[B3 1.6D JK] nagle zaczą słabo palic
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
[B3 1.6D JK] nagle zaczą słabo palic
Witam jak w temacie. Najpierw myślałem ze to świeczki ale one są cale, wszystkie cztery sprawdzałem i grzeją. Pompa nie łapie lewego powietrza na 100%, filtr paliwa niedawno był wymieniany. Ostatnio tez wymieniłem rozrusznik cały bo ten co byl to sie poprostu rozlecial wiec kupilem uzywke i w nim powymienialem tulejki i ten bendix. Nie mam juz pomyslow co to moze byc.... Auto stoi na dworze, nigdy w mrozy nie palilo rewelacyjnie ale do -20 stopni palil w sumie bez problemu a teraz nie chce zalapac nawet przy dodatniej temperaturze... Pali tylko na zaciag ale gdy juz odpali to nawet jak postoi 8godzin to odpali od strzala... No ale zazwyczaj stoi po kilkanascie godzin a wtedy juz kaplica... tylko na zaciag daje rady palic (gdy go tak pale to najpierw rozrusznikiem krece a potem puszczam powoli sprzeglo na 3 biegu) Pasek rozrzadu napewno mi nie przeskoczyl bo gdy silnik odpali to pracuje rowno, tak jak zawsze. dymek puści lekki gdy odpali i tyle potem nie dymi... Eh dzisiaj znowu wykrecilem te swiece ale wszystkie sa sprawne... wykrecilem tez wtryski bo bede je sprawdzal na maszynie ale to dopiero w poniedzialek. Ale co dziwniejsze jest to ze gdy odkrecilem jeden z wtryskow a tam patrze olej z silnikowy jest w gniezdzie... eh ciekawe z kad sie tam on wzia? W poniedzialek najprawdopodobniej tez sprawdze jak jest z kompresja..
[ Dodano: 2012-03-09, 19:18 ]
Zapomnielem dodac ze jak wykrecilem dzisiaj te wtryski to podlaczylem je pod pompe i patrzylem jak rozpylaja, no i tak na oko to wszystkie cztery rozpylaja tak samo ale czy to jest rozpylanie czy lanie to nie wiem... niby rozpylaly ale jakos nie jestem do nich przekonany...
[ Dodano: 2012-03-09, 19:18 ]
Zapomnielem dodac ze jak wykrecilem dzisiaj te wtryski to podlaczylem je pod pompe i patrzylem jak rozpylaja, no i tak na oko to wszystkie cztery rozpylaja tak samo ale czy to jest rozpylanie czy lanie to nie wiem... niby rozpylaly ale jakos nie jestem do nich przekonany...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
nie sprawdzalem czy dochodzi prad do swiec ale grzalem je na krotko i tez nie chcial odpalic... napewno nie mialo to nic wspolnego z tankowaniem. co do kola na wale to chodzi prosto, przynajmniej nie widac zeby bylo inaczej
[ Dodano: 2012-03-09, 22:58 ]
jutro sprawdze dokladnie te kolo na wale czy prosto chodzi, bo nie jestem w sumie tego pewien...
[ Dodano: 2012-03-09, 22:58 ]
jutro sprawdze dokladnie te kolo na wale czy prosto chodzi, bo nie jestem w sumie tego pewien...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Ja miałem podobnie w Passacie B3 1.9TD. Też na rozciąg odpalił a na rozrusznik nie chciał.
Przyczyną był luz na ośce pompy wtryskowej, gdy dałem pompę do tulejowania problem jak ręką odjął, bo gdy miała luz to po prostu się zapowietrzała. Sprawdź czy pasek rozrządu równo leży na kole pompy, bo jak go ściąga to prawdopodobnie to może być przyczyną.
Przyczyną był luz na ośce pompy wtryskowej, gdy dałem pompę do tulejowania problem jak ręką odjął, bo gdy miała luz to po prostu się zapowietrzała. Sprawdź czy pasek rozrządu równo leży na kole pompy, bo jak go ściąga to prawdopodobnie to może być przyczyną.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
Tak jak kolega andrzejsz23 napisał może to być pompa. Miałem taki sam problem tylko w moim SB po zrobieniu pompy wszystko wróciło do normy a luz na wałku był już taki że została połowa paska rozrządu i tylko dlatego, że mu nie ciskam to cudem się nie zerwał. A pompiarz powiedział że luz był 0,2mm na osi pompy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
Tak odpalał tylko u mnie to tak do 6 godz trzymał. Ale pompa strasznie się zapowietrzała. przez to zajechałem rozrusznik. a na pompie nie masz wycieków?
[ Dodano: 2012-03-10, 15:41 ]
Tak myślę, że u Ciebie wtryski to raczej nie są winą nie odpalania silnika, skoro na zaciąg zapali i równo chodzi. Gdyby to były wtryski to na początku szarpałby i chodził strasznie nierówno. Tylko skąd ten olej w komorach? Może pierścienie poleciały?
[ Dodano: 2012-03-10, 15:41 ]
Tak myślę, że u Ciebie wtryski to raczej nie są winą nie odpalania silnika, skoro na zaciąg zapali i równo chodzi. Gdyby to były wtryski to na początku szarpałby i chodził strasznie nierówno. Tylko skąd ten olej w komorach? Może pierścienie poleciały?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Dodam jeszcze że Passat potrafił odpalić na rozrusznik a za kilkanaście sekund gasł jakby mu odciąć paliwo i wtedy już nie odpalił, dopiero na rozciąg.
Także stawiam na pompę w 90%, a tym bardziej że Paweeel822, pisałeś że pasek Ci ściągneło. U mnie około 0,5cm była zjechany. Mechanik(dobry) jak to zobaczył od razu stwierdził że pompa nadaje się do tulejowania. Po czym problem znikł.
Także stawiam na pompę w 90%, a tym bardziej że Paweeel822, pisałeś że pasek Ci ściągneło. U mnie około 0,5cm była zjechany. Mechanik(dobry) jak to zobaczył od razu stwierdził że pompa nadaje się do tulejowania. Po czym problem znikł.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 lip 2009, 21:35
- Lokalizacja: Chełm