/w)"
Znalazłem opis jak mozna zmienić parametry licznika vageim ale komp vag 1552 nie chcę się z nim płączyc. Czy wogóle jest mozliwa komunikacja z licznikiem ?
Oto opis:
Kodowanie jest takie :
"Po podlaczeniu sie do licznika w polu "soft coding" VAG'a pojawia sie jego numer w postaci : AABCD gdzie :
AA to liczba oznaczajaca (aktywujaca) dodatkowe wyposazenie i tak :
00 - brak dodatkowego wyposazenia
01 - aktywny wskaznik zuzytych okladzin (dla Autocheck'a)
02 - aktywna kontrolka ostrzegajaca o niezapietych pasach bezp.
04 - aktywny system ostrzegjacy o niskim poziome plynu spryskiwacza
16 - nawigacja (nie wiem dokladnie o co tutaj chodzi bo nie mam nawigacji Smile)
B - liczba oznaczajaca jezyk (kraj)
0 - niemiecki
1 - europa (angielski)
2 - USA (angielski - licznik w milach)
3 - kanada
4 - Wielka brytania
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia
C - liczba oznaczaja liczbe cylindrow (4,5,6,8) nie musze chyba wyjasniac Smile
D wersja silnika
0 - TDI
2 - benzyna
Dodatkowo w przypadku liczb AA sumuje sie poszczegolne liczby chcac uaktywnic wiecej niz jedna funkcje (np. aby uruchomic ostrzezenie o plynie sprysk. i wskaznik zuzytych okladzin wpisuje sie 01 + 04 = 05)
I tak kod oznaczajacy 05052 oznacza aktywne systemy spryskiwacza i okladzin jezyk niemiecki, silnik 5 cylindrowy benzyna.
Aby zmienic ta liczbe nalezy wcisnac przycisk "recode" w VAG'u i wpisac odpoweidnia liczbe. TYLKO OSTROZNIE. Gdy wpisze sie dzinwne liczby mozna zakonczyc przygode z licznikem! Ja zaeksperymentowalem i wpisalem liczbe "5" tam gdzie miala byc liczba cylindrow i zadzialalo, ale audi podaje ze moga byc liczby 4,6,8 (5 cylindrowe silniki to juz historia, a szkoda)
pojemnosc silnika nie ma znaczenia (a liczbe cylindrow mozna przekodowac j/w)"
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
kori, Jaką masz skrzynię biegów (oznaczenie)? Wtedy można porównać stosunek obrotów do prędkości.Zaniża mi obrotomierz tak, że pzy 4,5 tyś mam odcinkę czyli jak przystało na diesla.
Odnośnie diesla, to mój kręci 5200 obr/min.
[ Dodano: 2011-11-21, 17:16 ]
Jaką odcinkę masz na myśli? Bo jeżeli na 5-tym biegu uzyskujesz takie max. obroty, to wszystko jest ok.kori pisze:Zaniża mi obrotomierz tak, że przy 4,5 tyś mam odcinkę
Sprawdź np. na jakie obroty się wkręci na 3-cim biegu.
[ Dodano: 2011-11-21, 17:18 ]
Z samym licznikiem nie... ale obroty da się sprawdzić.karolas123 pisze:Nie da sie połączć z licznikiem A80.
Myślałem że problem rozwiązałem bo wyjęciu zegarów i dostanie sie do Check'a zobaczyłem na nim oips dot werski pochodzenia i cylindrów.
Zworki były wlutowane w sekwencji na V6, przelutowałem je na R4 ale bez skutku, jak i dla innych konfiguracji nic to nie dało.
Na samym obrotomierzu są dwa potencjometry (niebieskie) ale służą one tylko do kalibracji samego zegara i można nimi podwyższyć obroty o około 400obr.
Zauwaąyłem dziwną rzecz mianowicie na vag'u pokazuje mi obr ok 400 a po dodaniu gazu obroty spadaj do ok 200 zamiast rosnąć.
Zworki były wlutowane w sekwencji na V6, przelutowałem je na R4 ale bez skutku, jak i dla innych konfiguracji nic to nie dało.
Na samym obrotomierzu są dwa potencjometry (niebieskie) ale służą one tylko do kalibracji samego zegara i można nimi podwyższyć obroty o około 400obr.
Zauwaąyłem dziwną rzecz mianowicie na vag'u pokazuje mi obr ok 400 a po dodaniu gazu obroty spadaj do ok 200 zamiast rosnąć.
Witam,
Mam podobny problem z obrotomierzem. :-| Tzn nie pokazuje obrotów na biegu jałowym(wskazówka jest leży) po zwiększeniu obrotów obrotomierz działa lecz wydaje mi się że pokazuje nie odpowiednie wartości Problem wystąpił po umyciu auta...nie wiem czy ma to coś wspólnego z nieodpowiednim działaniem obrotomierza :?: :?:
Proszę o pomoc
Mam podobny problem z obrotomierzem. :-| Tzn nie pokazuje obrotów na biegu jałowym(wskazówka jest leży) po zwiększeniu obrotów obrotomierz działa lecz wydaje mi się że pokazuje nie odpowiednie wartości Problem wystąpił po umyciu auta...nie wiem czy ma to coś wspólnego z nieodpowiednim działaniem obrotomierza :?: :?:
Proszę o pomoc
[80 2.0 ABK] Obrotomierz kłamie. Jaka przyczyna?
Witajcie. Zauważyłem dziś, że mój obrotomierz ma spore przekłamania. Chwilami nawet sięgające 1000obr.
Dzisiaj podczas gdy obrotek pokazywał 1200 obrotów, silnik pracował na dośc krytycznych obrotach - silnik szarpał, przygasał, bujał obrotami.
Innym razem, na wolnych obrotach pokazywał cos koło 600-700 i silnik pracował równo, cichutko, idealnie.
Tu mam pytanie. Co może być przyczyna takiego zachowania? Zegary same w sobie mają dośc i trzeba by je wymienić, czy problem leży gdzieś indziej?
Proszę o wszelkie wskazówki, bo czegoś takiego jeszcze nie przerabiałem i nie mam zielonego pojęcia o co chodzi. Pozdro
Dzisiaj podczas gdy obrotek pokazywał 1200 obrotów, silnik pracował na dośc krytycznych obrotach - silnik szarpał, przygasał, bujał obrotami.
Innym razem, na wolnych obrotach pokazywał cos koło 600-700 i silnik pracował równo, cichutko, idealnie.
Tu mam pytanie. Co może być przyczyna takiego zachowania? Zegary same w sobie mają dośc i trzeba by je wymienić, czy problem leży gdzieś indziej?
Proszę o wszelkie wskazówki, bo czegoś takiego jeszcze nie przerabiałem i nie mam zielonego pojęcia o co chodzi. Pozdro
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Ale to w zegarach tak?karolas123 pisze:Być może psuje sie kondensator którys i momentami łączy a czasem nie, albo jakis zimny lut.
A on nie dawałby wtedy jeszcze innych objawów? Tj gasnące podświetlenie w radiu lub jego wyłączanie się przy sporym obciązeniu (lub coś w podobie)?karolas123 pisze:Sprawdz też stabilizator napiecia.
Odgrzeję kotleta. U mnie przez kilka dni zaniżało obroty do ok 500 na wolnych a przed chwilą tak mu odkorowało, że prawie nich nie pokazuje na wolnych... (ok 200)
Podczas jazdy zaniża i to zdecydowanie...
... drobnostka, ale wpienia mnie to.
Licznik mam UN4
Styki poczyszczone, regulator w liczniku wymieniony <mur> <mur> <mur>
Podczas jazdy zaniża i to zdecydowanie...
... drobnostka, ale wpienia mnie to.
Licznik mam UN4
Styki poczyszczone, regulator w liczniku wymieniony <mur> <mur> <mur>
Czy da rady założyć obrotek vdo do zegarów UN4?
Kupiłbym taki np. z wylanym wyświetlaczem, zrobił szczepienie wyświetlacza. W samym liczniku styki i wszystko inne (łączące z płytką) o ile mnie pamięć nie myli są takie same. Rozbierałem kiedyś zegary w mojej starej <swiety> dobrej <buu> B3, bo padła zębatka od naliczania, ale dawno to było i mogę się mylić
[ Dodano: 2012-05-18, 11:08 ]
Ech... . Niesamowite są te zegarki UN4. Wyobraźcie sobie - wyprowadziłem wczoraj auto na dłuższy spacerek. Wsiadam rano do żelastwa, odpalam - a obrotek, jakby z Ingolstadt dopiero wyjechał. Przez cały spacer - 820km :lol: ani razu się nie pomylił.
:idea: Teraz jestem pewny, że to zimne luty :idea:
Kupiłbym taki np. z wylanym wyświetlaczem, zrobił szczepienie wyświetlacza. W samym liczniku styki i wszystko inne (łączące z płytką) o ile mnie pamięć nie myli są takie same. Rozbierałem kiedyś zegary w mojej starej <swiety> dobrej <buu> B3, bo padła zębatka od naliczania, ale dawno to było i mogę się mylić
[ Dodano: 2012-05-18, 11:08 ]
Ech... . Niesamowite są te zegarki UN4. Wyobraźcie sobie - wyprowadziłem wczoraj auto na dłuższy spacerek. Wsiadam rano do żelastwa, odpalam - a obrotek, jakby z Ingolstadt dopiero wyjechał. Przez cały spacer - 820km :lol: ani razu się nie pomylił.
:idea: Teraz jestem pewny, że to zimne luty :idea: