Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z BOSCH] Temperatura dolotu! kto ma logi z Boscha?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
karol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2006, 23:37

[B4 1Z BOSCH] Temperatura dolotu! kto ma logi z Boscha?

Post autor: karol » 07 mar 2012, 17:20

Witam,

chciałbym wyjaśnić ten temat raz a do końca, przez ostatnie kilka dni przeszukałem chyba cały internet i nie dowiedziałem się w 100%:

1) Jaka powinna być wartość w grupie 000 pozycja 8 (chodzi o kompa bosh)
2) również nikt nigdy nie wyjaśnił do końca w żadnym temacie na rożnych forach:
co może być dokładną przyczyną błędu czujnika dolotu (0527) jeżeli ktoś wymienił już czujnik (G72) i kable do ECU (tak jak ja) a błąd nadal pozostał.
3) trzecia sprawa nigdzie też nie znalazłem 100% pewnej informacji na temat skąd ECU bierze odczyt w pozycji 8 grupa 000! U mnie jak odepnę czujnik w dolocie chodzi mi o ten co siedzi w rurze interculera to nic się nie dzieje w pozycji 8 dziwne, chyba ze u mnie jest coś zrąbane, natomiast jak odepnę przepływkę to z 60 wskakuje na ponad 120, jak wepnę termistor 2,2K zamiast czujnika w przepływce to wraz mam wartosc ok 60 jak wepnę rezystor ok 10k to jest wartość ok 30, natomiast jak wpinam termistor lub rezystor zamiast czyjnika dolotu to nic się nie zmienia.
Z tego co wiem na pierburgu jest ok 160-170 w 8mej pozycji przy temp na dworze ~0-5 stopni.



Mam prośbę do wszystkich co mają Audi 1.9TDI 1Z koniecznie na BOSCHU, o wklejanie swoich logów statycznych grupa wiadomo jaka.


Już niejednokrotnie spotkałem się z logami właśnie z bosha i w 8 pozycji każdy ma wartość ok 60-70 co by świadczyło na temp w dolocie ~ +90stopni

Mój log wygląda tak:
041, 056, 000, 034, 116, 118, 065, 059, 149, 133



Prośba o pomoc do najmądrzejszych na forum i nie tylko...

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 07 mar 2012, 18:51

Tutaj masz moje logi. A jeżeli chodzi o błąd czujnika G72 to nie koniecznie on musi być uszkodzony bo równie dobrze możesz mieć np. N75 uszkodzony i turbo pompuje za dużo i wyskakuje błąd z racji za dużego ciśnienia w dolocie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 mar 2012, 22:09

karol pisze:U mnie jak odepnę czujnik w dolocie chodzi mi o ten co siedzi w rurze interculera to nic się nie dzieje w pozycji 8 dziwne, chyba ze u mnie jest coś zrąbane
Na to wygląda :-/ pin 20- ty u ciebie w kompie ,to wejście z czujnika temp.dolotu ,drugi pin to 13- ty ...skoro brak reakcji po zasymulowaniu opornosci na tych pinach ,to są dwie mozliwośći ,albo zimne luty w kompie ,albo coś z kompem ...a mam gdzieś w aucie zapisane wartości w bloku 000 dla pierburga ,zimnego i ciepłego ...jutro postaram się zamieścić

Awatar użytkownika
karol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2006, 23:37

Post autor: karol » 07 mar 2012, 23:13

mody86 pisze:Tutaj masz moje logi. A jeżeli chodzi o błąd czujnika G72 to nie koniecznie on musi być uszkodzony bo równie dobrze możesz mieć np. N75 uszkodzony i turbo pompuje za dużo i wyskakuje błąd z racji za dużego ciśnienia w dolocie.
Może i tak ale to jest tylko czujnik temperatury dolotu a nie ciśnienia i w nim siedzi termistor więc on nie mierzy ciśnienia - tak mi się wydaję.

Na to wygląda :-/ pin 20- ty u ciebie w kompie ,to wejście z czujnika temp.dolotu ,drugi pin to 13- ty ...skoro brak reakcji po zasymulowaniu opornosci na tych pinach ,to są dwie mozliwośći ,albo zimne luty w kompie ,albo coś z kompem ...a mam gdzieś w aucie zapisane wartości w bloku 000 dla pierburga ,zimnego i ciepłego ...jutro postaram się zamieścić
Z pinami już przerabiałem bo odciąłem je od ECU i podpiąłem na krótko z ECU do G72 i bez zmian, pin 13 to raczej masa bo dochodzi do niego 7 kabli od różnych czujników (najprawdopodobniej), jak go odciąłem to tak jakbym przepływkę odłączył, bo odcięło masę od przepływki i wyrzuciło na vagu wartość ponad 120 ale jak podpinałem na krótko (prosto z ecu do g72) w tym czasie to nic sie nie zmieniało, więc nie mam pojęcia po co jest ten G72 działa chyba tylko poprawnie na pierburgu.

Albo jak ktoś ma podgrzewacz płynu świecami to może wtedy mierzy temp powietrza i włącza świece. A na pierburgu to może robi ''korektę dawki''

Możesz dać loga z pierburga ale założę się że będzie grubo ponad setkę w 8mej kolumnie.

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 08 mar 2012, 10:09

Mam na pierburgu i u mnie tak to wygląda i też nigdy sie nie zastanawiałem co dokładnie ta liczba oznacza

Obrazek

Awatar użytkownika
karol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2006, 23:37

Post autor: karol » 08 mar 2012, 14:53

Właśnie na pierburgu masz 178 czyli ok, nie wiem dlaczego każdy na boschu ma ~60/70 no chyba że ktoś ma na Boschu ok 170 a sie nie chwali? :D


P.S Nikt nie wie? :D

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 09 mar 2012, 13:27

logi statyczne mojej byłej 80tdi nie pamiętam po jakich modach ;-)

Obrazek

czujnik temp. dolotu ma jak wiadomo 2 piny z czego pin nr 1 jest połączony z pinem 20 ecu a pin 2 czujnika jest połączony z pinem 13 ecu(teoretycznie wg schematu jest to masa bo sprawdzajac miernikiem, masa sterownika to pin 18 i 19 a 13 ma z nimi połączenie) ale pin 13 ecu jest połączony z pinem nr 1 czujnika wału , pinem nr 3 mapsensora, pinem nr 2 czujnika płynu z zbiorniczku wyrównawczym, pinem nr 2 czujnika temp. niebieskim i pinem nr 4 przepływki. i trzeba sprawdzić te wszystkie czujniki które są podłączone pod pin 13 ecu miałem przypadek ze czujnik wału szwankował i temp dziwne były i często padnięty jest lub ma uszkodzony kabelek czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym co do ecu to rzadko pada chyba ze ktoś coś namiesza, ja tez miałem temp w dolocie wg vaga około 60-70 i podmieniałem kilka sztuk sterowników a okazał się ze czujnik wału miał przetarte kabelki, miałem przypadek ze winowajcą był czujnik temp. w przepływce.

Awatar użytkownika
karol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2006, 23:37

Post autor: karol » 09 mar 2012, 15:19

kostrz pisze:czujnik temp. dolotu ma jak wiadomo 2 piny z czego pin nr 1 jest połączony z pinem 20 ecu a pin 2 czujnika jest połączony z pinem 13 ecu(teoretycznie wg schematu jest to masa bo sprawdzajac miernikiem, masa sterownika to pin 18 i 19 a 13 ma z nimi połączenie) ale pin 13 ecu jest połączony z pinem nr 1 czujnika wału , pinem nr 3 mapsensora, pinem nr 2 czujnika płynu z zbiorniczku wyrównawczym, pinem nr 2 czujnika temp. niebieskim i pinem nr 4 przepływki. i trzeba sprawdzić te wszystkie czujniki które są podłączone pod pin 13 ecu miałem przypadek ze czujnik wału szwankował i temp dziwne były i często padnięty jest lub ma uszkodzony kabelek czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym co do ecu to rzadko pada chyba ze ktoś coś namiesza, ja tez miałem temp w dolocie wg vaga około 60-70 i podmieniałem kilka sztuk sterowników a okazał się ze czujnik wału miał przetarte kabelki, miałem przypadek ze winowajcą był czujnik temp. w przepływce.
Witam kostrza na wstępie chciałem podziękować za zajebi... CHIPSA jest naprawdę rewelacyjny gdyby nie on to chyba zmieniał bym autko na szybsze, a tak nie muszę :)

A wracając do tematu tak jak już wcześniej coś tam pisaliśmy, skoro odciąłem od ecu pin 13 to sobie pomyślałem że wiązka z czujnikami w autku jest odcięta ale przecież może i nie do końca skoro np czujnik wału też ma drugi pin :D itd itd

Z drugiej strony w 8mej też nie masz wysoko ponad 100 jaka wtedy była temp na dworze jak robiłeś logi? Nie wiem czy zauważyłeś ale nie spotkałem na necie logow z boscha żeby ktoś miał coś pow 100 w 8mej.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 09 mar 2012, 16:12

to był 9 czerwca 2009r zerkałem w archiwum temp. zew. to w ten dzień temp była miedzy 18-20 stopni logi robione po 16

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl